کنترل پروژه msp

مباحث مهم msp

 

تعریف مدیریت پروژه:

مدیریت‌پروژه، برنامه‌ریزی و هدایت پروژه در چهارچوب زمان، هزینه و کیفیت مشخص به‌ سوی ایجاد نتایج مشخص‌ آن است. مدیریت‌پروژه فعالیت‌های برنامه‌ریزی، سازماندهی، نظارت بر اجرا و هدایت اجرا را در بر می‌گیرد و سعی ‌دارد تا با استفاده‌ درست از منابع، نتایج مشخص و موردانتظار را با هزینه‌ توافق‌شده‌ قبلی در موعد درست خود تحویل ‌دهد. به بیان دیگر مدیریت پروژه بکارگیری دانش، مهارت ها، ابزار و تکنیکهای لازم در اداره جریان اجرای فعالیت ها، به منظور رفع نیازها و انتظارات متولیان از اجرای پروژه است. مدیریت پروژه در اجرای این مهم از دو بازوی قدرتمند برنامه‌ریزی و کنترل پروژه بهره می‌گیرد.

دلیل محبوبیت msp:

در حال حاضر نرم افزارهای مدیریت و کنترل پروژه بسیار زیادی در دنیا تولید شده که بهترین و سرشناس ترین آن ها همین نرم افزار ام اس پی می باشد. علت اصلی استفاده عموم مهندسین از این نرم افزار سهولت در استفاده و رابط کاربری بسیار دلپسند و از همه مهم تر پشتیبانی بسیارقوی مایکروسافت از این نرم افزار بی نظیر می باشد.

جهت شرکت در دوره های مدیریتیmsp اینجا کلیک کنید

msp در مشاغل ایران :

با توجه به در حال توسعه بودن کشور ایران که به معنای تعدد پروژه های در حال اجرا اعم از صنعتی و غیر صنعتی می باشد، نرم افزارmsp بسیار کامل و کارآمد و نیز حرفه ای می تواند کمک شایانی به کارشناسان و شاغلین در پروژه ها نموده و لذا بسیار مورد توجه می باشد. با توجه به قابلیت ها و ابزارهای بسیار حرفه ای تعبیه شده در این نرم افزار، می توان تحلیل های قوی و کارآمدی را در زمینه وضعیت اجرایی پروژه صورت داد و لذا در صنایع نفت و گاز و همچنین پروژه های متوسط و بزرگ ساختمانی بسیار مورد توجه می باشند.

اصلی ترین تفاوت این برنامه :

از سویی دیگر اصلی ترین تفاوت و قابلیت این نرم افزار در مقایسه با سایر نرم افزارهای مشابه، توان برنامه ریزی و کنترل همزمان چندین پروژه می باشد که توجه بسیاری از شرکت های پروژه محور را به سمت این نرم افزار معطوف داشته است و استقبال آنها را به همراه داشته است.

 چند نمونه از برنامه msp : 

  1. ایجاد یک ساختار شکست قوی برای اجرای پروژه
  2. تدوین وارایه برنامه کامل زمانبندی پروژه
  3. مشخص نمودن روابط مابین فعالیت های اجرایی پروژه
  4. مشخص نمودن مدت زمان اجرای هر فعالیت اجرایی
  5. مشخص نمودن زمان دقیق پایان پروژه
  6. مشخص نمودن منابع مورد نیاز برای هر فعالیت اجرایی
  7. تعیین دقیق تعداد نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام پروژه
  8. تعیین دقیق مقدار مصالح و تجهیزات مورد نیاز برای انجام پروژه در طول مدت اجرا
  9. پیش بینی هزینه های پروژه
  10. برآورد دقیق مالی پروژه
  11. مشخص کردن مسیر بحرانی پروژه

کنترل پروزه:

کنترل پروژه فرایندی است در جهت حفظ مسیر پروژه برای دستیابی به یک تعادل اقتصادی موجه بین سه عامل هزینه، زمان و کیفیت در حین اجرای پروژه، که از ابزار و تکنیک‌های خاص خود در انجام این مهم کمک می‌گیرد. در واقع کنترل، اجرای دقیق و کامل برنامه تدوین‌شده برای پروژه است بگونه‌ای که هنگام خروج از برنامه بتوان با تشخیص علل و طرح اقتصادی‌ترین فعالیت ها، پروژه را به نزدیک‌ترین حالت ممکن در مسیر اولیه و اصلی خود بازگرداند.

 

استاندارد های مدیریتی:

با گسترش حوزه‌ تجاری شرکت‌ها و جهانی‌شدن پروژه‌ها، امروزه استفاده از استانداردها برای همزبانی افراد درگیر در پروژه و اطمینان از اجرای درست کار ضروری است. استانداردها، علاوه ‌بر تبیین کار و تعیین چگونگی اجرای ‌صحیح عملیات، به ‌عنوان مرجعی برای افراد گروه پروژه در اختلافات مطرح ‌است. قوت استانداردها در جامع ‌بودن آنها، سادگی، مقبولیت عام استفاده‌کنندگان و تضمینش برای اجرای درست کار است. با توجه به جهانی‌ شدن شرکت‌های ساخت و تولید و گسترش بازارهای کار، مدیران پروژه بهتر است با استانداردهای مدیریت‌ پروژه آشنا شوند. بهره‌گیری از آنها می‌تواند آنها را در اجرای برنامه‌های پروژه یاری ‌‌نماید. 

کاربرد MS project:

نرم افزار ام اس پراجکت در حال حاضر پرکاربردترین نرم افزار مورد استفاده در پروژه های عمرانی می باشد که مهندسین عمران – صنایع – مدیریت پروژه – مدیریت ساخت – مدیریت صنعتی – معماری – مکانیک وپیمانکاران عزیز مخاطبین اصلی نرم افزار پر کاربرد MS project می باشند.

 

با ارائه دوره جامع مدیریت پروژه، مؤسسه خرد سعی کرده است که برنامه ریزی و مدیریت پروژه به صورت دقیق و در عین حال مفید، مختصر و کاربردی مورد بررسی قرار گیرد و شیوه ای از برنامه ریزی و مدیریت پروژه را با توجه به شرایط کاری ارائه گردد که در عین سادگی بسیار کاربردی باشد. در انتهای دوره نیز امکان اخذ مدرک جامع مدیریت پروژه دارای مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدون پرداخت وجه برای شرکت کنندگان مقدورمی باشد.

 

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *