دکوراسیون داخلی و درآمد این حرفه

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

براساس معنی مندرج در لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه».

دکوراسیون داخلی به هنر و علم ساخت فضای داخلی زیبایی شناختی و کاربردی برای ساکنان آن اشاره دارد. در حالی که بیرون یک ساختمان گاهی اوقات نیز می تواند در دکوراسیون داخلی گنجانده شود.هر کسی که تا به حال یک خانه یا دفتر تزئین کرده است در طراحی داخلی شرکت کرده است.

دکوراسیون داخلی به عنوان یک هنر ترکیبی است، زیرا به طراحان نیاز دارد تا قطعات مختلف را با هم ترکیب کنند تا شکل شیک را شکل دهند.طراحان دکوراسیون می توانند به مشتریان در تصمیم گیری برای انتخاب سبک، طرح رنگی، خرید مبلمان و لوازم جانبی کمک کنند.

هنگام طراحی یا تزئین خانه، همیشه توجه به جزئیات کوچک مهم است. البته، عناصر دیگر مانند تم رنگ و یا مبلمان بزرگ نیز مهم هستند، اما اغلب جزئیات کوچک است که تفاوت بین یک خانه روشن و سرگرم کننده و خسته کننده را نشان می دهد. چنین جزئیات می تواند به عنوان مثال در بافت و یا رنگ کف و یا در مبلمان و… باشد.

شما می توانید برای مثال بعضی از بالشهای رنگی را روی صندلی اضافه کنید. همچنین می توانید برخی از تصاویر هنری را برای نمایش در دیوارها انتخاب کنید. گل ها نیز در انتخاب دکوراسیون یک انتخاب رایج هستند. در نهایت مهمترین چیزهایی که هنگام تزئین خانه باید مراقب بود ترکیب مواد و نحوه رنگ و بافت با هم باشند.

جهت شرکت در دوره جامع دکوراسیون داخلی کلیک کنید

درآمد حرفه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی حلقه اتصال بین دو علم معماری و طراحی داخلی است. این رشته از یک طرف مانند علم معماری با ساختمان و اجزاء و عناصر تشکیل دهنده آن ارتباط  دارد و از طرف دیگر همانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تمرکز می کند.

درآمد طراحان و معماران داخلی با توجه به کارفرما و تجربه و شهرت فردی آن ها متفاوت است. اما آنچه که مسلم است هزینه ای است که افراد امروزه در جامعه برای بهتر زیستن پرداخت می کنند. و قابل ذکر است که طیف گسترده ای از شرایط کار و فرصت های شغلی در زمینه طراحی داخلی وجود دارد ،زیرا حرفه طراحی داخلی به وضوح تعریف نشده است و پروژه های انجام شده توسط یک طراح داخلی بطور گسترده ای متفاوت است که این خود بهترین زمینه سازی را برای هر چه کارآمد شدن این رشته و کسب درآمد بالاتر فراهم ساخته است .

دوره غیرحضوری دکوراسیون موسسه خرد ، در قالب یک پکیچ آموزشی شامل تعدادی لوح آموزش تصویری، کتابهای مرتبط در این حوزه و آموزش های برخط موجود در سامانه آموزشهای الکترونیک این مرکز طراحی و ارائه می شود.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *