معرفی نرم افزار های ویرایش و ادیت عکس

معرفی نرم افزار های ویرایش و ادیت عکس

در این آموزش قصد داریم نرم افزارهای ویرایش و ادیت عکس را معرفی نماییم.

ادیت عکس

 

معرفی نرم افزار Adobe Photoshop

 نرم افزار Adobe Photoshop یک ویرایش وادیت تصاویر گرافیکی است که توسط شرکت Adobe برای سیستم عامل های ویندوز و OSX توسعه یافته است.
نرم افزار فتوشاپ در سال ۱۹۸۸ توسط توماس و جان نول ساخته شد. از آن موقع تاکنون، این نرم افزار تبدیل به یک استاندارد در صنعت ویرایش تصاویر گرافیکی شده است. این نرم افزار می تواند تصاویر گرافیکی را در چندین لایه ویرایش و ایجاد کند و از ماسک ها، ترکیب بندی آلفا و چندین مدل رنگ مانند RGB، CMYK، Lab Color Space، Spot Color و Duotoneپشتیبانی می کند. نرم افزار فتوشاپ از فرمت های گرافیکی گسترده ای پشتیبانی می کند، اما فرمت های PSD و PSB مخصوص به خود را نیز دارد که از تمام ویژگی های اشاره شده پشتیبانی می کنند. فتوشاپ علاوه بر تصاویر رسترها، توانایی های محدودی هم در ویرایش متن، تصاویر وکتور ، گرافیک سه بعدی و ویدئو دارد. مجموعه امکانات فتوشاپ را می توان بوسیله پلاگین های فتوشاپ گسترش داد. نرم افزارهایی که به صورت مجزا از فتوشاپ توسعه یافته اند و به همراه آن اجرا شده و ویژگی های جدیدتر یا بهتری را ارائه می دهند.

برای شرکت در دوره ادیت و آماده سازی عکس کلیک کنید.

نام گذاری نرم افزار فتوشاپ در ابتدا براساس شماره ورژن ها بود. اما در سال ۲۰۰۲ با معرفی برند Creative Suite، هر ورژن جدید از فتوشاپ با نام CS به همراه یک شماره عرضه شد، برای مثال، هشتمین ورژن اصلی فتوشاپ با نام Photoshop CS و نهمین ورژن اصلی آن با نام Photoshop CS2 عرضه شد. فتوشاپ های CS3 تا CS6 هم با دو ویرایش مختلف عرضه شدند: ویرایش Standard و Extended .در ژوئن سال ۲۰۱۳ با معرفی برند Creative Cloud، فتوشاپ طرح مجوز خود را به شیوه Software as a Service تغییر داد و پیشوند CS با CC جایگزین شد. فتوشاپ همیشه به همراه نرم افزارهای جانبی مانند Adobe ImageReady، Adobe Fireworks، Adobe Bridge، Adobe Device Central و Adobe Camera RAW  عرضه شده است.

برای شرکت در دوره ادیت و آماده سازی عکس کلیک کنید.

ادیت عکس.

 معرفی نرم افزار  Adobe Illustrator

نرم افزار Adobe Illustrator به معنای تصویرگر ، یکی از نرم افزار های قدرتمند شرکت Adobe Systems Incorporated  بوده که بر مبنای گرافیک کامپیوتری برداری تصاویری را ویرایش ، ادیت یا خلق می نماید . این نرم افزار یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای ویرایش و تولید تصاویر برداری است که نوع کارکردن با آن ، بسیار مشابه کار کردن با نرم افزار فتوشاپ می باشد .

 Adobe Illustrator مانند نرم افزار شرکت رغیب خود به نام Corel Draw به صورت برداری به خلق تصاویر و وکتور ها در ابعاد بی نهایت می پردازد ولی به جهت اینکه تولید شده ی شرکت بزرگ Adobe هست و همخوانی و سازگاری بسیار زیادی از لحاظ محیط نرم افزار ، فرمت های پشتیبانی کننده و … دارد ، بسیار محبوب می باشد

 برای شرکت در دوره ادیت و آماده سازی عکس کلیک کنید. 

این نرم افزار هم مانند نرم افزار فتوشاپ و اغلب نرم افزارهای تولید شده توسط شرکت Adobe ، توسط زبان برنامه نویسی C++ نوشته شده است . آخرین نسخه این نرم افزار در حال حاضر نسخه CC یا به عبارتی Creative Suite بوده که همگام با نرم افزار فتوشاپ نسخه CC ارائه شد .

برخی از قابلیت های  Adobe Illustrator را میتوانید در زیر مشاهده نمایید :

طراحی آثار وکتور در همه زمینه‌ها با ابزار Essential Vector Tool

پیاده سازی سریع تر و آسانتر ایدهای طراحی در محیطی با ابزار بسیار قوی و متنوع

آماده سازی گرافیک وکتور برای نرم‌افزار فلش

افزایش کارایی ابزار طراحی

پلت کنترل رنگ بسیار پیشرفته

ابزار برش یا همان crop tool جهت برش منطقه‌ای خاص از طراحی جهت گرفتن خروجی یا برای چاپ

قابلیت گروه بندی عناصر و آبجکت‌های طراحی جهت ویرایش سریع و راحت آنها

امکان تایپوگرافی سریع به خاطر وجود بیش از ۱۰۰ فونت open type و paragraph and character styles

Adobe Device Central CS6 ابزار طراحی گرافیکی برای تلفن همراه

امکان گرفتن خروجی استاندارد جهت استفاده بروی وب

قابلیت گرفتن خروجی pdf با ابزار جدید این نرم‌افزار

ابزاری جهت تولید motion graphics و visual effects

قابلیت ساخت symbolهای گرافیکی جهت نرم‌افزار فلش

پشتیبانی از زبان فارسی

برای شرکت در دوره ادیت و آماده سازی عکس کلیک کنید.

 

ادیت عکس

معرفی نرم افزار Corel Draw

CorelDRAW Graphics Suite نرم افزاری کاملا حرفه ای برای طراحی گرافیکی است. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید وکتور را طراحی کنید یا به صورت کاملا حرفه ای صفحه بندی را انجام دهید. طراحی چند بعدی و ابزاری مسیریابی این نرم افزار برای طراحی بسیار کارآمد هستند. قابلیت های ویرایش عکس این نرم افزار و ابزار طراحی وبسایت آن در نوع خود بی نظیر می باشند. با استفاده از CorelDRAW Graphics Suite و امکانات منحصر به فرد آن برای ویرایش تصاویر و کار با فونت ها، ابزار حرفه ای طراحی گرافیکی و طراحی سایت آن می توانید خلاقیت خود را در زمینه طراحی افزایش دهید

برای شرکت در دوره ادیت و آماده سازی عکس کلیک کنید..

این نرم افزار بطور کلی یک نرم افزار ویرایشگر گرافیک برداری است و طیف بسیاری وسیعی از امکانات را در اختیار کاربر قرار می دهد تا در روش کار و چگونگی خروجی کار حداکثر خلاقیت خود را بدون نگرانی بابت کمبود امکانات بکار گیرد. با استفاده از این نرم افزار می توانید طرح های گرافیکی زیبا و حرفه ای طراحی کنید و در انجام اینکار از مجموعه ای کامل از ابزارهای طراحی و ویرایش بهره مند شوید. از جمله خصوصیات این نرم افزار می توان به امکان لایه بندی پروژه ، پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ فرمت تصویری ، امکان قرار دادن جداول در طرح و امکان تایپ به زبان فارسی اشاره کرد.

کاربرد این نرم افزار بیشتر در طراحی و آماده سازی نوشته و آرم های مختلف برای برش با دستگاه کاتر پلاتر که اکثرا ًمورد مصرف شرکت های تبلیغاتی و تابلوسازی و برش شبرنگ می باشد، طراحی پوستر و کاتالوگ و کارت ویزیت، طراحی با استفاده از Template ها و صفحات آماده آن برای مجله ها و روزنامه ها و طراحی صفحات وب است.

برای شرکت در دوره  آماده سازی  و ادیت عکس کلیک کنید.

از لحاظ امور چاپ CorelDRAW یک ویژگی بسیار مهم دارد که آن هم به خاطر برداری بودن آن است. به این معنی که نوشته ها و آرمها در چاپ بسیار دقیق و تمیز بوده و در اصطلاح رنجه ندارد و لبه نوشته ها پله پله نمی شود که برای رسیدن به این منظور در برنامه ای مثل Photoshop باید اندازه و Resolution بسیار زیاد باشد که خود مشکلاتی دارد. موارد استفاده CorelDRAW تنها به موارد فوق محدود نمی شود و هر کس به تناسب نیازهایش می تواند از این نرم افزار استفاده کند. اساس این برنامه گرافیکی بر فرمولهای ریاضی قرار داده شده است. یعنی همه اشکال در این برنامه به صورت بردار می باشند. شاید اوایل کار کردن با CorelDRAW و محیط این برنامه نامأنوس باشد، ولی با ممارست و تکرار برای شما ساده خواهد شد.

برای شرکت در دوره آماده سازی و ادیت عکس کلیک کنید

ادیت عکس

معرفی نرم افزارAdobe Bridge

به لطف دوربین‌های دیجیتال و ظرفیت کارت‌های حافظه که هر روز بیشتر می‌شود می توانیم هر چقدر دلمان می‌خواهد عکس بگیریم.در نتیجه، حالا اغلب خیلی بیشتر از نیازمان عکس داریم چون خیلی راحت است که پشت سر هم اینقدر روی دکمه‌ی شاتر بزنیم تا حافظه پر شود.

مشکل آن است که این آزادی عمل وقتی که چند صد، چند هزار، یا چند ده هزار عکس داریم، مدیریت این آن ها را دشوار می کند و اگر قرار باشد بعدا وقتی عکسی را لازم داریم نتوانیم در انبوه عکس‌ها پیدایش کنیم، پس گرفتنش چه فایده‌ای دارد.

خوشبختانه ادوبی برنامه‌ی فوق‌العاده‌ای به نام Adobe Bridge یا صرفا Bridge برای کمک به ما در ساماندهی و مدیریت تصاویر ایجاد کرده است. بریج یک برنامه مجزا است اما در بسته‌ی فتوشاپ هم به‌طور رایگان وجود دارد، چه خود فتوشاپ را بخرید و چه در قالب بسته‌ی Creative Suite تهیه‌اش کنید. در این نرم افزار امکان نمایش، بررسی، امتیازدهی، برچسب‌گذاری، انتقال، کپی، رد و حذف، تغییر نام، چرخاندن و فیلتر کردن تصاویر آسان است و می توان آنها را در قالب مجموعه ذخیره کرد، به آنها metadata یا فراداده و   keyword یا کلمات کلیدی اضافه نمود.

برای شرکت در دوره  آماده سازی و ادیت عکس کلیک کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *