کاربرد نرم افزار 3D max و پلاگین V-ray

درباره  کاربرد نرم افزار 3D max  و پلاگین v-ray  بیشتر بدانید

کاربرد نرم افزار 3d max

نرم افزار 3D max کاربردهای بسیار فراوانی در بخش های مختلف هنری ،صنعتی ، سرگرمی و … کاربرد دارد. اما سوال اینجا است که 3D Max چیست و مناسب چه کسانی است . در اینجا میخواهیم برای شما کاربرد نرم افزار 3D max  را توضیح دهیم.

کاربرد  های3d max

در صورتی که شما ذوق هنری دارید مثل نقاشی کردن و یا تخیل قوی دارید ،  با این نرم افزار میتوانید به ذهنیت خود واقعیت ببخشید. امروزه بخشی از هنر نقاشی شکل دیگری گرفته و به صورت نقاشی سه بعدی ( از نظر روش ساخت ) یا نقاشی دیجیتالی در آمده که خود شما بسیاری از نمونه های آن را در فضای اینترنت مشاهده کرده اید .

اگر شما در ضمینه طراحی صنعتی فعالیت میکنید یا میدانید که در این زمینه  استعداد دارید. همچنان نرم افزار3D max  میتواند در این حوضه کاربرد داشته باشد. برای مثال میتوانید با این نرم افزار ایده ای که در مورد یک خود رو دارید را طراحی کنید و. یا ممکن است که ایده شما یک وسیله خاص باشید و حتی یک قطعه فلزی برای استفاده در یک دستگاه که نیاز دارد ابتدا طراحی شود و سپس تراش کاری شود. کاربردهای نرم افزار 3D max به چند شاخه خاص محدود نمیشود و هر رشته و کاری که نیاز به ساخت یک مدل اولیه یا پروتوتایپ  داشته باشد میتوان ازاین نرم افزار کمک گرفت و ایده را به تصویر کشید.

یکی دیگر از وِیژگی های بسیار مفید نرم افزار 3D max  قابلیت انیمیت کردن object  های طراحی شده است . درصورتی که شما طراحی شده شما نیاز دارد که به مخاطبتان روش کارکردن ویا استفاده از آن را نشان دهید میتوانید دراین برنامه به شکل بسیار قدرت مند طرح های خود را متحرک کنید و تمام و کمال ایده ای که در سر داشته اید را به واقعیت نزدیک کنید.

برای شرکت در دوره آموزشی 3D max اینجا کلیک کنید

دیگر زمینه های استفاده 3D max  که بسیار وسیع هستند به شرح زیر است

  • معماری
  • دکوراسیون داخلی منزل و یا ادارات
  • شهرسازی
  • طراحی نماهای شهر
  • ساختمان سازی و عمرانی
  • طراحی های شخصی
  • طراحی های سه بعدی برای پرینتر های سه بعدی

کاربرد نرم افزار v ray

برای شرکت در دوره آموزشی V-ray3 اینجا کلیک کنید

در نرم افزار 3D max  یکی از پلاگین های بسیار مشهور در میان کاربرانشV-ray  است

در اینجا به صورت مختصر برای شما توضیح میدهیم:

V-ray یک پلاگین بسیار پر کاربرد و شناخته شده در نرم افزار 3D max است. که توسط شرکت Chaos Group تولید شده و کاربرد نرم افزار 3D max  را بسیار بالا برده.

V-ray به عنوان یک موتور رندر به وسیله ی آنالیز نور و سایه ها و متریال های مخصوص به خود رندرهای واقع گرایانه را برای صحنه شما به وجود می آورد.

در واقع اخرین قسمت از کار طراحی که اخرین گام مهم است رندر گیری است که به طراحی شما کیفیت و جلوه ی طبیعی بودن میدهد . شما باید به بهترین نحو از پس این کار بربیاید .دراین قسمت پلاگین V-ray  به کمک شما می آید و با قدرتی که دارد میتواند طرح شما را به کیفیت بالایی از نور ، متریال و رندر نهایی برساند. در نسخه های اولیه نرم افزار 3D max  امکان رندر قوی وجود نداشته و به طور معمول موتور های رندر گیری به عنوان یک نرم افزار مجزا میبایست نصب میشدند . اما در نسخه های جدید تر خود نرم افزار درون خود موتور رندر را در خود قرار داده ولی پلاگین V-ray به دلیل قابلیت های بیشتر و بهتر استفاده میشود و باید به صورت مجزا نصب شود.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *