تنظیمات اولیه در محیط نرم افزار فتوشاپ

تنظیمات اولیه در محیط نرم افزار فتوشاپ 

نرم افزار فتوشاپ برای کاربرانی که از آن استفاده می کنند قابلیت تعیین فضای کاربری را دارد. این قابلیت نرم افزاری سبب می شود تا کاربر بتواند با توجه به فعالیت های مورد نظرش محیط فتوشاپ را به محیطی اختصاصی برای خود تبدیل نماید . برای انجام این کار کافیست پس از ورود به نرم افزار فتوشاپ از منوی window زیر منوی workspace انتخاب شود.

محیط کاری نرم افزار فتوشاپ

زیر منویworkspace

برای شرکت در دوره های آموزشی فتوشاپ کلیک کنید

همانطور که مشاهده می شود درنرم افزار فتوشاپ فضاهای کاری متفاوتی وجود دارد که در قسمت workspace قرار گرفته اند . از مهمترین محیط های کاری نرم افزار فتوشاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Essential: فضای کاری اصلی و پیش فرض فتوشاپ با نمایش اکثر پالت های مورد نیاز برای ویرایش

  •   Basic: فضای کاری پایه فتوشاپ با نمایش آیکنی پالت ها برای افزایش فضای نمایش تصویر

Advanced 3D: فضای کاری برای انجام عملیات سه بعدی پیشرفته در فتوشاپ

Analysis: فضای کاری برای تجزیه و تحلیل رنگی در فتوشاپ همراه پالت های مربوطه و اطلاعاتی در مورد تصویر

Automation: فضای کاری برای خودکار سازی عملیات در فتوشاپ

Color and tone: فضای کاری مربوط به رنگ و تنطیمات رنگی به وسیله ی نرم افزار فتوشاپ

Painting: فضای کاری نقاشی در فتوشاپ به همراه پالت های مورد نیاز برای آن

  • Proofing : فضای کاری تصحیح رنگ نهایی تصویر برای چاپ

Typography: فضای کاری مربوط به تایپ متن و پالت های تنطیمی مربوط به آن در فتوشاپ

Video: فضای کاری مربوط به ساخت ویدیو و انیمیشن در فتوشاپ

  • Web : فضای کاری مربوط به طراحی صفحات وب و امکانات مورد نیاز آن در فتوشاپ

البته توجه داشته باشید که با درگ کردن پالت ها در هر یک از فضاهای کاری فوق می توان آن ها را به صورت شناور در صفحه قرار داد. بنابراین پس از باز کردن یکی از فضاهای کاری می توانید آن را مطابق با نیاز خود تنظیم کرده و از زیر منوی  workspace در منوی window آن را با نام دلخواه ذخیره نمایید. درصورتیکه بخواهید فضای کاری ذخیره شده ی خود را حذف کنید می توانید از delete workspace استفاده کنید.

برای شرکت در دوره های آموزشی فتوشاپ کلیک کنید

تنظیمات پیش فرض محیط کار نرم افزار فتوشاپ:

معمولا در شروع کار با یک نرم افزار اکثر تنظیمات اولیه برنامه به صورت پیش فرض تعیین می گردد ضمن اینکه این امکان برای کاربران فراهم می باشد که بتوانند با تعیین اولویت های مورد علاقه خود محیط برنامه را مطابق با شرایط اختصاصی تنظیم نمایند. برای این منظور در نرم افزار فتوشاپ می توان از دستور Preferences از منوی Edit استفاده کرد. به دلیل اهمیتی که گزینه های بخش Performance دارند تنظیمات این گزینه را بررسی می کنیم:

 در نرم افزار فتوشاپperformance بخش

بخشPerformance

برای شرکت در دوره های آموزشی فتوشاپ کلیک کنید

Memory Usage: از این قسمت برای تعیین حافظه مورد استفاده فتوشاپ استفاده می شود. در بخش Available RAM حافظه ی RAM قابل دسترس و در بخش Ideal Range محدوده مناسب برای تعیین RAM نرم افزار فتوشاپ و از بخش Let Photoshop use  فضای حافظه ای که فتوشاپ اجازه ی استفاده از آن را دارد قابل تنظیم است.

Scratch Disks: نرم افزار فتوشاپ علاوه بر حافظه ی RAM از دیسک سخت به عنوان چرک نویس فایل های موقت استفاده می کند که در بخش Scratch Disks می توان محل ذخیره این فایل ها را روی دیسک سخت سیستم تعیین کرد. برای این منظور می توان نام اولین درایو چرک نویس و به ترتیب درایوهای چرک نویس دیگر را انتخاب کرد تا در صورت پرشدن دیسک اولیه نرم افزار فتوشاپ از فضای دیسک های بعدی برای ذخیره فایل های موقت استفاده کند.

History & Cache: در این بخش می توان از قسمت History state تعداد دفعات Undo و از بخش Cache Levels تعداد سطوح حافظه پنهان مورد استفاده نرم افزار فتوشاپ را تعیین کرد.

برای شرکت در دوره های آموزشی فتوشاپ کلیک کنید

از همراهی شما با این بخش آموزشی از مجموعه آموزش های خرد کمال تشکر را داریم. با قسمت های بعدی آموزش نرم افزار فتوشاپ از سایت kherad.org همراه باشید.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *