هنر چیدمان و دکوراسیون منزل به سبک مدرن

کاربرد دکوراسیون داخلی

شاید شما هم برایتان اتفاق افتاده باشد که بخواهید دکوراسیون اتاقتان را بهترین شکل ممکن تغییر دهید.چندین بار میز قهوه تان را تغییر دادید یا از گران ترین وسیله ها استفاده کرده اید ولی بازهم طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما دلچسب و مطلوب نیست، باید دقت کنید که اگر نتوانید این اشیاء و وسایل را در جای خود و با تناسب کافی نچینیم نمی توانیم طراحی درست و تاثیرگزار را عملی کنیم. 

                          دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

با دانستن یک کسر ساده شما می توانید مطمئن شوید که طراحی داخلی خود را به صورت صحیحی انجام داده اید یا خیر، البته این کسر ساده در خیلی از موارد مانند پوشش شومینه ، تقسیم پرده ها ، کاغذ دیواری و…. تاثیر پذیر است.

جهت شرکت در دوره های دکوراسیون داخلی آموزشگاه به لینک زیر سر بزنید.

نکاتی که در طراحی داخلی منزل لازم است رعایت کنید : 

۱) زمانی که پرده ها را بررسی می کنید باید فاصله لبه های پنجره تا دیوارد یک سوم پنجره باشد. شومینه و پوشش آن نیز باید به اندازه یک سوم دیوار باشد، وسایلی را که می خواهید باالی مبل و تختخواب باشند باید حدود دو سوم مبل یا تختخواب باشند.

۲) مردم زیادی را می بینیم که برای خانه های خود از قالیچه های خیلی کوچک و کاناپه های بزرگ استفاده می کنند. این در حالی است که باید از فضای منزل شما حدود دو سوم به فضا مبل و یک سوم خالی برای رفت و امد اختصاص داشته باشد.

۳) اگر اتاق شما کوچک است می توانید از یک میز ارایش بزرگ استفاده کنید البته در صورتی که اطراف آن را با وسایل بزرگ ، شیک و قیمتی پر کنید و رنگ دیوار تیره را نیز انتخاب نمایید.

۴) خیلی از افراد در اتاق بزرگ از یک چلچراغ کوچک استفاده می کنند که اینکار واقعا اشتباه است. باید قطر اتاق را بدست بیاورید اینکار با دو برابر کردن عرض اتاق بدست می آید. قطر اتاق شما هر قدر به متر بود چلچراق شما هم باید به همان میز به سانتی متر باشد.

۵) برای گل آرایی هم می توان از این قانون دو سوم استفاده کرد.اندازه گلدان باید به یک سوم ارتفاع فضای باشد که در دسترس است.

۶) زمانی که می خواهید حاشیه های کاغذ دیواری را بچسبانید باید ارتفاع دیوارها را در نظر بگیرید و آنها را اندازه گیری کنید و در نهایت بر سه تقسیم نمایید.نصب حاشیه ها باید در فاصله یک سوم از باال و دو سوم از پایین صورت بگیرد.

 

              دکوراسیون داخلی

 

 سبک کالسیک در طراحی دکوراسیون داخلی

اگر بخواهیم این سبک را در یک جمله تعریف کنیم باید بگوییم این سبک در واقع همان سبک سنتی غربی می باشد که با کمی رنگ و روی عصر معاصر ترکیب شده است. این سبک ها بسیار دلنشین هستند و جذابیت فوق العاده ی داشته است. با دیدن این سبک ها می توان گرما و راحتی خانه های دوران کودکیمان را بخاطر آوریم . سبک کالسیک تداعی تصاویر زیبا و سبک مجلل قرن های 18 و 19 میلادی می باشد.

– معموال در چنین سبکی روی چوب ها منبت کاری انجام می شود و گاهی روی آنها با دست کار شده است. 

– جنس چوب مبل ها معمولی است و عموما رنگ تیره داشته اند.

–  مبلمان های که در سبک کالسیک وجود دارد به نسبت سنتی دارای ارزش بیشتر و گران قیمت تر می باشند.معموال بیشتر وسایل از جنس شیشه ، نقره و چینی می باشند.

– طرح های در اشیا و وسایل سبک کالسیک دیده می شود که می تواند شبیه به نقش های باشند که در طبیعت دیده می شوند.

– پارچه ها در چنین سبکی حد وسط براق و مات می باشند.طرح های که در پرده ها و مبل ها استفاده می شوند معموال مجلل و با شکوهند و همچنین از رنگ های ساده هستند و برای خنثی کردن آنها از طرح های متقارن استفاده شده است.

– چیدمان کلی به صورت پایدار و ثابت است و اجزا با یکدیگر همخوانی داشته اند.

– هر وسیله ی در سبک کالسیک جایی به خصوصی داشته است و اصال بی نظمی و شلوغی در این سبک جایی ندارد.

 

 

                      دکوراسیون داخلی

 

سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی

وقتی از سبک مدرن صحبت می کنیم یعنی از دیگری از گذشته خبری نیست. سبک به صورت ساده و تقریبا بدون تزئینات است و معموال تصویری با نقش های پیچیده و بدون طرح را ارائه می دهد.

 

– برای فضاهای که کوچک هستند می توان از این سبک استفاده کرد تا آنها را بزرگتر نشان دهیم.

– در این سبک از طرح ها و رنگ های متنوع استفاده نمی شود و به جای آن از طرح های مینیمال و بافتهای این چنینی استفاده می شود.

– در سبک مدرن از تزئینات زیاد جلوگیری می شود و معموال بدون جزئیات و ظاهری ساده است.

– شما در این سبک شاهد تقارن نیستند و همیشه تعادل سبب می شود بین بافت و طرح ها و وسایل هماهنگی ایجاد گردد.

– رنگ ها به صورت طبیعی استفاده می شود و یا در فضاهای که به صورت مدرن طراحی شده اند می توانید طیفی از رنگ های خنثی را ببینید.

 

 

 

 

              دکوراسیون داخلی

 

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *