صفر تا صد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)

زمانی که صفحات مجازی را باز می‌کنید، با سیل عظیمی از افراد مواجه می‌شوید که به نحوی محصولات مختلف یا برندی خاص را تبلیغ می‌کنند. دوره بازاریابی در شبکه ‌های اجتماعی (Social Media Marketing)  به شما کمک می کند، از این روش موثر برای تبلیغ برند و محصول خود استفاده و مخاطبان خود را چند برابر کنید.

در نگاه اول، شاید این نوع بازاریابی ساده و در دسترس به نظر برسد. اما از اقدام تا نتیجه گیری واقعی، فاصله زیادی وجود دارد. اگر شما هم به واسطه شغل خود به این نوع بازاریابی نیاز دارید، موسسه خرد با برگزاری دوره‌های آموزش بازاریابی، به شما مسیر درست برای نتیجه گیری واقعی را نشان می‌دهد. در ادامه مطلب با بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و دوره آموزشی آن بیشتر آشنا خواهید شد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست و چه افرادی به آن نیاز دارند؟

Social media marketing  یا به اختصارSMM، نوعی بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی است که به عنوان یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود. با استفاده درست از این روش، مخاطبان زیادی را جذب خواهید کرد. البته به شرط آنکه در قدم اول، اهداف و نتیجه دلخواه خود را از این نوع بازاریابی، مشخص کنید.

پیش از آنکه وقت و هزینه‌ به SMM اختصاص دهید، باید به این نتیجه برسید که بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی با نوع کاری که انجام می‌دهید یا هدفی که دارید همسو است. به عنوان مثال این نوع تبلیغات برای برندهای مطرح، محصولات مرتبط با زیبایی و سلامتی، محصولات مرتبط با کودکان، فروشگاه‌های آنلاین یا افرادی که برای تبلیغ محصول خود حاضر به پرداخت هزینه هستند، مناسب خواهد بود.

بازریابی اصولی در صفحات مجازی باعث افزایش چشمگیر مشتریان می شود

با 7 مرحله اصلی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید

در دوره بازاریابی در شبکه ‌های اجتماعی (Social Media Marketing) همه مراحل این نوع بازاریابی آموزش داده می‌شود. در ادامه با 7 مرحله اصلی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید. اجرای همه این مراحل برای بازاریابی موفق ضروری است.

عضویت در شبکه اجتماعی مناسب

قطعاً مرحله اول انتخاب نوع شبکه اجتماعی و پلتفرمی است که قصد بازاریابی در آن را دارید. با در نظر گرفتن نوع کسب و کارتان، شبکه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید تا در نهایت بیشترین بازدهی را داشته باشید. پس از آنکه حساب کاربری خود را باز کردید، توجه کنید که پروفایل یا صفحه مجازی شما در مقایسه با هم صنف‌هایتان چگونه است و در چه جایگاهی قرار دارد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که شبکه اجتماعی شما از نظر محتوا، عکس و … در بهترین شکل ممکن به مخاطبان ارائه می‌شود.

 انتخاب مخاطبان مناسب

پیش از اقدام به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، باید مخاطبان خود را به صورت دقیق مشخص کنید تا به نتیجه‌ای مطلوب‌تر برسید. انتخاب اشتباه مخاطبان، کسب و کار شما را با شکست مواجه خواهد کرد. تلاش کنید تا جزئیات را در رابطه با مخاطبان خود در نظر بگیرید.

مثلا جنسیت، سن، میزان درآمد، نوع شغل آن‌ها و … از نکاتی هستند که اگر در رابطه با مخاطبان مشخص شوند، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بازدهی و نتیجه بهتری خواهد داشت.

پیش از اقدام به معرفی کسب و کار در شبکه های اجتماعی، با اصول اولیه و نحوه تبلیغات صحیح آشنا شوید

 فعالیت در شبکه اجتماعی در راستای هدف

اگر دارای برندی خاص هستید و هدف نهایی شما جذب مخاطب برای محصول یا کسب و کارتان است، باید فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی نیز در همین راستا باشد. یعنی قرار دادن مطالب و پست‌های عمومی و غیرمرتبط با کار شما، نتیجه منفی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین باید حرفه‌ای عمل کنید تا مخاطبان شما بیشتر جذب نوع برند و کسب و کار شما شوند و تفاوت را با رقیبان شما احساس کنند.

انتشار محتوای مناسب

بسیاری از افراد که قصد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را دارند، بدون مشخص کردن هدف، مخاطبان و شبکه اجتماعی مناسب، اقدام به انتشار محتوا و تبلیغات محصول و برند خود می‌کنند. قطعاً این نوع بازاریابی بدون برنامه‌ریزی با شکست مواجه خواهد شد. انتشار محتوای مناسب و درگیرکننده نیز اصول خود را دارد. محتواهای شبکه‌های اجتماعی به صورت عکس، فیلم، مصاحبه، اخبار و … قابل مشاهده هستند. باید نوع محتوایی را انتخاب کنید که بر اساس نیاز مخاطبان شما باشد و همیشه کیفیت را در اولویت قرار دهید. انتشار محتواهای زیاد و بی‌کیفیت تاثیری در بازاریابی بهتر نخواهد داشت.

توجه به روند تیلیغات

در روند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، پس از گذشت زمان و صرف برخی هزینه‌های لازم، باید فاکتورهایی که نشان دهنده پیشرفت شما در تیلیغات و افزایش مخاطبان هستند را در نظر بگیرید. توجه به این فاکتورها باعث می‌شود، سریع‌تر اشتباهات خود را اصلاح کنید. برای مثال، تعداد بازدیدها از محتوای شما، میزان اشتراک گذاری مطالب توسط مخاطبان، مدت زمانی که مخاطبان در صفحات شما بوده‌اند و برخی نکات دیگر نشان‌دهنده پیشرفت یا در جا زدن در تبلیغات هستند.

استفاده از نرم افزارهای مدیریت شبکه اجتماعی

در دوره بازاریابی در شبکه ‌های اجتماعی (Social Media Marketing) برخی نرم افزارها مثل Meet Edgar و social pilot نیز معرفی می‌شوند. این نرم افزارها به شما کمک می‌کنند راحت‌تر از شبکه اجتماعی خود استفاده و آن را به خوبی مدیریت کنید. نرم افزارها و ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارند که باید بهترین نوع آن انتخاب شود.

بهینه سازی تبلیغات

 شبکه‌های اجتماعی دائماً در حال آپدیت شدن و تغییر هستند. تبلیغات در این شبکه‌ها نیز مستلزم رعایت و توجه به این تغییرات است. پس از مدتی که با رعایت اصول اولیه به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ادامه دادید، برای بهینه سازی روند کار خود، لازم است داده‌هایتان را آنالیز و استراتژی مناسب را برای پیشرفت پیدا کنید.

جذب مخاطبان واقعی در صفحات مجازی، به زمان و دانش کافی نیاز دارد

روش تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب

یکی از اقدامات اولیه که در دوره بازاریابی در شبکه ‌های اجتماعی (Social Media Marketing)  آموزش داده می‌شود، یافتن پلتفرم مناسب است. تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، لینکدین از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب در بین ایرانیان هستند. در ادامه نحوه بازاریابی در برخی از این شبکه‌ها را بررسی می‌کنیم.

اینستاگرام

اینستاگرام در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. این شبکه اجتماعی بیش از 200 میلیون کاربر دارد. نکته مثبت برنامه اینستاگرام این است که با امکانات موجود در آن، می‌توانید تبلیغات و بازاریابی را به شیوه غیرمستقیم انجام دهید. این شیوه باعث می‌شود مخاطبان تبلیغات را بهتر دنبال کنند. از قابلیت‌های ایستاگرام برای بازاریابی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

  1. بیوگرافی و پروفایل: زمانی که شما حساب کاربری تجاری در اینستاگرام ایجاد می‌کنید، دست شما برای طراحی پروفایلی مناسب و قابل توجه بسیار باز است. حتماً به نام صفحه، عکس پروفایل و بخش بایوگرافی که معرف کسب و کار و برند است، توجه زیادی کنید. همچنین امکان قرار دادن آدرس ایمیل و وب سایت نیز وجود دارد. تا مخاطبان از این طریق نیز به شما دسترسی داشته باشند.
  2. پست‌های اینستاگرام: پست‌هایی که حاوی مطالب مناسب و مرتبط با برند و کسب و کار شما باشند، تأثیر بسزایی در جذب مخاطبان و بازاریابی مؤثر خواهند داشت. در پست‌هایی که در این شبکه اجتماعی قرار می‌دهید، از فیلترها و تصاویر مناسب و جذاب استفاده و از توضیحات طولانی خودداری کنید.
  3. استوری: بسیاری از مخاطبان در ابتدا به پست‌های صفحات توجه و علاقه زیادی نشان نمی‌دهند. در مقابل، استوری اینستاگرام برای این افراد جذاب‌تر است. بنابراین با ساخت ویدئوها و معرفی‌های کوتاه و البته جذاب در استوری، مخاطبان زیادی را به صفحه خود سوق خواهید داد.
  4. استفاده از هشتگ: از آنجایی که بسیاری از افراد برای پیدا کردن مطالب مورد نیاز خود از هشتگ های مرتبط با موضوع استفاده می‌کنند، بهتر است در پست‌های خود از این قابلیت استفاده کنید تا افراد بیشتری به صفحه شما مراجعه کنند.
  5. استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغ: بسیاری از برندها و کسب و کارها توسط اینفلوئنسرها در ایستاگرام که مخاطبان زیادی دارند، بهتر دیده می‌شوند. این افراد با شیوه‌ای که معمولاً توجه مخاطبان را بهتر جلب می‌کند، برند شما را معرفی خواهند کرد البته این شیوه هزینه‌هایی را در پی دارد و معمولاً برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری زیادی در تبلیغات دارند مناسب خواهد بود.

توئیتر

افراد زیادی از شبکه اجتماعی توئیتر استفاده می‌کنند. در این شبکه اجتماعی امکان به اشتراک گذاری گسترده و سریع مطالب و پست‌ها وجود دارد. دوره بازاریابی در شبکه ‌های اجتماعی (Social Media Marketing) به شما کمک می کند تا با اصول استفاده از این پلتفرم‌ها برای تبلیغات بهتر آشنا شوید. در این پلتفرم، برای پست‌های خود از هشتگ مناسب استفاده کنید. اگر مخاطبان شما مطالب موجود در صفحه را Retweet کنند، دنبال کنندگان شما افزایش پیدا خواهند کرد. در این شبکه اجتماعی نیز مانند اینستاگرام قابلیت مشاهده آمار بازدیدکنندگان و فعالیت‌های آن‌ها در صفحه شما وجود دارد. از طریق بخش تنظیمات، می‌توانید این قابلیت را فعال کنید.

برای تبلیغات کسب و کار خود در قدم اول شبکه اجتماعی مناسب را انتخاب کنید

چرا باید در دوره بازاریابی در شبکه ‌های اجتماعی (Social Media Marketing)  شرکت کنیم؟

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مزایای زیادی را به همراه دارد. مخاطبان زیادی که در این شبکه‌ها فعالیت می‌کنند، ارتباط و تعامل مؤثر و زیاد با مخاطبان، آگاهی از نظرها و پیشنهادات مشتریان و … از مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستند.

اما تبلیغات در این صفحات برخلاف آنکه ساده به نظر می‌رسد، در صورت عدم رعایت نکاتی کلیدی و بدون داشتن دانش کافی، قطعاً با شکست مواجه خواهد شد. و هزینه و وقت زیادی را از شما خواهد گرفت. مزیت شرکت در دوره‌های آموزشی این است که از همان ابتدا قدم‌های درستی در راستای تبلیغات برداشته می‌شود و در نهایت شخص به بهترین بازدهی و نتیجه خواهد رسید. موسسه خرد این دوره‌های آموزشی را به صورت کاملاً حرفه‌ای در اختیار افرادی قرار می‌دهد که می‌خواهند برای کسب و کار و برند خود در شبکه‌های اجتماعی بازاریای مناسب و البته موثری داشته باشند.

سخن پایانی

از ایام قدیم تبلیغات، شیوه‌ای مؤثر برای جذب مشتری بیشتر بوده است و هر شخصی که دارای کسب و کار و برند بود به تبلیغات با شیوه‌های مختلف روی می‌آورد. در عصر امروز تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بسیار متداول و البته به شیوه‌ای مهم برای جذب مشتری تبدیل شده است.

شرکت در دوره بازاریابی در شبکه ‌های اجتماعی (Social Media Marketing) به شما کمک می کند تا در صورت عدم برخورداری از اطلاعات کافی، با آموزش‌های لازم به بهترین نتیجه در تبلیغات خود برسید. بنابراین اگر در ابتدای راه تبلیغات قرار دارید، موسسه خرد در این مسیر شما را همراهی خواهد کرد. شرکت در دوره‌های آموزش به شما کمک می‌کند تا با همه فوت و فن‌ و روش‌های درست تبلیغات آشنا شوید و بدون هدر رفتن هزینه‌های خود به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *