مزایای بازاریابی اینترنتی(Digital Marketing)

با پیشرفت تکنولوژی در دنیای اینترنت صاحبان سایت و مشاغل می‌کوشند تا مشتریان بی‌شماری را جذب طراحی سایت خود کنند. روش‌های بسیاری برای این کار وجود دارد که از بازده بالایی برخوردار می‌یاشد.به اقداماتی که برای جذب مشتریان به طراحی سایت و کسب و کار مورد نظر انجام می‌دهند بازاریابی اینترنتی Digital Marketing می‌گویند.

  • بررسی رفتار مشتری

با بررسی رفتار مشتری و ویژگی‌هایی از قبیل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و … از طریق ابزارهای بازاریابی دیجیتال، می‌توانید مشتریانی را که پتانسیل بالاتری برای خرید دارند و بیشتر با برند شما درگیر می‌شوند، پیدا کنید، محصولات مرتبط با سلیقه‌ی آن‌ها را در اختیارشان قرار دهید و پیشنهادهای جذابی به آن‌ها ارائه کنید. این ویژگی به شما فرصت می‌دهد، لحظه به لحظه نیازهای مشتریان خود را دنبال کنید و محصولات متناسب به آن‌ها نشان دهید. به طور مثال فرض کنید فردی از شما تلفن همراه خریداری می‌کند. در مراحل بعد احتمالا او به قاب موبایل، هندزفری و … نیاز پیدا می‌کند. می‌توانید از فرصت موجود استفاده و محصولات موجود خود را به او معرفی کنید.

  • بررسی و اندازه‌گیری تاثیر کانال‌های مختلف

یکی از مزایای اصلی بازاریابی آنلاین، بررسی کانال‌های مختلف بازاریابی است. شما می‌توانید مسیر حرکت بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را دنبال کنید و راه‌هایی مختلفی را که کاربران برای رسیدن به وب‌سایت یا لندینگ شما طی می‌کنند، زیرنظر قرار دهید. همچنین می‌توانید تاثیر کانال‌های مختلف را بررسی کنید، دریابید کدام کانا‌ل‌ها، بازدهی بیشتری دارند و باعث افزایش مشتریان کسب‌وکار شما می‌شوند.

  • دسترسی سریع و راحت

گسترش فضای وب و استفاده از بازاریابی اینترنتی سبب می‌شود کاربران بتوانند به راحتی یک کلیک، با محصول شما آشنا شوند و بعد از طی فانل فروش محصول موردنظر را خریداری کنند.

مزایای بازاریابی اینترنتی(digital marketing)

  • هزینه‌های عملیاتی پایین

یکی از مزایای بسیار مهم بازاریابی آنلاین، صرفه‌جویی در زمان، مقرون‌به‌صرفه بودن و حفظ محیط زیست است. به طور مثال فرض کنید قصد دارید بروشورهای تبلیغاتی خود را چاپ و پخش کنید. علاوه بر مصرف کاغذ و هزینه‌های چاپ بسیار، زمان زیادی باید صرف شود تا بروشورها به دست افراد مناسب برسند. در صورتی که در بازاریابی اینترنتی، برخلاف روش‌های سنتی، می‌توانید به طور مثال با ارسال ایمیل یا ساختن یک کلیپ و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی پیام خود را در پهنای گسترده‌تری به گوش مخاطبان برسانید.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *