مدیریت تحول سازمانی و اهداف برنامه های آن

مدیریت تحول سازمانی چیست؟

مدیریت تحول سازمانی یا مدیریت تغییر یا مدیریت انتقال عناوینی مشابه برای شاخه ای از علم مدیریت می باشند و ناظر به روشهای ایجاد دگرگونی در سازمان، تیم یا فرد هستند که با وجود داشتن ریشه علمی و عملیاتی مشترک یا حداقل مشابه، تفاوتهایی نیز برای آنها از طرف متخصصین ذکر می شود. شیوه های مدیریت تحول سازمانی معمولاً به دگرگونی تخصیص منابع و امور مالی، چگونگی و ابعاد مدیریت فرایندهای تجاری، امور عملیاتی و دیگر ابعاد سازمانی می پردازند تا سازمان مربوطه بسته به اهداف و نیازها تغییر شکل یا حتی ماهیت پیدا کند.

مدیریت تحول سازمانی

جهت شرکت در دوره مدیریت تحول در سازمان کلیک کنید

 

اهداف برنامه های مدیریت تحول سازمانی

برنامه های مدیریت تحول سازمانی به طور کلی دو هدف دارند .
1- بهبود کارکرد افراد، گروهها و سازمان
2- انتقال روش و مهارتهای ضروری که اعضای سازمان را قادر خواهد ساخت، پیوسته کارکرد خود را بر اساس آنها بهبود دهند.
برنامه های مدیریت تحول سازمانی، فعالیت ها و یا تلاش هایی بلند مدت، برنامه ریزی شده و مستمر هستند و موضوع مهمی که در تحول سازمانی توجه به آن ضروری است، مشارکت گسترده اعضا و مدیران سازمان در تحقق آن می باشد. باید حتی الامکان، تعداد زیادی از افراد به منظور اجرای برنامه های تحول سازمان به کار گرفته شوند. آنگاه یک استراتژی جامع و کلی تدوین شود که یک سلسله فعالیت ها را در برداشته باشد و هر فعالیت به منظور تحقق یک نتیجه، جهت داده شود که در نهایت سازمان را به سمت اهداف مطلوب مورد نظر سوق دهد. در چنین وضعیتی ما نوعی مدل تحول سازمانی جامع داریم، اما در عملی برنامه های تحول سازمان اینقدر ساده نیستند.
تحول سازمان به مسائل و مشکلات افراد مشغول به کار در سازمان توجه  می کند. در حوزه تحول سازمان توجه به مسائل و مشکلاتی از قبیل: روحیه ضعیف، بهره وری پایین، کیفیت نامطلوب کالا و خدمات، تعارض بین افراد، تعارض بین گروهها، اهداف بلند و کوتاه مدت نامشخص (چه استراتژی سازمان، چه اهداف واحدها)، سبکهای نامناسب رهبری، عملکرد گروهی ضعیف، ساختار سازمانی نامناسب، طراحی ضعیف وظایف، کم توجهی به خواسته های محیطی، روابط ضعیف با مشتری، تعارض بین اهداف واحدها و مسائلی از این قبیل اهمیت دارند.

جهت شرکت در دوره مدیریت تحول در سازمان کلیک کنید

 

دو نوع اجرايي مديريت تحول سازمانی

نوع اول : تغييرات برنامه‌ريزی شده يا ابتكاری

انسان باتوجه به پيش‌شرط ذهني وبه منظورحل مشكل ويا بهره گيري از فرصتي مناسب لزوم تغييررا طراحي وبه مورد اجرا مي‌گذارد.

نوع دوم : تغيير برنامه‌ريزی نشده يا اتفاقی

در اينجا احساس نياز به تغيير توسط مدير در درون سازمان يا توسط كاركنان آن سازمان صورت نمي‌پذيرد بلكه فرد، سازمان، يا كشور ديگری آن رااحساس كرده و تغييررا ايجاد كرده وامواج آن بطوراتفاقي ما رامجبور به تغيير مي كند.در ارتباط با این نوع می توان به بازار آمدن تلفن همراه را ذکر کرد.

جهت شرکت در دوره مدیریت تحول در سازمان کلیک کنید

 

مؤسسه خرد دوره ای تحت عنوان مدیریت تحول در سازمان را ارائه داده است که هدف دوره، آشنایی با مفاهیم ابتدایی تحول، نظیر نیاز تحول و اصول تحول است، همچنین آشنایی با فرآیند تحول، محیطی که تحول در آن انجام می شود، استراتژی های تحول، فرهنگ تحول و نیز آشنایی با تحول سازمانی و تحول در مدیریت سازمان است و در نهایت اثربخشی این تحول در سازمان مورد بررسی قرار می گیرد.
دوره موجود بصورت کاملا علمی به استراتژی های تحول و مدیریت تحول در سازمان می پردازد و شما را در موفقیت برنامه ریزی جهت تغییر ساختاری و تحول سازمانی یاری مینماید ، در انتهای دوره نیز امکان اخذ مدرک مدیریت تحول در سازمان دارای مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدون پرداخت وجه برای شرکت کنندگان مقدورمی باشد.

جهت شرکت در دوره مدیریت تحول در سازمان کلیک کنید

1/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *