سقف کشسان چیست ؟

دوره آموزشی سقف کشسان

سقف کشسان چیست ؟

شاید شما هم دوست داشته باشید بدانید که که سقف کشسان چیست؟ در جواب سقف کشسان چیست میتوان گفت کهسقف کشسان یکی از مدرن ترین انواع سقف کاذب است. این سقف از پارچه ای از جنس PVC ساخته می شود که دارای قابلیت کشسانی است. به این معنی که می توان با گرمادهی به پارچه، آن را به اندازه مورد نظر کش آورد و سپس روی پروفیل های ویژه ای نصب کرد.سقف های کشسان دارای قابلیت نورپردازی هستند که این قابلیت از عناصر مهم زیباسازی دکوراسیون به حساب می آید.

برای مشاهده ی دوره سقف کشسان اینجا کلیک کنید

علت نامگذاری سقف کشسان چیست ؟

پارچه های   pvc استفاده شده در سفف کشسان بوسیله چندین  گیره ی نگهدارنده ای که در اطراف سازه بر روی ریلهایی قرار می گیرد پارچه پی وی سی را روی سقف ثابت نگه داشته و از تغییر فرم آن جلوگیری می کند در هنگام نصب پوشش برای فرم دهی و صاف کردن حین نصب معمولا بوسیله دستگاههای گرمازایی که از فاصله یکی دو متری حرارت را به پارپه مخوص منتقل کرده و آن از دو سمت کشش می دهند. به همین دلیل است ک این نوع سقف به  سقف کشسان  معروف شده است.

مشخصات پوشش های سقف کشسان

این نوع از پوشش دارای ضخامتی از حداکثر0.8 تا ۱ میلی متر است که در هر متر مربع حدود نیم کیلو گرم وزن دارد اما می تواند تا 200 کیلوگرم وزن را تحمل کند. پارچه به کار رفته در سقف کشسان کاملا ایمن، ضدحریق، در مدل ها و طرح های مختلف شفاف، نیمه شفاف، مات، براق وجود دارد. این پارچه قابلیت چاپ با کیفیت را داشته و می تواند تلفیقی به یاد ماندنی از طرح و رنگ و شکل را ایجاد کند. مواد تشکیل دهنده سقف های دکوراتیو کشسان 90 درصد از نوع بسیار خاص پی وی سی و ۱۰ درصد پلاستیک استایلر است. سقف‌های کشسان تنها نوع سقف کاذب هستند که قابلیت استفاده برای انواع فضاهای مسکونی، تجاری، صنعتی، نمایشگاهی و تجاری را به صورت همزمان دارد. سفارشی سازی بسیار بالای داشته و جرأت می توان گفت که آینده صنعت سقف کاذب و هم چنین چیدمان های ثابت در گروه این مدل از پوشش فناورانه است.

نورپردازی در سقف کشسان

سقف کشسان چیست ؟

نورپردازی یکی از  عامل های مهم در سقف کشسان است، سقف کشسان می تواند هم سه نوع نورپردازی را باهم تفکیک و تلفیق ارائه کند. نورپردازی از پشت این قابلیت را به سقف کشسان می دهد که نور یکدست و یکنواخت را درفضا منتشرشود. همپنین اگر پوشش کششی در مسیر نور طبیعی مثل یک نورگیر یا پنجره قرار بگیرد می تواند به خوبی نور طبیعی را از خود عبور دهد. میزان عبور نور مصنوعی یا طبیعی بر روی سقف کشسان بسته به نوع پارچه ای که استفاده می شود قابل تنظیم است. همچنین می توان نورهای بیرونی از نوع LED یا هر نوع دیگری لامپ سقفی را روی استفاده کرد.

 

انواع سقف کشسان:

سقف کشسان براق (لاتر): سقف کشسانی براق است و نور بیشتری از خود عبور می دهد و دامنه نوردهی آن زیاد است .

سقف کشسان ماتسقف کشسانی  مات است که نور را بصورت پخش شده و یک نواخت عبور می دهد و دامنه نوردهی آن زیاد است.

سقف کشسان نور گذر(ترنس): در این نوع سقف کشسان نور بیشتر از پشت سقف به بیرون منعکس می شود و شفافیت به اوج خود رسیده است.

سقف کشسان ساتیناین نوع سقف کسشان اعتدال را رعایت کرده در واقع اجرای آن بین سقف کشسانی مات و سقف کشانی براق است.

سقف کشسانی پارچه ایگرانترین سقف کشسانی این نوع سقف پوش است و در این جایگاه یک سقف جذاب و جالب را به خود اختصاص داده است.

 سقف کشسانی براقاین نوع سفف کشسان شبیه زرورق است .

امیدواریم که با خواندن این مقاله مفهوم سوال سقف کشسان چیست ؟ را کاملا متوجه شده باشید

برای مشاهده ی دوره سقف کشسان اینجا کلیک کنید

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *