مدیریت ایمنی و بهداشت محیط زیست

مدیریت ایمنی و بهداشت محیط زیست

مدیریت ایمنی و بهداشت محیط زیست

  امروزه با پیشرفت صنایع و گسترش فضای کسب و کار، سازمان ها و اداره ها برای جذب نیروی انسانی بیشتر تلاش می کنند. افزایش بهره وری و راندمان نیروی کار در راستای حفظ و سلامت آن ها، یکی از اهداف اصلی این مراکز می باشد. بدون شک، ایجاد یک سیستم امنیت شغلی، ایمنی و مدیریت بهداشت محیط زیست، برای این سازمان ها ضروری است.

  سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت محیط زیست ، با عبارت انگلیسی "Health, Saftey and Environment  " بیان می شود و در برگیرنده مدیران، کارکنان، کارگران و پیمانکاران می شود. با استفاده از این سیستم، عوامل زیان آور محیط کار ارزیابی و شناسایی می شود؛ در نتیجه می توان به راحتی این موارد را حذف کرد یا به حداقل رساند.

  ارزیابی خطرات موجود در محیط کار موجب کاهش حوادث، جلوگیری از آسیب های انسانی و همچنین ضرر و زیان های مالی می شود. گواهینامه مدیریت ایمنی و بهداشت محیط زیست ، برای تمام شرکت ها و سازمان هایی که کارکرد خود را بر مبنای مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای قرار داده اند، کاربرد دارد.

"Health, Saftey and Environment  " به صورت مخفف، به صورت HSE نشان داده می شود. با استقرار قوانین  HSEدر یک سازمان، مشکلات و ریسک های مرتبط با بهداشت ایمنی و زیست محیطی در محیط کار، مدیریت مؤثر و کنترل آن ها را به خوبی تحت پوشش خودد قرار می دهد و رفاه و آسایش را برای انسان ها تضمین می نماید.

دوره مدیریت ایمنی و بهداشت محیط زیست (hse)

  در واقع تمام شرکت ها موظف هستند برای کارکنان خود، دوره HSE را برگزار کنند. تمام کارمندان یک مجموعه نیز باید برای ارتقای فرهنگ ایمنی شغلی خود در دوره مدیریت ایمنی شرکت نموده و گواهینامه حضور دریافت کنند.

  هنگامی که همه کارکنان یک سازمان در دوره مدیریت ایمنی و بهداشت محیط زیست شرکت کنند، موفقت این سیستم افزایش می یابد و آسیب ها و بیماری ها در محیط کار کم می شود. دوره HSE شامل قوانین و مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست می باشد. کسانی که موفق به گذراندن این دوره می شوند، به تمام اصول بهداشتی و ایمنی محیط کار مسلط خواهند بود.

جهت شرکت در دوره مدیریت ایمنی بهداشت و محیط زیست کلیک کنید

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *