آشنایی با چگونگی طراحی سایت با (word press)

بیشتر مشاغل و کسب و کارهایی که به نحوی نیاز به جذب مشتری دارند، مثلاً خدمات، محصول یا برندی را ارائه می‌دهند، برای بهتر دیده شدن و افزایش اعتبار خود به وب‌ سایت شخصی نیاز دارند. دوره طراحی سایت با (word press) به شما کمک می‌کند که به راحتی سایت خود را بسازید و به کسب و کار خود رونق دهید.

در واقع وردپرس نرم افزار مدیریت محتوا است که به هرشخصی بدون دانش برنامه نویسی این امکان را می‌دهد که سایت یا اپلیکیشن طراحی کند. در این مطلب نحوه طراحی سایت با وردپرس و دوره آموزشی آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر می‌خواهید با این مبحث کاربردی بیشتر آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

به کمک نرم افزار وردپرس، سایتی معتبر و قوی طراحی کنید

وردپرس چیست و چه نقشی در طراحی سایت دارد؟

اگر قصد داشته باشید سایت طراحی کنید، باید این کار را توسط سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس انجام دهید یا از طریق طراحی و برنامه نویسی سایت خود را بسازید. وردپرس نرم افزاری محبوب برای مدیریت محتوا است. استفاده از برنامه نویسی برای ساخت سایت، وقت و هزینه زیادی از شخص مبتدی خواهد گرفت. بر‌خلاف آن، استفاده از وردپرس باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود و سریع‌تر شما را به هدفتان خواهد رساند.

البته گذراندن دوره طراحی سایت با (word press) به شما کمک می‌کند، طراحی سایت با این نرم افزار و مدیریت محتوا را کاملاً اصولی و در کمترین زمان ممکن آموزش ببینید. شاید سوالی که در این مرحله مطرح شود این باشد که چرا به وردپرس، نرم افزار مدیریت محتوا گفته می‌شود و به طور کلی مدیریت محتوا چه مفهومی دارد.

سیستم مدیریت محتوا به شما کمک می‌کند تا بدون دانش برنامه نویسی، محتوای سایت مثل عکس، فیلم، متن و … را مدیریت کنید. یکی از مزایای استفاده از ورد پرس برای طراحی سایت این است که امکان ویرایش و دسته‌بندی سریع مطالب وجود دارد.

5 مزیت استفاده از وردپرس برای طراحی سایت

وردپرس تنها یکی از نرم افزارهای مدیریت محتوا است و برای طراحی سایت نرم افزارهای محبوب دیگری نیز وجود دارند. اما چرا باید وردپرس را انتخاب کنیم. در ادامه با مزایای این نرم افزار آشنا خواهید شد.

  1. هزینه پایین: وردپرس نرم افزاری اوپن سورس (open source) است و شما بدون پرداخت هزینه می‌توانید از آن استفاده کنید. تنها هزینه استفاده از این نرم افزار مربوط به خریداری امکانات بیشتر برای سایت است.
  2. استفاده آسان: مزیت دوم آن استفاده راحت از این نرم افزار برای ساخت سایت، بدون دانش برنامه نویسی و کدنویسی است.
  3. قابلیت سفارش سازی: این امکان در وردپرس وجود دارد که با استفاده از آن، سایت خود را با سلیقه خودتان سفارشی سازی کنید.
  4. کنترل دسترسی کاربران: با استفاده از وردپرس می‌توانید به راحتی دسترسی کاربران به سایت را کنترل و محتوای سایت را مدیریت کنید.
  5. صرفه جویی در وقت و هزینه: همانطور که گفتیم، آموزش طراحی سایت با وردپرس نسبت به هزینه و وقتی که برای آموزش کدنویسی و برنامه نویسی باید بگذارید، بسیار کمتر است. بنابراین استفاده از این نرم افزار به‌صرفه‌تر خواهد بود.

استفاده از وردپرس برای طراحی سایت مزایای زیادی به همراه دارد

پس از گذراندن دوره طراحی سایت با (word press) چه سایت‌هایی می‌توانیم بسازیم؟

بعد از آنکه شما در این دوره‌های آموزشی شرکت کنید، نسبت به نیازتان می‌توانید سایت دلخواه خود را راه اندازی کنید. در ادامه به چند مورد از سایت‌هایی که می‌توانید با آموزش وردپرس بسازید، اشاره شده است.

  • وب سایت شخصی
  • سایت فروشگاه آنلاین
  • سایت خبری
  • سایت فیلم و موسیقی
  • سایت معرفی شغل و کسب و کار
  • سایت آموزشی

نرم افزار وردپرس چه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی برای ساخت سایت دارد؟

ورپرس قابلیت‌های زیادی دارد که آن را به نرم افزاری کاربردی و محبوب تبدیل کرده است. در ادامه با قابلیت‌های وردپرس بیشتر آشنا شوید.

  • امنیت بالای این نرم افزار
  • سئو قوی
  • امکان نمایش سایت ساخته شده با وردپرس در کامپیوتر، گوشی همراه، تبلت و …
  • امکان استفاده از زبان فارسی در این نرم افزار
  • به روزرسانی‌های متعدد و رفع مشکلات
  • امکان دریافت نسخه پشتیبان از سایت
  • انتخاب قالب و پوسته بر اساس سلیقه برای سایت

آیا سایت‌های معتبر جهانی از وردپرس استفاده می‌کنند؟

نرم افزار وردپرس از سال 2003 طراحی شده است و بر اساس آمار بیشتر از 50 میلیون وب‌سایت از این نرم افزار استفاده کرده‌اند. در میان سایت‌های معتبر جهانی کاملاً اثبات شده است. در واقع بیشتر از 40% از سایت‌ها در دنیا، از این نرم افزار استفاده می‌کنند و این موضوع نشان دهنده اعتبار و محبوبیت این نرم افزار است. سایت‌هایی مثل Angry Birds، Google Ventures، NY Times از نرم افزار وردپرس استفاده می‌کنند. بنابراین پس از شرکت در دوره طراحی سایت با (word press) به برنامه‌ای معتبر جهت ساخت سایت مسلط خواهید شد.

آیا سایتی که با وردپرس ساخته می‌شود، از امنیت کافی برخوردار است؟

برخلاف تصور برخی افراد، سایتی که با نرم افزار وردپرس ساخته می‌شود، کاملاً ایمن است. دلیل این امنیت بالا به روزرسانی‌های متعددی است که در این برنامه انجام می‌شود. عیب یابی‌های منظم در این برنامه باعث می‌شود هکرها به آسانی به سایت‌هایی که با وردپرس ساخته شده‌اند، دسترسی نداشته باشند.

سایتی که با وردپرس ساخته می‌شود، از امنیتی بالا برخوردار خواهد بود

در دوره طراحی سایت با (word press) چه مهارت‌هایی را آموزش می‌بینیم؟

با وجود آنکه استفاده از وردپرس آسان و بدون دردسر است، به‌کار بردن این نرم افزار برای طراحی سایت، نیازمند مهارت‌هایی است که یادگیری اصولی آن‌ها به‌ تنهایی میسر نیست. دوره‌های آموزشی در موسسه خرد، به شما کمک می‌کنند با وردپرس سایتتان را طراحی و آن را با مهارت کامل مدیریت کنید. مهارت‌هایی که برای طراحی سایت با وردپرس نیاز هستند، شامل موارد زیر می‌شوند.

آشنایی با اصطلاحات و قسمت‌های مختلف در وردپرس

برای کار با این برنامه، شناخت و آشنایی با اصطلاحات اولیه و بخش‌های مختلف نرم افزار وردپرس لازم است. این نرم افزار از ابزارهای مختلفی مثل افزونه‌ها، قالب وردپرس و … تشکیل شده است. شناخت این ابزارها به شما کمک می‌کند، سایت خود را بدون مشکل راه اندازی کنید.

آشنایی با زبان برنامه نویسی

برای استفاده از نرم افزار وردپرس آموزش سه زبان PHP، HTML، CSS لازم است. در واقع وردپرس با استفاده از این سه زبان خروجی خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دوره‌های آموزش طراحی سایت در موسسه خرد این زبان‌ها را به صورت جامع و کاربردی آموزش می‌دهند.

یادگیری استفاده از افزونه‌ها و پلاگین ها

در نرم افزار وردپرس افزونه‌ها و پلاگین‌های مختلفی وجود دارند. آنها به برنامه اصلی امکانات بیشتر و کاربردی می‌دهند. شما نیز می‌توانید افزونه مورد نیاز خود را دانلود و استفاده کنید. البته نحوه استفاده از آنها نیز نیازمند آموزش است.

شناخت و استفاده از قالب درست

پس از وارد کردن اطلاعات سایت مثل نام سایت، نام کاربری، رمز و … باید قالب سایتتان را انتخاب کنید. در مخزن وردپرس امکان انتخاب قالب وجود دارد. پس از انتخاب قالب نیز زمانی را برای زیباتر کردن ظاهر سایت بگذارید. برای آنکه سایتی قوی و تاثیرگذار داشته باشید و کاربران زمان طولانی‌تری در سایت بمانند، باید پس از تسلط بر تنظیمات، شکل ظاهری سایت را مطابق با سلیقه خود جذاب‌تر کنید.

برای شروع طراحی سایت با وردپرس، شرکت در دوره‌های آموزشی معتبر ضروری است

سخن پایانی

در سال‌های اخیر که همه افراد به صورت گسترده از اینترنت استفاده می‌کنند، داشتن سایت برای مشاغل و کسب و کارهای زیادی به امری ضروری تبدیل شده است. دوره طراحی سایت با (word press) به شما کمک می‌کند تا سایت کاری یا وبلاگ شخصی خودتان را طراحی کنید. موسسه خرد این دوره‌های آموزشی را به صورتی کاربردی و مؤثر به شما آموزش خواهد داد تا به راحتی سایتتان را طراحی کنید. آیا شما نیز برای شغل و مهارت خود به سایت نیاز دارید؟ به نظر شما داشتن سایت چه اهمیت و مزایایی را به دنبال دارد؟

1/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *