برنامه ریزی استراتژیک در مدیریت استراتژیک

برنامه ریزی استراتژیک

مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک ، برنامه ریزی مداوم، نظارت، تجزیه و تحلیل و ارزیابی همه چیزهایی است که برای سازمان برای رسیدن به اهداف و اهداف آن ضروری است.. فرایند مدیریت استراتژیک شامل تجزیه و تحلیل تصمیمات کسب و کار متقابل عملکرد قبل از اجرای آنها است. مدیریت استراتژیک معمولا شامل موارد زیر است:

  • تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف داخلی و خارجی.
  • فرمول برنامه های عملیاتی
  • اجرای برنامه های عملیاتی
  • ارزیابی اینکه برنامه های موفق چگونه موفق بوده اند

مدیریت استراتژیک مستلزم تعهد به برنامه ریزی استراتژیک است که نشان دهنده توانایی سازمان برای تعیین اهداف برای تعیین تصمیم ها و اقداماتی است که باید برای تولید نتایج حاصل شود.

جهت شرکت در دوره مدیریت استراتژیک کلیک کنید

برنامه ریزی استراتژیک و تفکر استراتژیک

برنامه ریزی استراتژیک یک فعالیت مدیریت سازمانی است که برای تنظیم اولویت ها، تمرکز بر انرژی و منابع، تقویت عملیات، اطمینان از اینکه کارکنان و سایر ذینفعان در حال تلاش برای دستیابی به اهداف مشترک هستند، ایجاد توافق در مورد نتایج مورد نظر است.

تعریف تفکر استراتژیک (Strategic Thinking) عبارت است از : ابزاری برای معرفی مفاهیم و رویکردها. ولی معرفی تفکر استراتژیک از طریق تعریف آن کاری کم اثر است. علت این امر در پیچیدگی مفهومی این رویکرد نهفته است.تفکر استراتژیک جهت گیری سازمان رامشخص می سازد و آن را در کانون توجه سازمان قرار می دهد . این تمرکز به سازمان و افراد اجازه می دهد تا تمامی انرژی خود را در این جهت صرف کنند.

مدیریت استراتژیک شامل مفاهیم مربوط به برنامه ریزی استراتژیک و تفکر استراتژیک است. برنامه ریزی استراتژیک به لحاظ تحلیلی در طبیعت است و به روش های رسمی برای تولید داده ها و تجزیه و تحلیل هایی که به عنوان ورودی تفکر راهبردی استفاده می شود، که اطلاعاتی را که در نتیجه استراتژی ایجاد می شود، به کار می گیرد. برنامه ریزی استراتژیک همچنین می تواند به مکانیزم های کنترل استفاده شده برای پیاده سازی استراتژی اشاره کند. به عبارت دیگر، برنامه ریزی استراتژیک در اطراف تفکر استراتژیک یا فعالیت استراتژیک اتفاق می افتد.

با توجه اهمیت موضوع مدیریت استراتژیک، مؤسسه خرد ضمن بهره برداری از اساتید با تجربه در زمینه مدیریت، اقدام به برگزاری دوره مدیریت استراتژیک نموده است. در انتهای دوره نیز امکان اخذ مدرک مدیریت استراتژیک دارای مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدون پرداخت وجه برای شرکت کنندگان مقدورمی باشد.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *