معرفی و بررسی انواع کفپوش ها

معرفی و مقایسه انواع کفپوش های متداول

اگر شما یک سری به بازار بزنید و کمی به دنبال کفپوش برای محلی که به میخواد در استفاده کنید بگردید ، با دنیای بسیار متنوع کفپوش های موجود در بازار مواجه خواهید شد .و این موضوع باعث سردرگم شدن شما میشود از سرامیک ، کاشی ، مزاییک ، سنگ ، موکت گرفته تا انواع پارکت ها ، کفپوش سه بعدی ، کفپوش اپوکسی و بسیاری دیگر که هر کدام دارای ویژگی های مختلف ، نقاط قوت و ضعف های خاص خود را دارند.اما واقعا کدام یک از این کفپوش ها مناسب و به صرفه و زیبا هستند؟ دراین مقاله ما سعی داریم برخی از انواع مختلف کفپوش های موجود را بررسی کرده و برترین آن هارا به شما پیشنهاد دهیم .

کفپوش سه بعدی

کفپوش سه بعدی

نوعی کفپوش است که در طول دوسال است بسیار متداول و محبوب شده است و بازار بسیار پر رونقی را برای خود ایجاد کرده ولی چرا؟؟ بهترین  ویژگی های این نوع کفپوش را میتوان راحتی بسیار زیاد در اجرای آن دانست به این معنی که برعکس بسیاری ازکفپوش های متداول نیازی به زیر سازی ندارد و شما میتوانید رو هر سطحی به غیر از خاک آن را استفاده کنید این موضوع باعث میشود که شما امکان استفاده کفپوش سه بعدی را حتی اگر درحال حاضر یک کفپوش قدیمی مثل مزاییک و یا سرامیک دارید بتوانید بر روی آن بدون نیاز به کندن استفاده کنید و محیط مورد نظر خود را زیبایی جدیدی ببخشید.

ویژگی بعدی این متریال تنوع بدون محدودیت در طرح ها و رنگ هاست به این معنی که شما هر رنگ یا هر نوع طرحی را که مورد پسندتان باشد میتوانید اجرا کنید از قبل طرح های ابرو باد ، رنگ های  ساده ، تصاویر زیبا از طبیعیت و حتی تصاویر سه بعدی که بسیار هیجان انگیز هستند و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد . ویژگی بعدی مقاومت بسیار بالا است یعنی شما باخیال راحت میتوانید ابزار و لوازم سنگین را به راحتی قرار دهید و تاحدی که این متریال را در پارکنیگ ها هم استفاده میکنند.خاصیت انتی باکتریال بودن برخی ترکیباتی که امکان استفاده در این متریال را دارند باعث میشود که بتوانید از این روش در مراکز درمانی و بیمارستان ها و اتاق عمل استفاده کنید .

همچنین مقاومت شیمیایی بالا  دربرابر اسید ها امکان استفاده در ازمایشگاه های شیمیایی را دارد .و  همچنین این کفپوش بسیار مقاوم در برابر ضربه و خط و خش بوده وبا مرور زمان دچار خوردگی و خش نمیشود و درکل بسیار یک دست و هموار است برخلاف سرامیک و اکثر موارد مشابه . و در آخر ضد آب بودن این کفپوش امکان نصب آن در کف استخر هارا هم فراهم میکند.

برای ثبت نام در دوه کفپوش سه بعدی کلیک کنید

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی

نیز اخیرا توانسته است که سهم زیادی در بازار به خود اختصاص دهد. بایستی گفت که کفپوش اپوکسی (epoxy flooring) و پلی اورتان در واقع نوعی از کفپوش سه بعدی  هستند که  قدیمی تر و همیچین بسیار پر هزینه تر از کفپوش سه بعدی است اما این کفپوش هم مانند کفپوش سه بعدی  از قابلیت اجرا و پیاده سازی روی انواع مختلف سطوح به خصوص سطوح بتنی برخوردار بوده و ویژگی های فوق العاده ای دارند. عمده ترین تفاوت این نوع روش اجرا و سخت تر بودن نسبت به کفپوش سه بعدی و موضوع هزینه نصب و مصالح آن است

 

 

کفپوش PVC

PVC

تا به حال بسیاری نام پی وی سی (PVC) را شنیده ایم این پلیمر، ویژگی های بسیار جالبی  داشته و انواع کاملا مختلفی دارد. نوع نرم PVC در ساخت کفپوش PVC که نرم و انعطاف پذیر است استفاده میشود و نوع سخت آن نیز UPVC بوده که در ساخت در و پنجره کاربرد دارد.

اگر کمی جستجو کنید در باره این نوع کفپوش ، حتما با کفپوش های پلاستیکی مواجه خواهید شد که با اصطلاحاتی مانند vinyl یا پی.وی.سی خطاب می گردند. این کفپوش ها در واقع یک نوع پلیمر لاستیکی نرم بوده که به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار گرفته اند.

ویژگی  این کفپوش ها معمولا ضدآب بوده و از قابلیت شستشو نیز برخوردارند. به علاوه این کفپوش ها راحت و نرم به نظر رسیده و حس بصری یک فضای آرام و راحت را به بیننده منتقل می نمایند. ولی در طرح و رنگ از محدویت برخوردارند که این یک ضعف نسبت به کفپوش  های سه بعدی است و همچنین عدم مقاومت دربرابر خط و خش و فشار بالا. و به مرور زمان ضاهرش کهنه و فرور رفته به نظر میرسد و از لحاظ ایمنی اتش سوزی بسیار قابل اشتعال هستند.

 

برای ثبت نام در دوه کفپوش سه بعدی کلیک کنید

سرامیک

سرامیک

یکی از متداول ترین گزینه های برای کفپوش های خانگی است به علت زیبایی اش بسیار پرطرف دار است. سرامیک محصول خاک رس و سفال است که سطح رویی آن یک لایه لعاب است . و با پختن در کوره بدست میاید و با استفاده از ملات بر روی سطحی که زیر سازی شده است نصب میشود و درمیان هر بلاک فاصله است که با دوغاب و ماسه پر میشود و ضعف این روش عدم مقاومت در برابر ضربه است که بسیار سریع میشکند. دیگر مشکل هزینه بسیار بالا است که بر افزایش قیمت واحد موثر است.سرامیک انواع بسیاری در بازار دارد و طرح و رنگ و ابعاد آن بسیار مختلف است. قیمت سرامیک نیز با توجه به کیفیت و اندازه متفاوت می باشد.درز بین سرامیک نیز مخصوصا در نوع رنگ روشن پس از مدتی جرم گرفته و کثیف و آولده می گردد. متاسفانه آلودگی میان این درزها به سهولت قابل پاک شدن نیست.

 

 

موکت

موکت

همچنان برخی از مرد ترجیح می دهند کفپوش خانه شان  جنس الیاف پارچه ای هم چون موکت باشد. البته می توان گفت که این کفپوش بیشتر مناسب افرادی است که به بیماری روماتیسم مبتلا هستند. بسیاری ترجیح می دهند که بخش از کفپوش خانه شان را با موکت پوشش دهند. مثلا  برخی از موکت تنها برای اتاق خواب بچه ها یا سالن سینمای خانوادی استفاده می کنند. در حال حاضر موکت ها در بازار دارای انواع مختلف از لحاظ طراحی و بافت می باشند تا بتوانند در بازار کفپوش ها به حیات خود ادامه دهند. در کنار همه این مسائل موکت دربرابر حرارت ،رطوبت ، مواد اسیدی ، اجسام تیز بسیار حساس است ، هچنین جذب بسیار زیاد خاک ، الودگی را دارد که پس از مدتی باید حتما شسته شود.

 

سنگ

سنگ

این کفپوش نیازی به معرفی نداشته و از قدیمی ترین ایام تاریخ تا الان استفاده میشود. با این حال سنگ یکی از مصالح بسیار گران قیمت ساختمانی به شمار می رود که اصلا برای همه محیط ها به صرفه نیست . نکته ی جالب در مورد قیمت سنگ این است که هرچقدر ابعاد سنگ بزرگ تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. این کفپوش مناسب فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی بوده و اگر سنگ رگه یا ترک خوردگی نباشد، می توان برای سال های سال از آن استفاده نمود. هم چنین سنگ برای به کارگیری و استفاده در محوطه و فضای بیرونی ساختمان بسیار مناسب می باشد.

جدا از قیمت بالا، سنگ مشکلات سرامیک را دارد. مثلا معمولا به خاطر سرد بودن سنگ، استفاده از آن در محیط های  سرد مناسب نیست. هم چنین گرم نمودن فضایی که با سنگ پوشیده شده به نسبت هزینه بیشتری خواهد داشت.

سنگ به هیچ عنوان کفپوش مناسبی برای اتاق خواب نیست و تمیز کردن آن از چربی و لکه کاری بسیار سخت است. تنوع طرح و رنگ نیز سنگ به هیچ عنوان  زیاد نیست و خود سنگ نیز رنگی یکنواخت ندارد. کلا اگر پس از مدتی تصمیم به تعویض کفپوش ساختمان بگیرید، که کفپوش آن ها باید هزینه ی به نسبت بیشتری را متحمل شوید.

 

 

سنگ

کفپوش چوبی و یا پارکت

 از جنس چوب درختانی مثل صنوبر و کاج و یا افرا و بلوط بوده که نوع چوب آن قیمت نهایی را تعیین میکند. پارکت از انواع نسبتا قدیمی کفپوش است  که زیبایی فوق العاده از دل طبیعت را در محیط بوجود می آورد. با این حال برخی دوستداران طبیعت و محیط زیست به این کفپوش منتقد هستند. که بسیار نکته مهمی است. و ضعف آن در برابر نم و رطوبت و حشرات مانند موریانه از ضعف های این روش است و همچنین هزینه تمام شده آن بسیار بالاست و بسیار خطرناک در آتش سوزی است.

 

 

کفپوش سه بعدی

جمله پایانی این که اگر شما به دنبال کفپوشی مناسب از نظر قیمت ، طرح و رنگ ، مقاومت ، و راحتی در نصب و بسیاری ویژگی های دیگر هستید ما به شما کفپوش های سه بعدی را معرفی میکنیم که از هر نظر بسیار ایده ال است و همچنین موسسه آموزش عالی خرد تصمیم بر آن گرفته است که دوره آموزش کفپوش سه بعدی را برگزار کند و شما علاقه مندان میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر  ثبت نام کنید:

برای ثبت نام در دوه کفپوش سه بعدی کلیک کنید

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *