تغییر و تحولات خانه تکانی در نوروز

تغییر و تحولات خانه تکانی در نوروز !

اسفند قدم به قدم در حال رفتن است و روزهای پایانی سال نزدیک میشود . روزهایی که با خانه تکانی عید نوروز و تغییر دکوراسیون های این روزهای خانه ها عجین شده است . خانه تکانی عید نوروز و تغییر دکوراسیون با رسیدن سال نو یکی از عادت هایی است که بیشتر مردم هر ساله در روزهای پایانی سال انجام میدهند. امروز میخوام ایده هایی بدم بهتون تا برای چیدمان منزلتون استفاده کنید ازشون. 

دوره آموزشی کفپوش سه بعدی

 

 

بگذارید خانه نفس بکشد !
اولین و مهم ترین قدم برای خانه تکانی عید نوروز و تغییر اساسی دکور، خالی کردن خانه از تزیینات شلوغ و زیاد است. تزئینات زیاد، هم فضای خانه را کوچک و به هم ریخته نشان می دهد و هم گرما و صمیمیت محیط را می گیرد. اگر خانه تان پر از قاب و مجسمه و گلدان و گل مصنوعی و قالیچه تزیینی و لوستر و معرق است، در اولین فرصت دست به کار شوید و محیط خانه را حسابی خلوت کنید. این روزها ثابت شده، دکوراسیون ساده و خلوت، به تمرکز و آرامش بیشترِ اهالی خانه هم کمک می کند. برای زینت بخشیدن به یک نشیمنِ متوسط، یک گلدان و یک تابلو کافی است. بگذارید خانه نفس بکشد.

 

 

دیوارها را رنگ کنید، خانه جان می گیرد !
راه های زیادی برای زیباتر کردن محیط منزل برای عید نوروز وجود دارد. پوشاندن دیوارها با کاغذ دیواری یا پوسترهای سه بعدی زیبا ، عوض کردن فرش ها و پرده ها، پوشاندن کف با کفپوش ها و پارکت های جذاب، اما اگر به دنبال ساده ترین و ارزان قیمت ترین روش ها هستید، رنگ آمیزی یک دیوار یا بخشی از یک دیوار با رنگ های متفاوت و پرانرژی، بهترین راه است. دست شما باز است که نورگیرترین ضلع نشیمن یا پذیرایی را با رنگی جذاب بپوشانید. منتها دقت کنید از رنگی استفاده کنید که در طولانی مدت روی اعصابتان نباشد. زرد خالص، قرمز خالص یا تونالیته های نارنجی، گاهی چشم را اذیت می کند و ممکن است خیلی زود خسته و دل زده تان کند.

 

 

خانه باید سبز باشد !
همه مان می دانیم که طبیعت، سبزیِ چمنزار و درختان، شادابیِ گل های رنگارنگ، آواز پرندگان یا صدای امواج دریا، چقدر حال آدم را خوب می کند و چه تاثیر مثبتی بر خلق و خوی افراد دارد. منتها همه مان هم می دانیم که با توجه به سبک زندگی های این روزها در آپارتمان های نقلیِ کم نور، چقدر زندگی در طبیعت و با طبیعت، دشوار و دور از ذهن است. پس راهی نمی ماند جز این که در حد وسع مان، طبیعت را به فضای خانه بیاوریم. گلدان های بزرگ در نشیمن، کاکتوس های کوچک روی کانتر آشپزخانه، گلدانی گل روی میز غذاخوری، آکواریومی از ماهی های ریز زینتی، صدف و گوش ماهی های درشت کنار روشویی و… همه می تواند تلاشی باشد برای این که در روزهای نزدیک به بهار، طبیعت را به خانه بیاوریم. 

 

دوره های آموزشی در زمینه معماری و دکوراسیون

 

دکوراسیون آشپزخانه 


برای تازگی و طراوت بخشیدن به محیط از ترکیب رنگ‌های گرم و سرد استفاده کنید. در این آشپزخانه چوب‌های عسلی رنگ باعث ایجاد تضاد با سرامیک‌های خاکستری کف آشپزخانه شده اند. 

 استفاده از سنگ‌های طبیعی کمک می‌کند تا ترکیب بافت و رنگ آن‌ها جلوه‌ای طبیعی و زیبا به محیط ببخشد. از رنگ‌های روشن استفاده کنید مثلاً گلدان‌ها یا قوطی‌های فیروزه ای… با این کار، حالتی امروزی به آشپزخانه خواهید داد. از طراحتان بخواهید به اندازه کافی کابینت در نظر بگیرد تا همیشه آشپزخانه ای مرتب و تمیز خواهید داشت.

برگزار کننده دوره های آموزشی

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *