آموزش رسم نمودار منحنی S یا S-Curve در نرم‌افزار MSP

نمودار منحنی S

نرم‌افزار MSP

نرم افزار msp برای مدیریت زمانی پروژه های بزرگ و کوچک و حتی کنترل اعمال روزانه فردی .نرم‌افزار ام‌اس پروجکت  برای مدیرت پروژه‌ها بر پایه علم مدیریت پروژه کاربرد دارد و جزو زیر مجموعه نرم‌افزار آفیس است. نرم‌افزار MS Project تصویر بزرگی از پروژه را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید تمامی جزئیاتی که برای رسیدن به هدف باید تکمیل شوند را در آن پر کرده و آنها را سازماندهی نمائید.

جهت شرکت در دوره برنامه ریزی و کنترل پروژه با MSP کلیک کنید

رسم نمودار منحنی S

نمودار منحنی S  یا S-Curve مخفف Status-Curve  است. از این نمودار برای نمایش میزان تجمعی مقادیر متغیر یا عاملی استفاده می شود. دلیل نام گذاری این منحنی با نام S آنست که این منحنی نمایان گر وضعیت می باشد. استفاده از این منحنی در پروژه ها بسیار مرسوم است. معمولا محور افقی نمایانگر تاریخ های نظارت و محور عمودی نمایانگر مقادیر تجمعی درصد پیشرفت یا منابع مصرفی می باشد. در هر تاریخ نظارت به ازای درصد پیشرفت یا منابع مصرفی نقطه ای رسم و تمامی نقاط با خطی به هم وصل می شوند. این خط بیانگر روند درصد پیشرفت یا منابع مصرفی می باشد.

البته شایان ذکر است که این منحنی می تواند برای کل پروژه یا هر یک از مراحل پروژه مثل فاز طراحی یا خرید بکار گرفته شود. در ضمن این منحنی بر اساس اطلاعات محور عمودی دارای انواع متعددی است. مثل منحنی S هزینه ای، زمانی، منابع و فیزیکی و …

نمودار S ،یکی از با ارزشترین و مهمترین نمودارهائی است که در برنامه ریزی و کنترل پروزه به عنوان یک ابزارکنترلی و همچنین ابزاری بسیار ساده فهم برای گزارشات عملکرد پروژه می باشد،در این نمودار هدف مقایسه برنامه اولیه با پیشرفت واقعی می باشد ،به همین دلیل ابتدا باید اطلاعات مربوط به برنامه را قبل از به روز کردن فعالیتها یا ورود درصد پیشرفت تهیه کرد.

در ویدیو زیر چگونگی رسم نمودار s-curve در msp را به طور کامل ملاحظه نمایید :

4/5 - (2 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *