نحوه تهیه اظهارنامه مالیاتی

در هر شرکت و بنگاه اقتصادی، رسیدگی به امور مالیاتی یکی از اصول مهم به حساب می آید. رسیدگی به این امور و تنظیم اسناد مربوطه، باید توسط افراد خبره در این زمینه انجام شود. چرا که رعایت نکردن حتی یک بند از قوانین، می تواند جریمه های سنگینی را برای شرکت به بار آورد. بنگاه های اقتصادی و همه افراد دارای کسب و کار، موظف به تهیه اظهارنامه مالیاتی هستند. شرکت ها و افراد حقوقی هم که شماره ثبت شرکت دارند، باید ترازنامه و حساب سود و زیان شرکتشان را تهیه و بر اساس سال مالیاتی ای که در اساس نامه شرکت ذکر شده، آن را ارسال کنند. این افراد در اظهارنامه مالیاتی تمامی سود و زیان خود را در یک سال مالیاتی مشخص می کنند و طبق سودشان، مالیاتشان تعیین می شود. شروع فروردین تا پایان اسفند یک سال شمسی را یک سال مالیاتی می گویند.

جهت شرکت در این دوره با شماره تماس 44202515-021 تماس حاصل فرمایید

یکی از مدارکی که باید همراه با اظهارنامه مالیاتی ارسال شود، حساب درآمد شرکت یا فرد حقوقی است. این افراد باید مبلغ دقیق درآمد خود را از فروش و یا ارائه خدماتشان در یک سال مالیاتی را اعلام کنند. یکی دیگر از مدارک ارسالی، باید گردش حساب از خدماتی که دریافت و یا ارائه می کنند، مواد اولیه خریداری شده، کالاهای تولید و یا ساخته شده و … باشد.

نحوه تهیه اظهارنامه مالیاتی

از مدارک مهمی که باید همراه اظهارنامه مالیاتی ارائه شود، کلیه مبالغی است که به عنوان مالیات در سال های قبل پرداخت شده است. ارائه این مدرک، در اعمال تخفیف ها بسیار موثر است. در مدارک، حتی اسناد محلی که کسب و کار در آن قرار دارد هم باید ارائه شود تا مشخص شود که ملک اجاره ای است و یا شخصی.

در تکمیل اظهارنامه مالیاتی و ارائه آن به سازمان مربوطه باید توسط افراد مجرب در این زمینه و با نهایت دقت انجام شود. زیرا اگر نقصی در این اسناد باشد، می تواند موجب جریمه های سنگین برای شرکت، افراد حقوقی و بنگاه های اقتصادی باشد.

جهت شرکت در این دوره با شماره تماس 44202515-021 تماس حاصل فرمایید

با شرکت در دوره نحوه تهیه اظهارنامه مالیاتی در آموزشگاه خرد، می توانید نحوه تنظیم و تکمیل اظهارنامه مالیاتی را فرا بگیرید. مدرسین خبره در این زمینه، علاوه بر اینکه شما را در تنظیم صحیح و قانونی اظهارنامه مالیاتی یاری می کنند، کمک می کنند تا با ارائه درست مدارک، تخفیفات ویژه را برای کسب و کار مربوطه اخذ کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *