دوره مدیریت استراتژیک و اهمیت آن

دوره مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک

به نظر شما چرا بعضی از شرکت‌های بزرگ و موفق در مدت زمان کوتاهی با از دست دادن سهم بزرگی از بازار خود به موقعیتی معمولی و حتی تأسف بار تنزل یافته‌اند و یا چرا بعضی از شرکت‌های کوچک و گمنام به یکباره به جایگاه‌های ممتازی در صحنه رقابت رسیده‌اند؟

چرا برخی از مؤسسات، نوسان‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را به راحتی تحمل نموده و بر آنها غلبه می‌کنند و در مقابل برخی از سازمان‌ها طعم تلخ شکست را چشیده و از ادامه راه باز می‌مانند؟

مدیریت استراتژیک عبارت است از بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی) تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی و کنترل. مديريت استراتژيك ، رويكردي سيستماتيك براي مشخص كردن و ايجاد تغييرات لازم و اندازه گيري عملكرد سازمانها مي باشد كه باعث حركت سازمان براي دستيابي به چشم انداز مورد نظر خود مي شود.

فرایند مدیریت استراتژیک به معنای تعیین استراتژی سازمان است. مدیران توسط این فرآیند مجموعه‌ای از استراتژی‌های سازمان را تعریف می‌کنند تا دستیابی به عملکرد بهتری را فراهم کنند.

با نگاهي دقيق به مفهوم مديريت استراتژيك مي‌توان به ضرورت استفاده از آن پي برد. با توجه به تغييرات محيطي كه در حال حاضر شتاب زيادي به خود گرفته است و پيچيده شدن تصميمات سازماني، لزوم بكارگيري برنامه‌اي جامع براي مواجهه با اينگونه مسائل بيشتر از گذشته ملموس مي‌شود. اين برنامه چيزي جز برنامه استراتژيك نيست

جهت شرکت در دوره مدیریت استراتژیک کلیک کنید

اولين گام به سوي مديريت استراتژيك چيست؟

اولين گام به سوي مديريت استراتژيك توسعه يك برنامه استراتژيك براي سازمان مي باشد.

دوره مدیریت استراتژیک

هدف اصلی این دوره بالا بردن سطح آمادگی، دانش و مهارت مشارکت کنندگان جهت تصمیم گیری اثر بخش در فضای پیچیده و نا مطمئن رقابت کنونی کسب و کار است. در این دوره با آموزش مفاهیم جدید و تکنیک های فرموله کردن استراتژی در فضای رقابت، سطح تفکراستراتژیک مخاطبین ارتقاء خواهد یافت.

چشم انداز دوره مدیریت استراتژیک :

  • بالا بردن مهارت های مدیریت
  • بالا بردن توانایی تدوین استراتژی
  • افزایش توانایی در اجرا و کنترل استراتژیکی
  • آشنایی با مباحث روز استراتژیک
اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *