اجرای مدیریت ارتباط با مشتری CRM

ارتباط با مشتری crm

اجرای CRM، امضای سند موفقیت سازمان شماست

همه سازمان ها و شرکت های موفق روز دنیا برای ارائه بهترین خدمات و فروش محصولاتشان به مشتری نیاز دارند. در این میان آن دسته از سازمان هایی که علاقه مند هستند تا ارتباط های چند جانبه خود را با مشتریانشان حفظ کنند، از یک سیستم نرم افزاری به نام مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM که مخفف کلمه Customer Relationship Management می باشد، بهره می برند.

برای پیاده سازی کردن ارتباط با مشتری crm نکته قابل توجه این است که همه ذینفعان در یک مجموعه به یک درک عمیق و صحیح از آن برسند. فروشندگان، بازاریابان و اشخاص مختلف هر کدام تصور خاصی راجب CRM دارند. در حقیقت آموزش CRM تمامی شبهات را از بین می برد و سود زیادی را با خود به همراه دارد. این آموزش بهبود هایی که در روند کاری ایجاد خواهد شد را برای ذینفعان روشن خواهد ساخت.

جهت شرکت در دوره ی مدیریت ارتباط با مشتری crm کلیک کنید

پیش نیاز های اجرای CRM

  • بهتر است در ابتدای کار این موضوع به طور واضح روشن شود که در پی اجرا و پیاده سازی CRM قرار است که چه تغییراتی در سازمان به وجود آید و هدف اصلی از اجرای آن چیست؟
  • معمولا در یک دوره CRM و آموزش هایی که برای افراد در نظر گرفته می شود، نیرو های بخش فروش و بازاریابی به میزان بیشتری نسبت به سایرین می توانند از نکات قابل ذکر بهره مند شوند و آن را پیاده کنند، چرا که تاثیر مستقیم آن بر روی فعالیت های تجاری و فروش سازمان خواهد بود. در نتیجه انتخاب کردن یک فرد کاملا مورد اعتماد و دانا به عنوان مدیر این پروژه بسیار بااهمیت است.
  • تمامی افرادی که در کلاس CRM شرکت می کنند باید این توانایی را در پایان دوره داشته باشند که آموزه های خود را اجرا سازند و به نتیجه عالی دست پیدا کنند، لذا از ابتدا باید قدرت و فضای اجرایی لازم را در اختیارشان قرار داد تا به خوبی از عهده این مسئولیت برآیند.
  • این نکته را در نظر داشته باشید که در پیاده سازی هر فرآیند و تکنیکی باید مرحله به مرحله پیش رفت و برای رسیدن به اهداف طولانی مدت صبور بود.

منافع استفاده از CRM چیست؟

بهره بردن از سیستم ارتباط با مشتری مشابه تمام سیستم های دیگر که هدف اصلی آن ها سهولت انجام فعالیت های مختلف در یک سازمان می باشد، منافع خاص خود را به همراه دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • اولین و مهم ترین مزیت این سیستم، فروش بالای محصولات به مشتریان و کسب سودی قابل توجه است. در نتیجه این امر تلاش گسترده ای در زمینه وفادار ماندن مشتریان و تبدیل آن ها به مشتریان ثابت و همیشگی سازمان صورت خواهد پذیرفت.
  • با توجه به اینکه بیشترین فعالیت یک سازمان مربوط به بخش فروش آن می باشد، بکارگیری سیستم  CRM نقش موثری در سرعت روند انجام کار خواهد گذاشت. در نتیجه در استفاده بهینه از زمان تاثیر خود را نشان می دهد.
  • طبقه بندی شدن اطلاعات مشتری، دست یابی سریع و آسان به آن، یاد آوری نکات ضروری، برقراری نظم و در اختیار داشتن گزارش های منظم از عملکرد به صورت روزانه و ماهانه جزو مزیت های دیگری است که با CRM می توان به آن دست یافت.
  • با استفاده از این سیستم این امکان در اختیار تیم فروش سازمان قرار می گیرد که با تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده میزان فروشی که داشته است و همچنین درآمد حاصله را تخمین بزند.
  • موجب می شود تا یک سازمان برای پیشرفت کارش به راحتی بتواند نیاز های مشتریان را تشخیص دهد و جهت جلب رضایت بیشتر آن ها و رفع نیازشان در آینده یک راهکار مناسب را در نظر بگیرد.

جهت شرکت در دوره ی مدیریت ارتباط با مشتری crm کلیک کنید

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *