معرفی نرم افزار پریماورا و کاربرد آن

سیستم‌های پریماورا نام تجاری محصولاتی است که به اتفاق هم مجموعه‌ای گسترده جهت مدیریت پرتفولیوی پروژه را تشکیل می‌دهند. نرم‌افزار پریماورا برای نخستین بار در سال ۱۹۸۳ میلادی (۱۳۶۲ خورشیدی) توسط شرکت سیستمهای پریماورا ارایه گردید که پس از خرید امتیاز این شرکت توسط اوراکل، تحت کنترل این شرکت عرضه می‌گردد.

پرکاربردترین نرم‌افزار این مجموعه در ایران نرم‌افزار زمان‌بندی (کنترل پروژه) آن است. از نرم افزار پریماورا برای زمان بندی و همین طور کنترل پروژه های مختلف استفاده می شود. در پروژه های ساختمانی، صنعتی، نرم افزاری و در هر نوع پروژه دیگر که فعالیت های مختلف در آن به طور منظم انجام می شوند می توان از این نرم افزار برای زمان بندی و کنترل پروژه و براورد هزینه آن پروژه ها استفاده کرد.

نرم افزار پریماورا

اساس کار بدین صورت است که ابتدا با وارد کردن فعالیت های پروژه در نرم افزار پریماورا و مشخص کردن ارتباط بین این فعالیت ها ، منابع مورد استفاده در پروژه ها را نیز روی فعالیت ها اعمال می کنیم. سپس نرم افزار پریماورا با توجه به رابطه بین فعالیت ها و منابع، فعالیت ها را طوری زمانبندی می کند که پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برسد. همچنین اگر هزینه استفاده از منابع را نیز به نرم افزار بدهیم براورد کلی هزینه پروژه را نیز خواهیم داشت. قابل ذکر است که این نرم افزار مشخص می کند که تک تک فعالیت ها در چه زمانی باید شروع شوند و در چه زمانی خاتمه یابند.

بی شک اهمیت زمان بندی و کنترل پروژه امروزه برای تمامی سازمان ها و شرکت ها اثبات شده است و شما با شرکت در دوره نرم افزار کنترل پروژه ی آموزشی نرم افزار پریماورا و کسب توانایی های عملی و مهارت حین انجام پروژه ها قادر به زمانبندی و کنترل پروژه های هر چه بهتر و موثر تر پروژه های خود خواهید بود .

 

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *