آشنایی با شبکه های کامپیوتری و دوره ی ccna

دوره ی ccna

شبكه هاي كامپيوتری

يك شبكه شامل مجموعه اي از دستگاهها ( كامپيوتر ، چاپگر و … ) بوده كه با استفاده از يك روش ارتباطي ( كابل ، امواج راديوئي ، ماهواره ) و به منظور اشتراك منابع فيزيكي ( چاپگر) و اشتراك منابع منطقي ( فايل ) به يكديگر متصل مي گردند. شبكه ها مي توانند با يكديگر نيز مرتبط شده و شامل زير شبكه هائي باشند.

 برای شرکت در دوره ی آموزشی CCNA کلیک کنید 

انواع شبکه های کامپیوتری

شبكه هاي كامپيوتري را بر اساس مولفه هاي متفاوتي تقسيم بندي مي نمايند. كامپيوترهاي موجود در شبكه را با توجه به نوع وظايف مربوطه به دو گروه عمده : سرويس دهندگان(Servers)يا سرويس گيرندگان (Clients) تقسيم مي نمايند.

یکی دیگر از مولفه های تقسیم بندی توپولوژی است. الگوي هندسي استفاده شده جهت اتصال كامپيوترها ، توپولوژي ناميده مي شود. توپولوژي انتخاب شده براي پياده سازي شبكه ها، عاملي مهم در جهت كشف و برطرف نمودن خطاء در شبكه خواهد بود.

یکی از مهترین فاکتور هایی که برای پیاده سازی شبکه ای کامپیوتری باید به آن توجه کرد آن است که شبکه ما در چه وسعتی است زیرا به استفاده از نوع وسعت کاری ما نوع تجهیزات و نوع توپولوژی شبکه و استفاده از تکنولوژی خاص را انتخاب میکنیم. بنابراین یکی دیگر از مولفه های تقسیم بندی وسعت شبکه است.

دوره ی CCNA

موسسه خرد اقدام به برگزاری دوره آموزشی ccna کرده است که افراد پس از گذراندن دوره ی CCNA با انواع اتصالات و کابل های شبکه جهت اتصال دستگاههای مختلف شبکه و نیز نصب و پیکر بندی و عیب یابی شبکه ها و تجهیزات شبکه از قبیل روتر و سوئیچ با اقیاس کوچک تا متوسط آشنا خواهند شد.

دوره ی CCNA شامل اطلاعات پایه ای در مورد شبکه های WAN و LAN و نحوه نصب و راه اندازی تجهیزات سخت افزاری تحت شبکه از قبیل روتر و سوئیچ می باشد. افراد بعد از گذراندن این دوره در موسسه آموزشی خرد با این اطلاعات به طور کامل آشنا می شوند.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *