دلایل استفاده از سئو سایت و تاثیر آن در نتایج جستجو

سئو سایت

فعالان عرصه تجارت الکترونیک، آوردن بازدیدکننده به سایت را برای موفقیت در دنیای وب و تجارت آنلاین ضروری می‌دانند. فرقی نمی‌کند که سایت چه می‌فروشد و چه خدماتی ارائه می دهد؛ اگر سایتی به دنبال فروش کالا یا خدمات و کسب درآمد یا محبوبیت است باید درنتایج جستجو جز سایت های ابتئایی باشد در حقیقت تعداد بازدیدکنندگان از یک سایت، برگ برنده آن برای کسب موفقیت در دنیای وب می‌باشد و سایتی که بازدید کننده ندارد، بدون شک مرگی آنلاین را تجربه می‌کند.

نتایج جستجو

برای شرکت در دوره آموزشی سئو و بهینه سازی سایت کلیک کنید.

مدیران و طراحان خبره وب به خوبی می‌دانند که فقط طراحی یک وب سایت تضمینی برای ورود بازدیدکننده به آن نیست بلکه باید آن‌ها را به طریقی به سایت جذب کرد چرا که این افراد تنها به دنبال رفع نیازهای اطلاعاتی خود هستند. بدون هیچ گونه تردیدی در اغلب موارد افزایش جذب بازدیدکنندگان به یک سایت به کمک موتورهای جستجوگر انجام می شود چراکه ۸۲ درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجوگر را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت ها عنوان کرده اند و موتورهای جستجوگر باعث۸۵ درصد ترافیک هدفمند در اینترنت می‌شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده ی فوق مطابق آنچه آمارها نشان می‌دهند موتورهای جستجوگر ابزار مناسبی هستند که خریداران به کمک آنها، کالا یا خدمات مورد نیاز خود را می‌یابند. البته تنها رده‌های بالای نتایج جستجو هستند که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرند و آنها به سایت‌های لیست شده در این رتبه‌ها مراجعه می‌کنند.

بسیاری از کاربران دریافته‌اند در اغلب موارد ۱۰ رتبه اول نتایج جستجو می تواند خواسته آنها را برآورده کند و هنوز هم علاقه دارند که تنها ۱۰ سایت اول در نتایج جستجو را مرور کنند. اما طبق نتایج حاصل از آمارها۷۰درصد کاربران به هنگام جستجو حتما بریکی از سه سایت ابتدای نتایج جستجو کلیک می‌کنند و تنها ۷ درصد آن ها از سایتهای قرار گرفته در رتبه های بیستم به بعد بازدید می نمایند. ۸۵درصد از کاربران اگر جوابی برای جستجوی خود در بیست نتیجه اول نتایج جستجو نیابند، موتور جستجوگر مورد استفاده خود را عوض می کنند و ۳۳ درصد کاربران وب فکر می‌کنند سایتی که در ابتدای نتایج جستجو قرار دارد، در موضوع جستجو شده سرآمدتر از رقبای خود است و در آن موضوع پیشرو می‌باشد. با دقت در این آمارها، اهمیت کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجوگر روشن تر می‌شود.

آمارهای ارائه شده از رفتار کاربران وب پیام بسیار واضحی دارد: سایتهایی ‌که در رتبه‌های بالا قرار نمی‌گیرند، بخش مهمی از کاربران مخاطب خود را از دست می‌دهند. امروزه تجارت الکترونیک خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجوگر هماهنگ کرده‌است زیرا رتبه‌های بالاتر مستقیما به فروش بیشتر، تعبیر می‌شوند.

برای شرکت در دوره آموزشی سئو و بهینه سازی سایت کلیک کنید.

 

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *