در مورد ICDL بدانید …

مدرک فوری ICDL
مدرک فوری ICDL

در مورد ICDL بدانید …

امروز در مورد  مهارت های هفتگانه  International Computer Driving License ) یا ICDL میخواهیم صحبت کنیم و مواردی که در این باره باید بدانید را ما به شما میگوییم.

همه ما می دانیم که کامپیوتر، اینترنت و بطور کلی دنیای IT از مباحث نسبتا نوظهور در دنیاست. کسی که به کامپیوتر و مباحث پیرامون آن آشنایی داشته باشد، قطعا در محل کار، یا بطور کلی در زندگی انسان موفق تری خواهد بود. یکی از راه هایی که نشان می دهد شما تا حد قانع کننده ای به کامپیوتر آشنا هستید، داشتن مدرک مهارت های هفتگانه (ICDL) است. ICDL یا International Computer Driving License به معنای مهارت کار با کامپیوتر می باشد.دوره ICDL یک استاندارد بین المللی در مهارت های کاربردی کامپیوتر است. پس در واقع آی سی دی ال یک گواهی نامه بین المللی است که توانایی دارندگان این گواهی نامه را در مهارت های کامپیوتری، تأیید می کند.

خبرگزاری ایسنا نقل می کند که فعالیت های ICDL در ایران با برگزاری اولین آزمون بین المللی ICDL و با حضور مسئولان و ناظران مربوط، ۱۱ بهمن ماه ۱۳۸۳، در مجتمع هوشمند سیرجان به عنوان اولین مرکز آزمون (test center)  آغاز شد و به این ترتیب، کشور ما نیز به جمع بیش از ۱۰۰ کشور مجری ICDL در دنیا پیوست. هم اکنون نیز مراکز آزمون با نظارت دفتر تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در تهران، فعالیت های ICDL را انجام می دهند، که موسسه خرد نیز برگزار کننده دوره های ICDL در کوتاه ترین زمان همراه با ارائه مدرک وزارت علوم میباشد.

مهارت های هفتگانه ICDL شامل موارد زیر است:

( IT ) آشنائی با مفاهیم پایه و اساسی فناوری اطلاعات
( Windows ) آشنائی با شیوه استفاده از کامپیوتر ومدیریت فایلها
( Word ) شیوه به کارگیری نرم افزار واژه پرداز
( Excel ) شیوه کار با صفحه گسترده
( Access ) شیوه استفاده از نرم افزار پایگاه داده ها
( Powerpoint ) شیوه کار با نرم افزار ارائه مطلب
( Internet ) اطلاعات و ارتباطات

دوره آموزشی ICDL

موسسه خرد برگزار کننده دوره های ICDL ( مهارت های هفتگانه ) میباشد ، جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

مرحله اول ICDL ( شامل سه مهارت میباشد )​

مبانی کامپیوتر : اولین مهارت آشنایی کلی با سیستمهای کامپیوتر و انواع کامپیوترها، مختصری از پیدایش و تکامل کامپیوتر، آشنایی با تجهیزات کاربردی و سخت افزاری کامپیوتر مانند هارد دیسک، مادر بورد، CPU، RAM، کارت گرافیک و … و آشنایی با مفاهیم فایل و انواع آنها و از این دست اطلاعات است که اگر چه معمولا همگی با آن آشنایی دارند ولی در این سرفصل جمع بندی آنها در ذهن مخاطب بصورت اصولی انجام میگیرد.

ویندوز : در مبحث ویندوز آشنایی با پنجره های مختلف، منوی استارت، کار با منوها و طریقه ساختن فایلها و پوشه ها و مدیرت آنها مطرح میشود. ویندوز پایه ای ترین نرم افزار یا همان سیستم عامل کامپیوتر است که برای کار با هر نرم افزار دیگری باید اول با آن آشنایی داشته باشید.

اینترنت : در مبحث اینترنت آشنایی فراگیر با اصول اینترنت و مفاهیم آن انجام میشود. آشنایی با انواع جستجوگر های اینترنتی، خطرات فضای اینترنت، طریقه جستجو در اینترنت و ذخیره سازی محتوای مورد علاقه و همینطور طریقه ساخت ایمیل و استفاده از آن آموزش داده میشود.

مرحله دوم ICDL ( شامل چهار مهارت میباشد )

word ( واژه پرداز و صفحه آرایی ) : نرم افزاری بسیار قوی و کاربردی جهت استفاده شخصی و کاری و اداری که با استفاده از آن میتوانید از تایپ یک نوشته یا پیش نویس ساده تا صفحه بندی یک کتاب را انجام دهید. در این دوره با منوها و دکمه های کاربردی ورد آشنا خواهید شد و به سرعت میتوانید کارهای خود را بدون نیاز به دیگران انجام دهید.

EXCEL ( مالی و محاسباتی ) : این نرم افزار از محبوب ترین نرم افزارهای موسوم به صفحه گسترده میباشد. کاربرد این دست نرم افزارها بیشتر در محاسبات و جدول نویسی میباشد. بدلیل سادگی کار با آن به سرعت جای خود را حتی در بین کاربران شخصی باز کرده است و با استفاده از آن میتوانید محاسبات خود را مدیریت کنید و در جداول مربوطه نگهداری و بروز رسانی نمایید.

access ( مدیریت و نگهداری اطلاعات ) : نرم افزار اکسس از نوع نرم افزارهای پایگاه داده میباشد که فلسفه وجودی آنها نگهداری داده های با حجم بالا و معمولا از یک نوع میباشد که نیاز به مدیریت و جستجو مرتب سازی در آنها بسیار زیاد است . نرم افزارهای پایگاه داده معمولا استفاده های شخصی ندارند و در استفاده های کاری و اداری نیز بصورت کاملا تخصصی بکار گرفته میشوند و در دوره آموزشی ICDL صرفا کاربری و آشنایی کلی با محیط آنان به فراگیران آموزش داده میشود.

powerpoint ( ارائه مطالب ) : نرم افزاری بسیار محبوب و بسیار ضروری که هم میتوان از آن استفاده شخصی کرد و هم در فضای کاری بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است. این نرم افزار و کلا دسته نرم افزار های ارائه مطالب بهترین راهبرد برای آسان سازی و ارائه مطالب ساده تا پیچیده بحساب می آیند. از سادگی کار با این نرم افزار تعجب خواهید کرد.

در انتهای دوره در صورت شرکت در آزمون های هماهنگ سازمان فنی و حرفه ای و کسب نمره قبولی مدرک مربوطه صادر میگردد.

دریافت مدرک مهارت های هفتگانه (ICDL ) در کوتاه ترین زمان 

مزایای ICDL برای کارفرمایان
قصد یک شرکت از ارتقای مهارتهای کامپیوتری نیروی کار خود، حصول اطمینان از مصرف درست سرمایه است.

به طور کلی میتوان مزایای کسب هفت مهارت ICDL را بشرح زیر خلاصه نمود :
۱- توانایی کار با کامپیوتر کارمندان را تضمین می کند و برای کارمندان، مهارتهای کامپیوتری قابل ملاحظه ای ایجاد می کند
۲- هزینه های پشتیبانی IT را کاهش می دهد.
۳- از وقت تلف شده ناشی از فقدان دانش و روشهای کاری غیر موثر IT میکاهد.
۴- تعریفی استاندارد و مقیاسی دقیق برای مهارتهای کامپیوتری بوده که در سطح بین المللی مورد تایید است .
۵- این گواهینامه بین نیازهای کارفرمایان و مهارتهای کارمندان تعادل ایجاد می کند .

جهت ثبت نام و اطلاع از زمان و شرایط دوره ؛ همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید 

مشاوره رایگان 02144202515 – 09392031547

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *