اجزای تشکیل دهنده سیستم دوربین های مدار بسته

در این نوشته به بیان اجزای تشکیل دهنده سیستم دوربین های مدار بسته می پردازیم.

دوربین های مدار بسته

برای شرکت در دوره آموزش دوربین های مداربسته CCTV کلیک کنید.

اجزای دوربین های مدار بسته

هر سیستم دوربین مدار بسته آنالوگ از چندین جز تشکیل شده است. این اجزا به شرح زیر هستند:
1- (DVR (Degital Video Recorder
این دستگاه به عنوان سرور سیستم مداربسته انالوگ شناخته می شود. در سیستم مداربسته انالوگدوربین های مداربسته به دستگاه DVR متصل می شوند و از طریق این دستگاه ضبط ، بخش یا انتقال تصاویر ممکن خواهد بود.
وظایف دستگاه DVR
دستگاه DVR وظایفی را بر عهده دارد که اصلی ترین این وظایف شامل موارد زیر است:
-ضبط تصاویر دوربین های مداربسته: از طریق دستگاه DVR می توان تصاویر دوربین های مداربسته را ضبط و مجددا بازبینی یا پشتیبان گیری کرد این کار به وسیله ی هارد دیسکی که در دستگاه نصب شده است انجام می شود.
-مشاهده ی تصاویر دوربینها به صورت یکپارچه: هنگامی که دستگاه DVR به نمایشگر متصل شود تصویر تمامی دوربین ها به صورت یکپارچه در صفحه قابل مشاهده می باشد.
-تنظیم تصاویر و ضبط: دستگاه DVR این امکان را فراهم می کند تا بتوانید تصاویر را آن طور که دوست دارید تنظیم کنید مثلا نور و رنگ تصاویر را تغییر دهید.
-امکان اتصال به شبکه یا انتقال تصویر: از طریق پورت LAN موجود بر روی دستگاه DVR می توان تصاویر دوربین ها را به محیط شبکه کامپیوتری وارد کرد و یا انها را از طریق اینترنت مشاهده کرد.
-کنترل دوربین های گردان: از طریق پورت RS485 موجود بر روی دستگاه DVR می توان دوربین های گردان یا دوربین های زوم را کنترل کرد.
2H.D.D
H.D.D هارد اینترنال( داخلی) کامپیوتر است که در اندازه های گوناگون در داخل کیس DVR نصب می گردد و تمامی تصاویر و ویدئوها در آن ذخیره می گردد.
3- منبع تغذیه
آداپتور یا همان منبع تغذیه وظیفه تبدیل برق ۲۲۰ ولت شهری به ۱۲ ولت مورد نیاز دوربین ها با آمپر های مختلف را برعهده دارد و دوربین های معمول بازار اکثرا ۱۲ ولت هستند و با آمپر های ۱و۲و۳و۴و۵و۱۰و۱۵و۲۰ کار می کنند.منبع تغذیه میتواند به صورت مرکزی و برای کل سیتم نصب شود یا بصورت جدا و برای هر دوربین مجزا قرار گیرد.
4- دوربین
دوربین های آنالوگ برای انتقال تصویر از سیستم مشابه ارسال و دریافت تصاویر تلویزیونی بر روی کابل های هم محور یا کواکسیال (Coaxial) استفاده می کنند که هر دوربین آنالوگ می تواند با اتصال مستقیم تصاویر را به تلویزیون منتقل نماید . دوربین های آنالوگ برای تامین برق مورد نیاز خود به یک منبع تغذیه احتیاج دارند که عموما در کنار دوربین و یا دستگاه ضبط (DVR) نصب شده و از طریق کابل مخصوص، جریان برق را به سمت دوربین هدایت می نماید.
5- کابل دوربین
کابل تصویر دوربین مداربسته از نوع کابل های کواکسیال است که به آن RG59 گویند. این کابل از نظر ساختمان کلی کاملا شبیه کابلهای آنتن تلویزیونی است و تنها تفاوت آن در قطر مغزی و حجم شیلد است. کابلهای تصویر RG59 در کیفیت های کاملا متفاوتی تولید می شوند. با کیفیت ترین کابلهای RG59 کابلهای با شیلد و مغزی مسی هستند.

برای شرکت در دوره آموزش دوربین های مداربسته CCTV کلیک کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *