گرایش استراتژی در مدیریت کسب وکار (MBA)

امروزه با پیشرفت جوامع، دنیای کسب و کار تغییرات زیادی داشته است . رقابت کار سخت و دشواری شده و مدیران می بایست خود را برای هر گونه تغییر رویکرد متناسب با بازار کسب و کار آماده کنند . بنگاه های اقتصادی کوچک و SME  ها یا به عنوان دیگر استارتاپ ها پس از مدت کوتاهی شکست می خورند . این شکست ناشی از نبود دانش مدیریت بهینه در این شرکت می باشد .

شرکت های کوچک با بودجه محدود و اندک دایر و شروع به کار می کنند . متاسفانه به دلیل نبود دانش مدیریت بازاریابی و تبلیغات – مدیریت بهینه منابع انسانی و فیزیکی – ارتباطات و روابط عمومی – مدیریت ارتباط با مشتری و رضایتمندی آن ها – مدیریت بحران و چالش ها و از همه مهمتر مدیریت تامین بودجه و درآمد زایی، دچار مشکل شده و از بین می روند. از سویی هلدینگ ها و شرکت های بزرگ نیز با این مشکلات در سطح های بالاتر مواجه هستند . مدیران تصمیم گیر و برنامه ریز می بایست دانش خود را پیوسته به روز رسانی کرده تا بتوانند با توجه به تغییرات دنیای کسب و کار، رویکرد های خوبی برای سازمان و شرکت خود در نظر بگیرند.

مدیریت کسب وکار

گرایش استراتژی

هدف از این گرایش، ارائه دانش مدیریت استراتژیک کسب وکار ،تبیین علل عملکرد برتر و موفقیت پایدار سازمان ها و راه دستیابی به آنها است. دانشجویان این گرایش می آموزند که چگونه برخی از سازمانها به مزیت رقابتی پایدار و عملکرد برتر دست می یابند. همچنین، دانشجویان روش به کارگیری آموزه های مدیریت استراتژیک برای سازمان خود را می آموزند. دانش درباره نظریه های پیشرفته مدیریت استراتژیک و تسلط بر ابزار های متنوع این حوزه از اهداف این گرایش می باشد.

آشنایی با مفاهیم بنیادین مدیریت استراتژیک (مانند ارزش، مأموریت و چشم انداز ) ، انواع روش های تحلیل و برنامه ریزی استراتژیک، فرامین و فنون تفکر استراتژیک، مدیریت تحولات اساسی، جاری سازی استراتژی ها، بودجه بندی و کنترل، تصمیم گیری استراتژیک در شرایط عدم اطمینان، مدیریت استراتژیک در سازمان های چند کسب و کاره و هولدینگ، و مدیریت استراتژیک در سازمان های دولتی و غیرانتفاعی موضوع هایی هستند که در دروس طراحی شده برای این گرایش گنجانده شده اند

مؤسسه خرد ، ضمن بهره برداری از برترین اساتید کشور در حوزه های مدیریتی  اقدام به ارائه دوره  MBA نموده است. علاقمندان می‏توانند پس از گذرندان دوره  MBA و شرکت در آزمون پایان دوره موفق به اخذ گواهینامه رسمی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری گردند.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *