معرفی نرم افزار پاورپوینت PowerPoint

نرم افزار پاورپوینت (PowerPoint) از مجموعه ی برنامه های بسته نرم افزاری آفیس (Office) محصول شرکت مایکروسافت میباشد. یکی از مهارت های هفتگانه icdl ، پاورپوینت است. PowerPoint را می توان برای ارائه بهتر سمینارها و سخنرانی ها بکار برد . شما می توانید محتوای مورد نظرتان را با نرم افزار پاورپوینت PowerPoint ، به طور بهتر و زیباتری ارائه بدهید.

ایجاد یک سند در PowerPoint 

اگر به منوی Start در ویندوز بروید و گزینه All Programs را انتخاب کرده و با کلیک بر روی پوشه Office Microsoft، و روی آیکون Microsoft Office PowerPoint  کلیک کنید. به این شکل یک سند PowerPoint را می توانید ایجاد کنید.

PowerPoint-

معرفی زبانه های اصلی

زبانه های اصلی نرم افزار پاورپوینت PowerPoint به ۷ دسته تقسیم می شوند:

1- زبانه HOME

گزینه های این زبانه، امکان تایپ متن، ویرایش متن، رسم شکل و کاربردهای اولیه برای ایجاد یک مجموعه اسلاید را به شما می دهد.

2- زبانه Insert 

با استفاده از مجموعه گزینه های زبانه  Insert، می توانید مواردی از قبیل جدول، عکس، نمودار و,.. را در یک سند درج کنید. به طور کلی برای «درج» هر چیزی در یک سند، می توانید از این زبانه استفاده کنید

3- زبانه Design 

از مجموعه گزینه های این زبانه برای طراحی زیباتر اسلایدها استفاده می کنید. به عنوان مثال می توان پس زمینه اسلایدها را از طریق گزینه های بخش Theme در این زبانه تغییر داد.

4- زبانه Animation 

برای ایجاد انیمیشن در اسلایدها و همچنین تغییر اسلایدها با انیمیشن خاص، از گزینه های این زبانه استفاده می شود.

5- زبانه Slide Show 

برای تنظیم و بررسی وضعیت نمایشی اسلایدها و تماشای پروژه انجام شده، از گزینه های زبانه Slide Show استفاده می شود.

6- زبانه  Review

با استفاده از گزینه های این زبانه می توانید تغییرات خاصی در نرم افزار ایجاد کرد. مثلا تصحیح گر واژگان را به دلخواه خودتان تنظیم کنید و از مترجم اسناد پاورپوینت برای بهبود کیفیت متن خود استفاده کنید، متن تان را با متون دیگر مقایسه کنید، از پروژه پاورپوینت تان به طور امنیتی محافظت کنید و غیره.

7- زبانه View 

 از گزینه های این زبانه برای شیوه نمایش یک سند پاورپوینت استفاده می شود. مثلا می توان شکل نمایش صفحه را انتخاب کرد، می توان سند را در حالت بزرگنمایی تماشا کرد و غیره. همچنین می توان گزینه های دلخواهی را در صفحه نمایش یک سند پاورپوینت اضافه یا حذف کنید.

ذخیره سازی یک سند

بعد از ایجاد یک سند پاورپوینت و درج اسلایدهای مورد نظر، نیاز به ذخیره سازی آن سند دارید.برای ذخیره کردن یک سند ابتدا بر روی دکمه Microsoft Office Button کلیک کنید و سپس گزینه Save را انتخاب کنیددر صورتی که برای نخستین بار بر روی گزینه Save کلیک کنید، ویندوز از شما محلی برای ذخیره سازی می خواهد.با انتخاب نام و محلی برای ذخیره سازی، می توان سند مورد نظر را ذخیره کرد.

شرکت کنندگان در دوره آموزش مجازی موسسه خرد به شکل غیر حضوری و کاملاً کاربردی شده با امکانات مهارت های هفت گانه ICDL ، آشنا می شوند. ضمناً متقاضیان در انتهای دوره گواهینامه مهارت های هفت گانه ICDL دارای مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  که به منزله دانش بالای افراد در زمینه مهارت های هفت گانه ICDL  می باشد را دریافت می نمایند.

دوره ICDL
اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *