کنترل پروژه با نرم افزار msp

تعریف پروژه

يك پروژه مجموعه‌اي از فعاليتهاست كه براي دستيابي به منظور يا هدف خاصي انجام مي‌گيرد . پروژه‌ها شامل فعاليتهايي هستند كه بايد در تاريخهاي معين ، با هزينه‌هايي معين و كيفيت تعيين‌شده‌اي به انجام رسند ؛ لازمه موفقيت هر پروژه ، دستيابي توام به هر سه عامل زمان ، هزينه و كيفيت معين است و خارج شدن هر يك از سه عامل مذكور از حدود تعيين شده ، مي‌تواند به انجام پروژه‌اي ناموفق و غيراقتصادي منجر شود.در مدیریت پروژه واژه‌ی «کنترل» بیشتر مشابه هدایت کشتی است، به معنی سازگار کردن دائمی مسیر حرکت با در نظر داشتن یک هدف واحد در ذهن، رساندن کشتی به ساحل امن آنچنان که در ابتدای مسیر قول آن داده شده است. پروژه‌ی یک مسافرت موفق شامل تعیین یک مقصد مشخص، ترسیم دقیق مسیر برای رسیدن به آنجا، تعیین موقعیت مکانی حین سفر، و دقت نظر داشتن به مسیر پیشِ روست.

جهت شرکت در دوره کنترل پروژه با نرم افزار msp کلیک کنید

کنترل پروژه با نرم افزار msp

تعریف کنترل پروژه

تعریف کنترل پروژه می تواند به این صورت انجام شود: یک فعالیت مدیریتی که برای رسیدن به نتیجه مورد نظر از پیش برنامه ریزی شده است، یا یک اقدام اصلاحی که توسط فرایند نظارت انجام می گیرد. کنترل پروژه به طور عمده با معیارهای پروژه از قبیل مقدار، زمان، هزینه و منابع دیگر مربوط می شود. همچنین درآمد پروژه و جریان پول نقد می توانند بخشی از معیارهای پروژه تحت کنترل باشند. بنابراین یک فرآیند کنترل پروژه موثر می تواند با استفاده از زیرشاخه های مختلف خود اعمال شود.

جهت شرکت در دوره کنترل پروژه با نرم افزار msp کلیک کنید

کنترل پروژه با نرم افزار msp

نرم افزار MSP) Microsoft Project) ، این نرم افزار از قوی ترین، منعطف ترین و کاربردی ترین نرم افزارهای مدیریت پروژه است که توسط شرکت مایکروسافت تولید می شود. اساس کار بدین صورت است که ابتدا با وارد کردن فعالیت های پروژه در نرم افزارmsp و مشخص کردن ارتباط بین این فعالیت ها، منابع مورد استفاده در پروژه ها را نیز روی فعالیت ها اعمال می کنیم. سپس نرم افزار با توجه به رابطه بین فعالیت ها و منابع، فعالیت ها را طوری زمان بندی می کند که پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برسد. همچنین اگر هزینه استفاده از منابع را نیز به نرم افزار بدهیم برآورد کلی هزینه پروژه را نیز خواهیم داشت.قابل ذکر است که این نرم افزار مشخص می کند که تک تک فعالیت ها در چه زمانی باید شروع شوند و در چه زمانی خاتمه یابند.

جهت شرکت در دوره کنترل پروژه با نرم افزار msp کلیک کنید

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *