بازار کار حسابداري و اهمیت این رشته

معرفی حسابداري و پیشینه آن

رشته ی حسابداري با 9.5% دانشجو همچنان پرجمعیت ترین رشته دانشگاهی می باشد. فرصت های شغلی یک حسابدار و کار با نرم افزار حسابداري بسیار گسترده است ، چرا که مسائل و مشکلات مالی شرکت ها به جهت رکورد اقتصادی موجب شده تا حسابداران با سیستم حسابداري وضعیت شغلی بهتری نسبت به سایر فارغ التحصیلان رشته های دیگر داشته باشند و همین مساله باعث شده بازار کار رشته حسابداري یکی از پر متقاضی ترین رشته های در بازار مالی کار باشد

پیشینه حسابداري ایران به نخستین تمدن­هایی بر میگردد که در این سرزمین پا گرفت. مدارک به دست آمده از ایران باستان حکایت از این دارد که در عصر هخامنشی نظام مالی منسجمی برقرار بوده و حساب درآمد و مخارج حکومت به ریز و به دقت ثبت و نگاهداری می­شده است.

حسابداري به عنوان یک سیستم، با فرآیند جمع‌آوری، ثبت و طبقه بندی اطلاعات مالی، گزارش و صورت‌های مالی را برای استفاده و تصمیم گیری افراد ذینفع درون سازمانی آماده می‌کند و حسابدار با دریافت داده‌های مالی خام، آن را به نظم در می‌آورد.فرصت‌های شغلی یک حسابدار بسیار گسترده است و از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر می‌گیرد.

جهت شرکت در دوره حسابداری ویژه بازار کار کلیک کنید

یک حسابدار متخصص، در آینده می تواند مدیر مالی یک سازمان یا شرکت گردد یعنی می تواند به مدیریت یک شرکت ایده بدهد که منابع موجودش را در چه راههایی سرمایه گذاری نماید تا استفاده بهینه کند و یا اگر شرکت به منابع مالی جدید نیاز داشت یک مدیر مالی بر اساس دانش آکادمیک خود می تواند بگوید که از چه طریقی باید تامین مالی کرد. و مجموع این فعالیت ها خارج از توانایی یک حسابدار تجربی است.

حسابداري

جهت شرکت در دوره حسابداری ویژه بازار کار کلیک کنید

موقعیت های شغلی حسابداری

فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کلیه مؤسسات و واحدهای تجاری، اعم از دولتی یا خصوصی به عنوان حسابدار در شاخه‌های زیر مشغول کار شوند.

حسابداري مالی: در کلیه شرکتها و مؤسسات تجاری و غیرانتفاعی

حسابداری مالیاتی : در ادارات دارایی

حسابداری بیمه : در مؤسسات بیمه

حسابداری صنعتی : در کلیه واحدهای صنعتی و شرکتهای تولیدی

حسابداری دولتی : در کلیه سازمانها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی حساب

حسابداری بانک ها : در شعبه‌ها و سرپرستی بانکها

همچنین حسابداران پس از مدتی اشتغال به کار حسابداری می‌توانند در سمت مدیریت مالی واحدهای تجاری ، ایفای نقش نمایند.

جهت شرکت در دوره حسابداری ویژه بازار کار کلیک کنید

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *