ایده های جالب برای چیدمان کافه

ایده های جالب برای چیدمان کافه

امروز از ایده های جالب برای چیدمان و دکوراسیون داخلی کافه میخوام صحبت کنم 

ابتدایی ترین موضوع برای راه اندازی کافی شاپ، مکان و طراحی کافی شاپ است. کافی شاپی واقع در خیابان‌ها یا مکان‌های پرتردد مسلما میزبان میهمانان بیشتری به نسبت کافی شاپی در خیابان‌های فرعی و خلوت است. بعد از مکان، باید به اصول طراحی آن دقت شود تا علاوه بر کاربردی بودن، فضایی آرام و دنج را برای افرادی که از شلوغی و هرج و مرج خیابان به کافی شاپ پناه آورده‌اند، به ارمغان آورد.

آموزش دکوراسیون داخلی

در طراحی کافی شاپ باید به این موارد توجه شود:

۱ – این فضا مناسب چه تعداد افراد است؟
۲ – آیا این فضا می‌تواند سلیقه‌های مختلف را در خود جای دهد؟
۳ – آیا فضایی برای خواندن کتاب و یا ارائه هنر‌ها وجود دارد؟

بعد از به نتیجه رسیدن در مورد سوال‌های بالا، که گا‌ها با توجه به متراژ فضا و کاربرد‌های مختلف سوالات بیشتر و متنوع نیز می‌شود، مراحل طراحی کافی شاپ آغاز می‌شود.

 دکوراسیون کافی شاپ باید فضایی یونیک و مدرن باشد تا تجربه ای خاص را برای مشتریان به وجود آورد که بودن در آن کافه اولین انتخابشان شود. استفاده از تم رنگی جذاب تصویر ذهنی خاصی از کافه را در ذهن مشتری ایجاد می کند. همچنین استفاده از متریالی متفاوت در فضای داخلی کافی شاپ مثل چوب، بتن و… کافه را در نظر مشتری کاملا خاص می کند.

ایده دیگر این است که از یک هنرمند محلی بخواهید که نقاشی هایی بر روی دیوار کافی شاپ شما طراحی کند، یا اینکه موسیقی محلی خود را در محیط کافی شاپ پخش کنید، یا حتی برخی از آشامیدنیها یا سوپ های که کاملا متعلق به فرهنگ شماست استفاده نماید.

آموزش دکوراسیون داخلی

استاندارد سازی کافی شاپ

حتما در طراحی خود به ابعاد و اندازه و مسیر‌های عبور و مرور دقت کنید. این قسمت از طراحی فضای شما مهمترین و کلیدی‌ترین بخش است. در نظر داشته باشید که افراد در حالات مختلف استفاده از کافی شاپ، احتیاج به چه مقدار فضا دارند. برای عبور از فضاها، برای نشستن و استفاده از صندلی و میز و…


منوی کافی شاپ

با توجه به این موضوع که شما یک کافی شاپ را راه اندازی کرده‌اید، پس باید منو اصلی شما قهوه و انواع آن باشد. می‌توانید در کنار آن از انواع نوشیدنی‌ها و کیک‌ها نیز در منو خود استفاده کنید. برای تهیه تمام این موارد استفاده از مواد اصلی و نیروی مناسب و ماهر لازم است.

دوره آموزشی فنگ شویی و دکوراسیون

تاکید بر ویژگی ها محلی
یکی از ویژگی های که چیدمان ودکوراسیون داخلی کافی شاپ ها دارند بسیاری از آنها شبه به هم هستند. زمانیکه برای چیدمان کافی شاپ خود برنامه ریزی می کنید سعی کنید با استفاده از المانهای محلی منطقه خود که منحصر بفرد نیز هستند، چیدمان کاملا متفاوتی را ایجاد نماید. همانطور که در تصویر پایینی مشاهده می کنید صاحب کافی شاپ یک آینه ای بلندی را با تمامی نمادهای محلی منطقه که با نام هنرمند معروف شناخته شده محلی امضاء شده است و در دیوار نصب شده است.

همواره عناصر تزئینی و اکسسوری‌ها به عنوان نجات دهنده فضا از بی‌روحی نقش بسزایی دارند. در کافی شاپ برای بهره‌گیری از این عناصر جان بخش بهتر است از تصاویر و نقاشی‌های مرتبط با قهوه، وسایل کار، دانه‌های ریسه شده قهوه و رنگ‌هایی با طیف رنگی و هم­‌خانواده قهوه استفاده کنید.

 

گل، گیاه، نور

این سه عنصر جاودان؛ به عنوان یار وفادار شما در ایجاد حال و هوای رمانتیک هستند. اگر بتوانید در روز از نور طبیعی بهره بگیرید و آن را با نورهای مصنوعی تلفیق کنید، بهتر است. گل و گیاهان را مختص یک گوشه نکنید و آنها را در سراسر فضا پخش کنید.

در بیشتر کافی شاپ ها میتوان دید که برای ایجاد فضایی متفاوت، از دیوارهای آجری در طراحی داخلی استفاده می کنند. در حالیکه برخی از شما امکان دارد به این موضوع فکر کنید که این می تواند مشتریان شما را بخاطر نوآری در طراحی به هیجان آورد.

تعدادی از کافی شاپ ها بصورت سنتی از لامپ های قدیمی زیبا که نور زرد ملایمی را در محیط پخش می کند استفاده می کنند. که انعکاس های نور سبب می شود که سطوح چوبی و آجری با نور گرم بیشتری احاطه می کند. در بعدازظهر ها مخصوصا در هنگام عصر، نورهای گرم بر عکس نورهای روشن همچون فلورسنت با چشمان ما انطباق بیشتری دارند.

بنابراین در زمانیکه شما مشتریان زیادی دارید داشتن نور متناسب با ساعت شبانه روز را فراموش نکنید. نورهای سردتر و دیوارهای روشن (مخصوصا رنگهای روشن می توانند رنگ نور خورشید را بیشتر منعکس کنند) می تواند محیط کافی شاپ را مخصوصا در طول روز روشن تر نماید، در صورتیکه رنگ های گرم تر می توانند سبب شوند که خواندن و حس آرامش بیشتری در هنگام عصر و غروب را به مشتریان القاء می کنند. دو تصویر پایین متعلق به کافی شاپ های توبی و اسپرسو بار هستند که تصاویر این دو کافی شاپ را به عنوان نمونه برایتان قرار داده ایم. تا تفاوت در استفاده از نورها و رنگها را در کنار هم مشاهده نماید.

دوره آموزشی فنگ شویی و دکوراسیون

 

 کافی شاپ خود را دوستار گوشی های هوشمند بسازید.
اگر برای مدتی کوتاه در خیابان های شهر قدم بزیند خواهید دید که مردم بطور چشمگیری در حال استفاده از گوشی های هوشمند هستند و خود ما نیز ای این موضوع جدا نیستیم و بیشتر ما زمانیکه باطری گوشی مان به 10 درصد میرسد آشفته و نگران می شویم و زمانیکه دسترسی به شارژر هم نباشیم این استرس بیشتر می شود.

زمانیکه چیدمان داخلی کافی شاپ تان را انجام میدهید و طراحی داخلی آنرا انجام میدهید، بهتر است برای حفظ طولانی تر مشتریان علاقمند به تکنولوژی یا دوستدارن گوشی های هوشمند چندین پریز که حتی دارای کانکتور یو اس بی نیز هستند را در قسمت های مختلف کافی شاپ خود قرار دهید. همین موضوع به ظاهر ساده سبب جذب و ماندن طولانی مدت مشتریان تان خواهد شد و حتی امکان سفارش های بیشتر در این زمان از سوی آنها وجود دارد. بسیاری از این پریزها ارزان بوده و بسادگی نصب می شوند، اما همین هزینه کم سبب می شود که کافی شاپ شما دوستدار تکنولوژی محسوب شود و محبوبیت بیشتری در بین مشتریان داشته باشد.

 

آموزش دکوراسیون داخلی

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *