کسب و کار و انواع آن

میخواهم شما را با چند کسب و کار آسان در فضای مجازی آشنا کنم اما اول خلاصه ای از کسب و کار و انواع آن را به شما ارائه میدهم :

تعریف کسب و کار
کسب و کار معانی و تعاریف متفاوتی دارد اما به زبان ساده، کسب و کار عبارت است از حالتی از مشغولیت و به طور عام، که شامل فعالیت‌هایی است اعم از : تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش آنها را به منظور کسب سود، در بر می‌گیرد.


تعاریف دیگر از بزرگان در کسب و کار :
ارویک و هانت : کاری که در آن خدمات یا کارهایی که دیگر افراد جامعه به آن نیاز دارند و مایل به خرید آن هستند و توان پرداخت بهای آن را دارند، تولید، توزیع و عرضه می شود و کسب و کار عبارت است از هر نوع کسبی که سودی به همراه داشته باشد.
پترسن و پلومن : بر این باوراست ، هر تبادلی که در آن خرید و فروش صورت گیرد، کسب و کار نیست، بلکه کسب و کار، هر نوع تبادل تکراری و تجدید شونده ی خرید و فروش است.
پروفسور اون :  کسب و کار را یک نوع کاسبی می داند که طی آن کالاها یا خدمات برای فروش در بازار تولید و توزیع می شوند.

در واقع می توان دریافت که کسب و کار با خرید و فروش کالاها ، تولید کالاها یا عرضه ی خدمات، به منظور به دست آوردن سود، سر و کار دارد.

 

 

دوره های آموزشی کسب و کار

با توجه به تعاریف کسب و کار، ویژگی‌های کسب و کار، عبارتند از : 

1) فروش یا انتقال کالاها و خدمات برای کسب ارزش
2) معامله‌ی کالاها و خدمات
3) تکرار معاملات
4) انگیزه‌ی سود (مهم‌ترین و قدرتمندترین محرک اداره‌ی امور کسب و کار)
5) فعالیت توأم با ریسک. کسب و کار، همیشه بر آینده متمرکز است و عدم اطمینان، ویژگی آینده است. از این رو، همواره کسب و کار، توأم با ریسک است.

 

انواع کسب کار : 
1 – کسب و کار خانگی
2 –
کسب و کار اینترنتی
3 – کسب و کار روستایی
4 – کسب و کارهای خانوادگی
5 – کسب و کارهای کوچک

راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم در فضای مجازی : 

مدیریت کسب و کار

 


۱. مشاور
در چه زمینه‌ای تخصص دارید؟ هر تخصصی داشته باشید می توانید از این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم کسب درآمد کنید. در سایت‌های مربوط به یافتن مشاور (مانند الو مشاور) ثبت نام کنید و برای کسانی که با شما تماس می‌گیرند تا با شما صحبت کنند نرخ تماس دقیقه‌ای خود را مشخص کنید.
۲. تولید محتوا
 آگهی یا مقاله یا کتاب الکترونیکی فرقی نمیکند ، محتوا باید توسط یک فرد نوشته شود. یکی از جاهایی‌که بیشترین تقاضا برای تولید محتوا  دارد، شبکه‌های اجتماعی است. تولید محتوا یک فرآیند کم‌هزینه است، چون فقط یک کامپیوتر و یک اینترنت پر سرعت و همچنین یک برنامه‌ی خاص گرافیکی (یا دیگر نیازهای نرم‌افزاری) که ممکن است هزینه‌ی راه‌اندازی داشته‌باشد نیاز دارید. به‌هرحال، جدای از این‌ها، تنها چیزی که باید برای تولید محتوا صرف کنید زمان است. می‌توانید از خدماتی مانند ویکی محتوا برای جا افتادن در بازار و ایجاد حلقه‌ی مشتریان خود استفاده کنید.
۳.عکاسی
علیرغم این‌که گوشی‌های موبایل، دوربین‌های فوق‌العاده‌ای دارند، ولی هیچ‌گاه جای مهارت و یک دوربین DSLR خوب را نمی‌گیرند. مردم این موضوع را می‌دانند و برای عکاسان ماهری که لحظات زندگی آن‌ها را به زیبایی ثبت می‌کنند،‌ارزش بسیاری قائل هستند.
۴.دکوراسیون داخلی 
این یک ایده‌ی کسب و کار قدیمی و همیشه سبز است. این کسب وکار نیازمند مستلزم مهارت ویژه و خلاقیت و نیرویی متقاعدکننده است.

۵.ایده کسب و کار مشاور سئو 
با افزایش تب اینترنت، نیاز به یک مشاور سئو افزایش یافته است. هر صاحب وب‌سایتی برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود در موتور جستجو به دنبال یک مشاور سئوی خوب است.

۶.ایده کسب و کار ساخت تبلیغات
اگر ذهن‌تان خلاق است می‌توانید به یک غول تبلیغات تبدیل شوید. شرکت‌ها اغلب دنبال کسی هستند که خلاق باشد و به تبلیغات‌شان ارزش بدهد.

۷.بازاریابی شبکه‌ای
امروزه شرکت‌های بازاریابی چندسطحی، فرصت‌های کسب و کار خوبی فراهم می-کنند. اگر در بازاریابی و فروش خبره هستید، می‌توانید این کسب و کار را  با هزینه‌ی بسیار اندک شروع کنید.

۸.تعمیر کامپیوتر
تعمیرکار کامپیوتر در محل همچنان یک نیاز قطعی است. بسیاری از افراد به کسی نیاز دارند که فایل‌های به‌اشتباه حذف شده‌شان را بازیابی کند، یا قطعه‌ای را در کامپیوترشان تعویض کند. حاضر شدن در محل، از جمله تسهیلاتی است که می‌توانید بابت آن هزینه دریافت کنید. یک راه دیگر برای متمایز کردن خدمات‌رسانی‌تان این است که خدمات امنیت داده‌ها نیز برای پشتیبانی از مشتریان‌تان فراهم کنید، از جمله رمزنگاری هارد دیسک و امنیت شبکه‌های بی‌سیم.

۹.خدمات رسانه‌های اجتماعی
امروزه رسانه‌های اجتماعی نقش بزرگی در کسب و کار بازی می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال متخصص و تهیه‌کننده‌ی خدمات رسانه‌های اجتماعی هستند. می-توانید شرکت خودتان را تاسیس کنید که برای کسب و کارها سایه‌نویسی انجام دهد، و در وبلاگ‌ها، لینکدین و صفحات فیسبوک و حساب‌های توئیتر محتوا بارگذاری کند.

۱۰.ایده کسب و کار فروشگاه الکترونیکی
اگر می‌توانید سرمایه‌ی خوبی جمع کنید، می‌توانید با فروش وسایل الکترونیکی چون تلویزیون، ال‌سی‌دی، ام‌پی‌تری پلیر و … کسب و کاری به راه بیندازید.

۱۱.خدمات خرید و فروش بازار سهام
یک موسسه‌ی خرید و فروش بازار سهام باز کنید و از کاربر نهایی حق دلالی بگیرید. این یک ایده‌ی کاملا رقابتی است زیرا شرکت‌های زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند.

۱۲.اظهارنامه‌ی مالیاتی آماده کنید.
افراد زیادی وجود ندارند که خودشان بتوانند این کار را انجام دهند. به همین دلیل است که این گزینه نیز یک فرصت کسب و کاری به حساب می‌آید.

۱۳.کمک کردن در امور حسابداری
الزاما نباید عضو جامعه حسابداران نخبه با یک مشاور مالی رسمی باشید تا بتوانید در امور حسابداری به افراد کمک کنید – یک مدرک در امور مالی یا تجاری کفایت می‌کند. راه‌های چندگانه‌ای برای کمک به افراد در مدیریت حساب‌های‌شان وجود دارد. شما می‌توانید به استارت‌آپ‌ها کمک کنید تا حساب‌های‌شان را مدیریت کنند.

۱۴.کسب و کار کفپوش سه بعدی با سرمایه کم 
این کار جز کسب و کارها با هزینه کم است ، چرا که نه نیاز به دفتر کار خاصی دارد و نه نیاز به نیرو و سیستم دارد. در واقع شما با راه اندازی این کار خویشفرما میشوید. سرمایه این کار تنها برای آموزش این کار است و لوازم کاری که شما باید تهیه کنید.

 

موسسه آموزش عالی آزاد خرد دوره های آموزشی جهت ایجاد کسب کار ارائه میدهد میتوانید لیست دوره های مارو در زمینه های مختلف ملاحظه نمایید.

 

 

 

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *