فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی از سنت های باستانی چینی است. در این اصل، هدف ایجاد تعامل و هارمونی میان انسان و طبیعت است. معنی این کلمه باد و آب است و در کل به ایجاد آرامش از تعامل عناصر مادی با حرکت آب و باد اشاره دارد. فنگ شویی برای استفاده دکوراسیون داخلی منزل به گونه ای که انرژی را در خانه تقویت می کنند به کار گرفته می شود.

یکی از روش های این اصل، دوری از انباشته کردن است. انباشتگی احساس خستگی را به انسان القا می کند و حس حبس شدن را همراه دارد. در حالی که اکثر افراد این انباشتگی را موجب زیاد شدن دارایی هایشان می دانند. در واقع فنگ شویی قانون دوری از انرژی های منفی است.

پیروی از این اصل، موجب ایجاد حس آرامش و انرژی مثبت در خانه می شود. دغدغه ها و درگیری های ذهنی از ساکنین خانه دور می شود. این اصل، قوانین خاص خودش را دارد که به اختصار تعدادی از آن ها را تعریف می کنیم:

رنگ

درست است که رنگ های تیره حس آرامش را در فرد ایجاد می کند، اما رنگ های روشن می توانند انرژی را در افراد خانه ایجاد کنند و برای فعالیت های شاد و پر تحرک آن ها را آماده کنند. در این اصل رنگ های نارنجی و قهوه ای نماد دانش و سلامتی و رنگ سفید به تحکیم خانواده اشاره دارد.

چیدمان مبلمان

باید فاصله مبلمان از درب ورودی زیاد باشد. عسلی ها گرد شکل باشند تا انرژی بیشتری در خانه جریان داشته باشد. مبلمان کمی از دیوار فاصله داشته باشند و چیدمان باید به گونه ای باشد که پای افراد به پایه های مبلمان برخورد نکند.

آینه

آینه از عناصر مهم در این اصل است. این شی زیبا نقش مهمی در انعکاس انرژی های مثبت دارد. انواع آینده از جمله هشت ضلعی، مسطح و … در فنگ شویی کاربرد بسیار دارند و انرژی مثبت را تقویت می کنند. وجود آینه امری ضروری است.

گل و گیاه

انرژی مثبت در فضای خانه با وجود گل و گیاه طبیعی، جریان پیدا می کنند. گیاهانی مانند پیچک می توانند بسیار موثر باشد. ولی حواستان باشد که گیاهان با برگ های سوزنی شکل، انرژی منفی را به محیط می رسانند.

علم فنگ شویی امروزه بسیار اهمیت و پرکاربرد است. دانش تئوری و علمی در این زمینه می تواند به افراد در طراحی بهتر دکوراسیون کمک شایانی کند. با شرکت در کلاس فنگ شویی در آموزشگاه خرد، می توانید در انتهای دوره مدرک معتبر با مهر وزارت علوم را دریافت کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *