دوره فشرده میکروکنترلر AVR

میکروکنترلر AVR که توسط شرکت اتمل در سال 1996 توسعه داده شد، یکی از پرکاربردترین میکروکنترلرها در زمینه برق است. این ریزکنترل گر یا چیپ الکترونیکی هشت بیتی، دارای رام، رم، cpu و ورودی و خروجی قابل برنامه ریزی است. کاربر می تواند میکروکنترلر را برنامه ریزی کند تا طبق برنامه ای که به آن می دهد، عملکرد خاصی داشته باشد.

جهت شرکت در این دوره با شماره تماس 88241677-021 تماس حاصل فرمایید

میکروکنترلر های متنوعی وجود دارند مانند  Z80 شرکت Zilog، 8048 و 8051 شرکت Intel،  H8 شرکت Hitachi،  68HC11 شرکت Motorola و  AVR شرکت Atmel. نمی توان گفت کدام میکروکنترلر از بقیه بهتر است زیرا هر کدام قابلیت ها و کاربردهای خاص خودش را دارد. هرکدام در زمینه تخصصی خود بهترین هستند.

دوره فشرده میکروکنترلر AVR (مقدماتی)

AVR ویژگی هایی از جمله: سیستمی با بهترین هماهنگی، کدهایی با کوچکترین سایز، بالاترین کارایی و اجرا در CPU، حافظه خود برنامه ریز، بهترین ابزارها برای پیشرفت و ترقی، بهترین MCU برای حافظه فلش و … دارد که تنها چند مورد از ویژگی های منحصر به فرد این میکرو کنترلر هستند.

شرکت اتمل با استفاده از معماری پیشرفته و بهینه، توانسته با پایین آوردن حجم کد ها، باعث بالا بردن سرعت و کارایی اجرای برنامه شود. تمامی برنامه های میکروکنترلرهای avr به دو زبان c و بیسیک نوشته می شوند. محیط برنامه نویس برای زبان c در نرم افزار CodeVisionAVR و برای زبان بیسیک در نرم افزار BASCOM نوشته می شوند.

میکروکنترلر AVR تمام خصوصیاتی که یک کامپیوتر دارد را دارد اما به صورت محدودتر. در این تراشه، برنامه با زبان c و یا بیسیک نوشته می شود. بعد از آن برنامه با کامپایلر کامپایل می شود. اگر برنامه بدرستی نوشته شده باشد و عملیات کامپایل به درستی انجام شود، در نهایت فایلی که کامپایلر به ما تحویل می دهد، همان برنامه و دستورات ولی به زبان ماشین خواهد بود. در نهایت ابزار پروگرمر، این فایل با به میکروکنترلر منتقل می شود. با اتصال ابزارهای جانبی مورد نیاز و منبع تغذیه مناسب، میکروکنترلر دستورات را اجرا می کند.

جهت شرکت در این دوره با شماره تماس 88241677-021 تماس حاصل فرمایید

شرکت های بسیاری نیاز به افرادی با توانایی لازم برای برنامه نویسی میکروکنترلر  AVR هستند. به همین خاطر آموزشگاه خرد اقدام به برگزاری دوره میکروکنترلر AVR کرده است. در انتهای این دوره، شرکت کنندگان می توانند با اخذ مدرک میکروکنترلر AVR دارای مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وارد بازار کار شوند.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *