دوره مدیریت پروژه و اهمیت آن برای مدیران پروژه

دوره مدیریت پروژه

پروژه چیست؟

یک پروژه یک تلاش منحصر به فرد و گذرا است که برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده، که می تواند از نظر خروجی ها، نتایج یا مزایا تعریف شود.

یك پروژه مجموعه‌ای از فعالیتهاست كه برای دستیابی به منظور یا هدف خاصی انجام می‌گیرد .

پروژه‌ها شامل فعالیتهایی هستند كه باید در تاریخهای معین ، با هزینه‌هایی معین و كیفیت تعیین‌شده‌ای به انجام رسند ؛ لازمه موفقیت هر پروژه ، دستیابی توام به هر سه عامل زمان ، هزینه و كیفیت معین است و خارج شدن هر یك از سه عامل مذكور از حدود تعیین شده ، می‌تواند به انجام پروژه‌ای ناموفق و غیراقتصادی منجر شود .

برای شرکت در دوره آموزشی مدیریت پروژه PMBOK کلیک کنید.

مدیریت پروژه چیست؟

موسسه مدیریت پروژه (PMI) مدیریت پروژه را " استفاده از دانش، مهارت ها، ابزارها و تکنیک ها به طیف وسیعی از فعالیت ها به منظور رعایت الزامات یک پروژه خاص" تعریف می کند.

مدیریت پروژه استفاده از فرآیندها، روش ها، دانش، مهارت ها و تجربه برای دستیابی به اهداف پروژه است.

مدیران پروژه برخلاف مدیران تجاریِ شرکت، خود را فقط محدود به نظارت بر یک جنبه از عملیات نمی‌کنند، همچنین برای رسیدگی و مقابله با مسائل مدیریتی محدودیت زمانی هم ندارند. در عوض، مدیران پروژه وظیفه‌ی پیچیده‌ای برعهده دارند: آنها باید تمامی جنبه‌های پروژه را بررسی کرده و از اجرای درست و به موقع آنها، در محدوده‌ی بودجه‌ای که برای‌شان تعیین شده، اطمینان حاصل کنند.

جهت شرکت در دوره جامع مدیریت پروژه کلیک کنید

دوره مدیریت پروژه

مدیران پروژه باید مهارت‌‌های خاصی کسب کنند و مجوزهایی بگیرند که صلاحیت‌شان را در انجام این شغلِ سخت تأیید کنند. آنها همچنین باید ذهنی تحلیل‌گر داشته باشند و بتوانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند. دوره مدیریت پروژه ی حرفه ای، که توسط موسسه آموزشی خرد برگزار می شود، طیف کاملی از مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک مدیر پروژه ی کارآمد و حرفه ای را به دانش پژوهان ارائه می نماید.

همچنین با ارائه دوره جامع مدیریت پروژه ، مؤسسه خرد سعی کرده است که برنامه ریزی و مدیریت پروژه به صورت دقیق و در عین حال مفید، مختصر و کاربردی مورد بررسی قرار گیرد و شیوه ای از برنامه ریزی و مدیریت پروژه را با توجه به شرایط کاری ارائه گردد که در عین سادگی بسیار کاربردی باشد.

 در انتهای دوره نیز امکان اخذ مدرک مدیریت پروژه عملی  دارای مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدون پرداخت وجه برای شرکت کنندگان مقدورمی باشد.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *