نرم افزار Primavera پریماورا و تفاوت آن با پراجکت

نرم افزار Primavera

نرم افزار Primavera

بی شک اهمیت زمان بندی و کنترل پروژه امروزه برای تمامی سازمان ها و شرکت ها اثبات شده است و شما با شرکت در دوره نرم افزار کنترل پروژه ی آموزشی نرم افزار پریماورا ( آموزش پریماورا  ) و کسب توانایی های عملی و مهارت حین انجام پروژه ها قادر به زمانبندی و کنترل پروژه های هر چه بهتر و موثر تر پروژه های خود خواهید بود .

نرم‌افزار Primavera Professional Project Management که به اختصار نرم افزار Primavera نامیده می شود، به صورت جامع بر کار سازمان‌های پروژه مدار به منظور مدیریت چرخه کامل پروژه‌ها و پورتفولیوها که دربرگیرنده همه پروژه‌های کوچک و بزرگ سازمان است تمرکز دارد. پروژه‌هایی که تاکنون با محصولات خانواده پریماورا مدیریت و کنترل شده‌اند رقمی بالغ بر ۶ تریلوین دلار برآورد می‌شوند.

شرکت‌ها به راهکار مدیریت پروژه پریماورا رو می‌آورند تا آنها را کمک نماید تصمیمات بهتری برای مدیریت پورتفولیوها اتخاذ نمایند، ریسک‌ها و فرصت‌های مرتبط با پروژه‌ها را ارزیابی کنند و مشخص نمایند آیا منابع کافی با مهارت‌های لازم را جهت انجام کار در اختیار دارند یا خیر. این راهکارهای در نوع خود بینظیر توانایی‌های لازم برای کنترل و اجرای پروژه‌ها را جهت تکمیل موفقیت‌آمیز پروژه‌ها در زمان تعیین شده، طبق بودجه معین و مطابق کیفیت تعیین شده را مهیا می‌سازند.

جهت شرکت در دوره کنترل پروژه با پریماورا کلیک کنید

تفاوت پراجکت و نرم افزار Primavera پریماورا

این دو نرم افزار در برخی موارد رویکرد مشابه دارند و در برخی دیگر متفاوت می باشند. شاید بیشتر کاربران تنها به مقایسه قابلیت های این دو نرم افزار بسنده می کنند.

  • پراجکت محدود به تعدادی فیلد اختصاصی است، ولی می‌توان در پریماورا هر تعداد فیلد که لازم است ساخت.
  • – فیلدهای از پیش آماده پریماورا به مراتب بیشتر از پراجکت است و کاربران پراجکت در صورت نیاز باید چنان قابلیت‌هایی را با فیلدهای اختصاصی بسازند.
  • – فرمول‌نویسی در پراجکت ساده‌تر و انعطاف‌پذیرتر است.
  • – پراجکت به قابلیت ماکرونویسی (برنامه‌نویسی VBA) مجهز است و پریماورا چنین امکانی ندارد.
  • – پراجکت امکانات بیشتری در roll-up (خلاصه‌سازی) دارد.
  • – می‌توان در پریماورا مایلستون‌های پیشرفت (step) ساخت و در پراجکت چنین امکانی وجود ندارد (کاربر باید در این حالت فعالیت را به زیرفعالیت‌هایی خرد کند). هرچند که قابلیت‌های تعریف شده برای مایل‌ستونی‌های پیشرفت پریماورا ناقص‌تر از آن هستند که آن را عملیاتی کنند.
  • – مایکروسافت پروجکت از لحاظ کارایی و سرعت در امر زمان بندی بسیار عالی است. به دلیل راحتی کار کردن با نرم افزار و رابط کاربری قوی خانواده آفیس طرفداران زیادی دارد.
  • – امکان بازخوانی اطلاعات نرم افزار پریماورا توسط سایر نرم افزارهای مدیریت پروژه نیز وجود دارد.
  • – برای پریماورا شناوری آزاد و در مایکروسافت پروجکت شناوری کل را صفر می‌کند.

با توجه به اهمیت این موضوع برای سازمان ها و ایجاد مزیت رقابتی، مؤسسه خرد اقدام به ارائه دوره  کنترل پروژه با نرم افزار Primavera نموده است. در انتهای دوره نیز امکان اخذ مدرک  دارای مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  برای شرکت کنندگان مقدورمی باشد.

جهت شرکت در دوره کنترل پروژه با پریماورا کلیک کنید

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *