معرفی مایکروسافت اکسس (Microsoft Access)

  ICDLنشانه کفایت در مهارتهای کامپیوتری می باشد. پس شرکتی که قرار است به نیروی انسانی یا کارمندان خود آموزش دهد باید اطمینان حاصل کند، پولی که به این برنامه اختصاص داده، به خوبی صرف می‌شود. ICDL گواهینامه ای بین المللی است که دریافت آن به معنی رسیدن به درجه ای از مهارت در کار با رایانه است که فرد توانایی های اصلی و مهارت های مقدماتی کار با رایانه را دارد که این گواهینامه دارای دو سطح می باشد و مدرک آن در سراسر جهان معتبر است.

یکی از مهارت های هفتگانه icdl ، بانک های اطلاعاتی (access) است. مایکروسافت اکسس (Microsoft Access) یکی از اجزای مایکروسافت آفیس است که برای ایجاد پایگاه داده‌های رابطه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار پایگاه داده جت را با یک واسط کاربری گرافیکی و ابزاری جهت تولید نرم‌افزار ترکیب نمود.

Microsoft - Access

به دلیل زیاد شدن حجم اطلاعات، ناخواسته ممکن است اطلاعات تکراری به لیست اضافه شود.این مشکلات را چگونه می توان حل کرد؟ بانک های اطلاعاتی که به وسیله نرم افزارهای سیستم مدیریت پایگاه داده یا DBMS ایجاد می شوند، راه حل خوبی برای این مشکلات هستند.Microsoft Access یکی از این نرم افزارهای بانک اطلاعاتی مجموعه ای سازمان یافته از داده ها و اطلاعات مرتبط به یک موضوع است به طوریکه به آسانی می توان این داده ها را بازیابی و ویرایش نمود.

 نرم افزارهای سیستم مدیریت پایگاه داده همچون Access ابزاری برای تولید بانک های اطلاعاتی و مدیریت آنها هستند.این نرم افزارها امکاناتی را فراهم می کنند تا بتوان انواع متفاوت داده ها را ذخیره سازی، ویرایش و یازیابی نمود.بازیابی اطلاعات شامل استخراج اطلاعات مفید از داده های بانک اطلاعاتی در قالب های مختلف مثل فرم، گزارش و غیره است.Access به عنوان یکی از این نرم افزارها، اطلاعات را به صورت جداولی شامل سطرها و ستون ها مانند آن چه در کار برگ های Excel دیده اید، سازماندهی می کند.

اجزا بانك اطلاعاتي اكسس عبارتند از:

  • Table :(جدول ) هر جدول براي نگهداري داده‌هاي خام بانك اطلاعاتي است.داده‌ها را شما در جدول وارد مي‌كنيد.جداول سپس اين داده‌ها را به شكل سطرها و ستونهايي سازماندهي ميكند.
  • Query :هر پرس و جو براي استخراج اطلاعات مورد نظر از يك بانك اطلاعاتي مورد استفاده قرار مي‌گيردهر پرس و جو مي‌تواند گروهي از ركوردها را كه شرايط خاص دارا هستند انتخاب كند.پرس و جوها را مي‌توان بر اساس جداول يا پرس و جوهاي ديگر اماده نمود. با استفاده از پرس‌وجوها مي‌توان ركوردهاي بانك اطلاعاتي را انتخاب كرد، تغيير داد و يا حذف نمود.
  • Form :متداولترين روش استفاده از فرمها،براي ورود و نمايش داده‌ها است.
  • Report :گزارش ها مي‌توانند بر اساس جدول ،پرس‌وجوها باشند ،قابليت گزارش چاپ داده‌ها مي‌باشدگزارشها را مي‌توان بر اساس چند جدول و پرس‌وجو تهيه نمود تا رابطه بين داده‌ها را نشان داد.
  • Macro : ماكروها به خودكار كردن كارهاي تكراري ،بدون نوشتن برنامه‌هاي پيچيده يا فراگيري يك زبان برنامه نويسي ، ياري مي‌كند، در واقع ماكروها يكسري قابليت‌هايي هستند كه امكان سريع سازي را فراهم مي‌سازند.
  • Modules : محيط بسيار قوي و با كيفيت براي برنامه‌نويسي محاسبات و عمليات پيچيده روي سيستم بانك اطلاعاتي.

شرکت کنندگان در دوره آموزش مجازی موسسه خرد به شکل غیر حضوری و کاملاً کاربردی شده با امکانات مهارت های هفت گانه ICDL ، آشنا می شوند. ضمناً متقاضیان در انتهای دوره گواهینامه مهارت های هفت گانه ICDL دارای مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  که به منزله دانش بالای افراد در زمینه مهارت های هفت گانه ICDL  می باشد را دریافت می نمایند.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *