SEO بهینه سازی موتور های جستجو

Search engine

سئو متشکل از از کلمات Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی موتور های جستجو است سئو را میتوان مجموعه از روش ها و راهکار ها برای تغییر و مدیریت وب سایت ها بیان کردن و به این منظور نیست که محتوا را با روش غیر اخلاقی تولید و منتشر کنیم بلکه برای کمک به بهبود رویت و ارتباط وب سایت ها در نتایج جستجو با هدف رتبه بندی عادلانه است.

سئو یک فرایند ساده و مختصر نیست بلکه یک پروسه کامل و نیازمند دانش فراوان ، مهارت و زمان است .موتور های جستجو بزرگ مثل گوگل به طور مداوم با تغیر مبنا های الگوریتم های رتبه بندی سعی میکنند تا غیر قابل پیش بینی باشد ، به این صورت تولید کنندگان محتوای سایت ها دائما تلاش میکنند تا محتوای خود را کاربردی ، یکتا و کابرپشند تولید کنند ، هدف اصلی موتور های جستجو هم این است که افراد را وادار کنند مطالب جذاب و آن چیزی که کاربر به دنبال است را تولید کنند و از ایجاد محتوای بی ارزش ( Spam ) و کپی جلو گیری کنند . به همین دلیل یکی از وظایف متخصصان سئو به روز بودن به دنبال مطالعه بیشتر بودن است .

بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط توید کننده محتوا و متخصص سئو انجام می شود.

الگوريتم های رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو متخصصین سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند.

برای شرکت در کارگاه آموزشی SEO کلیک کنید

اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن رتبه بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش رابطه میان صفحات و کلمات کليدي سرچ شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با جستجو داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شوند.

پس از آن که سئوبراي بهبود رتبه‌بندي وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي شروع به کار کردند، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، اصلی ترین فاکتور اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

متناسب به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که 58.4 درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

برای شرکت در کارگاه آموزشی SEO کلیک کنید

سئو درون صفحه (On Page SEO)

کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما مثل تصوير، پيوند و … را سئو دورن صفحه میگویند؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود

سئو بیرون صفحه (Off Page SEO)

روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود این مورد شامل تمام عناصری  است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *