آشنایی با وردپرس (WordPress)

وردپرس (WordPress)

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که امکان ساخت سایت یا وبلاگ با چند کلیک ساده و کم هزینه را ممکن می‌سازد. می توان گفت ورد پرس در اصل یک اسکریپت PHP است که با نصب آن بروی فضای میزبان به راحتی  می‌توان سایت را راه اندازی کرد. این سیستم مدیریت محتوا از قدرت MySQL استفاده می‌کند و  یک نرم افزار متن باز (Open Source) می‌باشد که بر مبنای اجازه نامهGnu Public License (GPL) منتشر می شود. سایتی که بوسیله وردپرس (WordPress) ساخته می‌شود کاملا داینامیک و پویا است به همین سبب ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی قالب‌ها، امکان افزودن افزونه، انتشار و ویرایش راحت مطالب، بهینه بودن برای تمامی امور و خاصیت‌های بسیار دیگری را داراست. همچنین هدف از بهینه سازی وب سایت قرار دادن آن در وضعیتی است که موتور‌های جستجو به ویژه گوگل بتوانند در آن بخزند و محتویات آن را  ایندکس نمایند که این کار به آسانی توسط وردپرس (WordPress) صورت می‌گیرد.

وردپرس (WordPress)

 برای شرکت در دوره آموزش جامع وردپرس کلیک کنید.

 از آنجا که ظاهر و نمای سایت از تاثیر گذارترین عوامل در موفقیت یک سایت به حساب می‌آید وردپرس با پشتیبانی از نصب و سفارشی سازی قالب‌های مختلف امکان تغییر ظاهر سایت را فراهم می‌کند و به مدیر یک سایت این اجازه را می دهد که سایت خود را با استفاده از قالب ها تغییر دهد. قالب‌هایی که برای این سیستم مدیریت محتوای محبوب وجود دارد در بیشتر مواقع رایگان بوده و به راحتی قابل نصب و استفاده هستند که علاوه بر آن به کمک HTML، Css و PHPمی‌توان با ساخت یک قالب شخصی، ظاهر سایت را به صورت دل خواه در آورد. علاوه برآن هسته‌ی وردپرس از امکاناتی که در بیشتر مواقع برای مدیریت یک سایت لازم است، پشتیبانی می‌کند اما این قابلیت هم وجود دارد که می‌توان به صورت نامحدود با اضافه کردن افزونه های مختلف به وردپرس امکانات آن را بنا به نیاز ترفیع داد. در ادامه تصویری از محیط وردپرس را مشاهده می‌کنید.

افزونه های وردپرس (WordPress)

درواقع داشتن یک سایت قدرتمند و با رتبه ی بالا در دنیای وب، بدون استفاده از افزونه ها ی کاربردی وردپرس غیر ممکن است. شما می توانید پس از انتخاب و نصب وردپرس به عنوان سیستم مدیریتی وبسایت خود، از بینهایت امکانات کاربردی و جذاب این نرم افزار بهره برده و با استفاده از افزونه های مهم و محبوب در سایت خود، به پیشرفت سایت خود و ارتقای رتبه ی آن کمک کنید . همچنین داشتن اطلاعاتی در مورد افزونه ها و نحوه نصب و استفاده و شناخت ویژگی ها ی آنها، به مدیریت هر چه بهتر وبسایت وردپرسی کمک خواهد کرد که افزونه ی yoast یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس به شمار می آید.

 برای شرکت در دوره آموزش جامع وردپرس کلیک کنید.

 

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *