دوره mba چیست ؟

دوره mba

 

دوره MBA

مدرک و دوره MBA در اوایل قرن بیستم زمانی که کشورها صنعتی شدند و شرکت ها به دنبال روش های علمی برای مدیریت بود، در ایالات متحده آغاز شد . دوره MBA به طور خاص برای کسانی در نظر گرفته شده است که نیازمند دانش مدیریت هستند، اما در زمینه‌های دیگر تحصیل کرده‌اند. به همین علت، عموم مخاطبان دوره MBA، تحصیلات اصلی خود را در حوزه‌های دیگر گذرانده و برای تکمیل مهارتهای مدیریتی خود، این رشته را به صورت دانشگاهی یا در قالب دوره MBA آزاد دنبال می‌کنند.

هدف اصلی MBA تبدیل دانش صرف مدیریتی به مهارت کاربردی و اجرایی مدیریت است. در طی دوره های تحصیل MBA دانش پذیران با استفاده از دانش مدیریت درصدد حل مسائل و برطرف کردن چالش های مدیریتی واقعی بر می آیند. MBA مدیریت کاربردی برای کسانی است که میخواهند از علم مدیریت برای بهبود شرایط کسب و کار خود و یا ارائه مشاوره و خدمات مدیریتی به دیگر کسب و کارها استفاده کنند.

جهت شرکت در دوره آموزشی مدیریت mba کلیک کنید

اطلاعات پایه در مورد مدرک  دوره MBA

مدرک دوره MBA یک مدرک بین المللی شناخته شده و  طراحی شده برای توسعه مهارت های مورد نیاز برای حرفه های کسب و کار و مدیریت است. ارزش MBA، با این حال، محدود به دنیای کسب و کار نیست. مدرک MBA همچنین می تواند برای کسانی که به دنبال یک حرفه مدیریت در بخش دولتی، صنعت ، بخش خصوصی و دیگر مناطق هستند مفید باشد.

تاثیر شرکت در دوره MBA بر کیفیت زندگی و کار و درآمد شما، کاملاً به عمق یادگیری شما و به کار بستن آموخته‌های شما دارد.

 نام خود را از مخفف عبارت Master of Business Administration گرفته است. مدرک MBA می تواند تمرکز خاصی داشته باشد، مانند مدیریت پروژه، مالی و بازاریابی و سیستم اطلاعاتی و مدیریت عملیات …  .با توجه به تعدد کسب و کارها در جهان، تعداد گرایش های موجود در دوره های MBA ، بسیار متنوع است و در برخی کشورها تا 700 گرایش تدریس می شود.

آموزش مدیریت در قلب هر برنامه درسی MBA است، با تمرکز بر رهبری، برنامه ریزی، استراتژی کسب و کار، رفتار سازمانی، و جنبه های انسانی در راه اندازی یک کسب و کار بزرگ یا کوچک. برنامه های دوره MBA به طور فزاینده ای گسترش می یابند تا تمرکز بر آموزش در تجارت بین الملل و تمرکز بر مسئولیت ها و مسئولیت پذیری شرکت ها در جوامع خود باشد.

مؤسسه خرد، ضمن بهره برداری ازبرترین اساتید کشور در حوزه های مدیریتی  اقدام به ارائه دوره  MBA نموده است. علاقمندان می‏توانند پس از گذرندان دوره  MBA و شرکت در آزمون پایان دوره موفق به اخذ گواهینامه رسمی ازوزارت علوم تحقیقات و فناوری گردند.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *