مدرک MBA , DBA دریافت و اخذ مدرک MBA و DBA

صدور و دریافت مدرک MBA و DBA

مدرک MBA و DBA

مدرک  (MBA) مخفف عبارت Master of Business Administration درجهٔ کارشناسی ارشد در رشته مدیریت حرفه‌ای در رشته تجارت است.

مدرک  (DBA) مخفف عبارت Doctorate Of Business Administration  و یک مدرک دکترای تحقیقی است که تمرکز آن بر شیوه‌های کاربردی تجارت و بیزنس است.

 

اخذ مدرک MBA و DBA

مدرک MBA و DBA / گذراندن موفقیت آمیز و کسب مدرک تحصیلی ام بی ای MBA  نیازمند گذراندن در حدود ۶۰ واحد درسی است، که تقریبا دو برابر واحدهای مورد نیاز برای کسب یک فوق لیسانس در رشته اقتصاد، یا امور مالی، یا حسابداری، یا مدیریت، و یا بازاریابی است. در ایران برخی مراکز و موسسات و آموزشگاه‌های بازرگانی و حتی دانشگاهها گواهینامه هایی را به این عنوان و به نام دوره های کوتاه مدت مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) در دوره‌های آموزشی تمام وقت، پاره وقت، کاربردی و از راه دور ارایه می کنند، برخی از آنها مدارکشان به عنوان مدارج دانشگاهی مورد پذیرش بوده و دارای اعتبار مدرک تحصیلی می باشد و  برخی از آنها نیز فاقد این مزایا و موارد می باشند.

مدیریت راهبردی کسب و کار که به اختصار MBA شناخته می شود حاوی دانش و مهارت‌های جدید و کاربردی مدیریت برای حل مسائل و چالش‌های مدیریتی است که می‌تواند دید گسترده‌تری به مدیریت ارائه دهد.

سطح دروس در DBA (مانند PhD) بالاتر از دروس دوره‌های کارشناسی ارشد است. تحقیقات در DBA بر مباحث کاربردی تجارت متمرکز است و نتایج حاصل از این تحقیقات مستقیماً به تخصص یا حرفه دانشجو مرتبط است. تحقیقات هم تئوری و هم عملی است.

پایان‌نامه DBA از نظر سطح دشواری، سعی و تلاشی که لازم دارد، سطح اطلاعات و معلومات، نظارت و ارزشیابی کاملاً مشابه پایان‌نامه PhD است. در مدیریت بیزنس DBA و PhD بیشتر اوقات مشابه هم هستند.

به همین دلیل وزارت آموزش ایالات متحده و بنگاه ملی علوم آمریکا DBA و PhD را معادل یکدیگر می‌دانند و تفاوتی بین آنها قائل نمی‌شوند.

DBA شامل یک پایان‌نامه یا پروژه جامع پایانی است که طی یک دفاعیه رسمی باید به تصویب و تأیید اعضای کمیته بازبینی صلاحیت‌های دکتری دانشگاه برسد. درجه دکتری وقتی به دانشجو اعطا می‌شود که دروس، امتحانات و تحقیقات نوشتاری را با موفقیت به پایان برساند و پایان‌نامه او نیز به تصویب برسد.

دوره ی آموزشی MBA چیست ؟

دوره MBA / مدرک MBA

مدیریت حرفه ای کسب و کار (MBA) مخفف عبارت Master of Business Administration می باشد که رتبه کارشناسی ارشد در زمینه ی مدیریت کسب و کار در رشته تجارت محسوب می شود. از ابتدای قرن بیستم ، سازمانهای بین المللی سنجش برای بررسی و ارزیابی و تحلیل این دوره ها احداث شد که با توجه به نوع و محتوای این دوره ها سنجیده و استاندارد سازی شوند. دوره mba مدیریت کسب و کار ، برای نخستین بار در اواخر قرن 19 در ایالات متحده آمریکا طرح ریزی شد که محصول صنعتی شدن کشور آمریکا و دیدگاه رویکرد کاملا علمی به مدیریت بود.

دوره های mba  کاملا به شکلی تدوین و دسته بندی شده اند که دانشجویان و فراگیران این دوره را با رویکردهای مختلف مدیریت کسب و کار mba مانند بازاریابی ، حسابداری ، مدیریت عملیات ، برنامه های استراتژیک ، مدیریت تبلیغات و مدیریت منابع انسانی آشنا کرده و به شکل کاملا جامع توضیح مفصلی در مورد انها ارایه شود.

اکثر دانشجویان مدیریت کسب و کار یا همان دوره MBA یکی از زمینه های تخصصی این رشته را انتخاب کرده و حدودا یک سوم تمامی واحدهای درسی خود را در این زمینه انتخاب کرده و آموزش می بینند. به عنوان مثال افرادی که دوره ی مدیریت کسب و کار با گرایش استراتژی را انتخاب می کنند ، تمامی واحدها و دوره های خاصی را که بر روی مدیریت استراتژیک تمرکز دارند، انتخاب می کنند. مدیریت کسب و کار و یا مدیریت راهبردی کسب و کار شامل کلیه مهارت های جدید و دانش کاربردی مدیریت به منظور حل مسائل و پشت سر گذاشتن چالش های مدیریتی می باشد که افق دید بسیار وسیعی به مفهوم مدیریت می بخشد.

 

مدرک MBA

برخی از ویژگیهای دوره MBA حرفه ای

  • محتوای تخصصی و کاملاً کاربردی جهت پاسخگویی به نیازهای کسب و کار            اگر می خواهید شرایط کسب و کارتان را بهبود دهید !
  • ارائه گواهینامه رسمی از وزارت علوم و تحقیقات دارای اعتبار بین المللی          اگر می خواهید در کشورهای دیگر اعتبار داشته باشید !
  • تأیید دوره توسط سازمان جهانی کار (ILO)                                                               اگر در سالهای آینده قصد کار در خارج و یا مهاجرت دارید !
  • ارائه مدرک قابل ترجمه، معادل ۲ سال سابقه کار                                                     اگر می خواهید با سابقه شوید!
  • قابلیت ترجمه رسمی و تأییدیه قوه قضاییه                                                               اگر می خواهید در شغلتان ارتقا بگیرید !
  • امکان ادامه تحصیل در دوره های عالی DBA                                                             اگر می خواهید ادامه تحصیل دهید !

 

 

انواع گرایش های دوره ی MBA و مدارک آن شامل

  • MBA مدیریت کسب و کار گرایش تجارت الکترونیک

  • MBA مدیریت کسب و کار گرایش مدیریت اجرایی

  • MBA مدیریت کسب و کار گرایش گردشگری

  • MBA مدیریت کسب و کار گرایش سالن های زیبایی

  • MBA مدیریت کسب و کار گرایش فناوری و اطلاعات IT

  • MBA مدیریت کسب و کار گرایش بازرگانی

  • MBA مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی

  • MBA مدیریت کسب و کار گرایش مالی

 

 

آیا با اخذ مدرک مدیریت کسب و کار MBA می توانم درآمد خود را افزایش دهم؟

موقعیت شغلی شما بعد و قبل از دریافت مدرک mba تفاوت بسیار زیادی با هم خواهد داشت . اخذ مدرک mba  و مهمتر از آن کسب مهارت ها و تکنیک های مدیریتی می توانند یاری کننده ی شما در موفقیت کاری اتان باشد . اگر مدرک معتبر mba را دریافت کنید می توانید از مزایای اخذ این مدرک استفاده های بسیاری کنید ، بدین ترتیب که شانس خود را برای تصدی شغل بهتر از قبل افزایش داده و به تبع آن از درآمد و مزایای بیشتری بهره مند شوید .
درآمد رشته ی mba در خارج از ایران چگونه است ؟
از سال 2014 تا 2024 با رشد 18 در صدی تصدی شغل مدیریت ، تخمین شده است که میانگین استخدام این شغل بسیار بیشتر از دیگر شغل ها بوده و میانگین در آمد سالیانه ی دارندگان مدرک mba به مقداری حدود 151274 دلار می رسد.

 

مدرک MBA معادل چه مدرکی است ؟

در کشور آمریکا مدرک MBA را هم سطح و هم تراز با مدرک کارشناسی و لیسانس و یا حتی بالاتر از آن تلقی میکنند 

 

برای اخذ مدرک MBA چطور میتونم اقدام کنم  و چه پیش نیاز هایی لازم هست ؟

برای صدور و کسب مدرک MBA مدیریت کسب و کار ؛ باید حداقل مدرک کارشناسی را داشته باشید و یا 5 سال سابقه مدیریت اجرایی داشته باشید 

برای دریافت مشاوره برای اخذ مدرک MBA و DBA با شماره های موسسه آموزش عالی خرد تماس بگیرید تا کارشناسان  ما در خصوص شرایط دریافت و اخذ مدرک MBA شمارو راهنمایی کنند

 

شماره های تماس : 02144202515 – 09392031547

 

دوره ی آموزشی DBA چیست ؟

دوره DBA / مدرک DBA

مدرک DBA مخفف : DBA) مخفف عبارت Doctorate Of Business Administration  و یک مدرک دکترای تحقیقی است که تمرکز آن بر شیوه‌های کاربردی تجارت و بیزنس است.

تردیدی نیست که مدیران و صاحبان کسب و کار برای مدیریت سازمان خود در بالا و پایین های بازار، بیش از هر چیز به مهارت های کلیدی مدیریت و کسب و کار نیاز دارند در نتیجه می تواند گفت نقطه آغاز حرکت به سمت تعالی از پرورش مدیران آغاز می شود. دوره Doctorate of Business Administration (دکترای حرفه ای کسب و کار) با تمرکز بر دانش کاربردی و ایجاد مهارت های عملی در مدیران میانی و ارشد سازمان ها یک گزینه بسیار مناسب برای مهارت آموزی و تقویت دیدگاه کل نگر، تحول نگرش و تغییر بینش کسب و کار برای کسانی که در عرصه عمل با مسائل و مناسبات مواجه هستند می باشد. هم اکنون در سطح جهان به DBA به عنوان یک دوره عالی جهت سرمایه گذاری نگاه می شود و با توجه به اثربخشی های آن بسیار مورد توجه می باشد. محتوای دوره DBA بر خلاف دوره های دانشگاهی هم چون PHD مدیریت که بیشتر متوجه علم و اصول نظری مدیریت هستند، بیشتر به سمت اجرا و عملی سازی برنامه ها متمایل است. دانش پذیران دوره DBA در هر زمینه ای که فعالیت دارند می آموزند چگونه با استفاده از تکنیک ها و ابزارها و نگاه چارچوب مند خود پاسخی برای نیازها و شکاف ها بیابند و به توسعه کسب و کار خودشان کمک کنند.

 

 

 

برخی از ویژگیهای دوره DBA

  • محتوای تخصصی و کاملاً کاربردی جهت پاسخگویی به نیازهای کسب و کار                 اگر می خواهید شرایط کسب و کارتان را بهبود دهید !
  • ارائه گواهینامه رسمی از وزارت کار و امور اجتماعی دارای اعتبار بین المللی              اگر می خواهید در کشورهای دیگر اعتبار داشته باشید !
  • تأیید دوره توسط سازمان جهانی کار (ILO)                                                                   اگر در سالهای آینده قصد کار در خارج و یا مهاجرت دارید !
  • ارائه مدرک قابل ترجمه، معادل ۲ سال سابقه کار                                                         اگر می خواهید با سابقه شوید!
  • قابلیت ترجمه رسمی و تأییدیه قوه قضاییه                                                                   اگر می خواهید در شغلتان ارتقا بگیرید !
  • امکان ادامه تحصیل و مهاجرت به کشور های دیگر                                                        اگر می خواهید مهاجرت کنید  !

 

انواع گرایش های دوره ی DBA و مدارک آن شامل :

  • DBA مدیریت راهبردی عالی  کسب و کار گرایش تجارت الکترونیک

  • DBA مدیریت راهبردی عالی  کسب و کار گرایش مدیریت راهبردی ( جامع )

  • DBA مدیریت راهبردی عالی  کسب و کار گرایش گردشگری

  • DBA مدیریت راهبردی عالی  کسب و کار گرایش سالن های زیبایی

  • DBA مدیریت راهبردی عالی  کسب و کار گرایش فناوری و اطلاعات IT

  • DBA مدیریت راهبردی عالی  کسب و کار گرایش بازرگانی

  • DBA مدیریت راهبردی عالی  کسب و کار گرایش بازاریابی

  • DBA مدیریت راهبردی عالی  کسب و کار گرایش مالی

معتبرترین مدرک DBA در ایران کدام است؟

از آنجایی که مسئولیت بررسی و اعتبار و همچنین ارزیابی مدارک علمی بر عهده ی وزارت علوم فناوری تحقیقات می باشد . تمامی موسساتی که مدارک مورد تایید وزارت علوم فناوری تحقیقات را ارایه می دهند از اعتبار و ارزش والائی برخوردارند ، موسسه آموزش عالی خرد زیر نظر وزارت علوم تحققات و فناوری ، با ارایه ی دوره های مدیریت کسب و کار (ارشد مدیریت حرفه ای ) با گرایشات مختلف و همچنین برگزاری آزمون مدیریت کسب کار به دانش پذیران این دوره ها مدرک معتبر مدیریت حرفه ای مورد تایید وزارت علوم ، فناوری ، تحقیقات ، اعطا می کنند ( با قابلیت ترجمه با مهر قوه قضاییه )

 

برای اخذ مدرک DBA مدیریت راهبردی عالی کسب و کار  چطور میتونم اقدام کنم  و چه پیش نیاز هایی لازم هست ؟

برای صدور و کسب مدرک DBA مدیریت عالی راهبردی  کسب و کار ؛ باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد را داشته باشید و یا 5 سال سابقه مدیریت اجرایی داشته باشید 

برای دریافت مشاوره برای اخذ مدرک MBA و DBA با شماره های موسسه آموزش عالی خرد تماس بگیرید تا کارشناسان  ما در خصوص شرایط دریافت و اخذ مدرک DBA  شمارو راهنمایی کنند

 

شماره های تماس : 02144202515 – 09392031547

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *