بازاریابی محتوا و تاثیر انواع محتوا بر سئو

بازاریابی محتوا و تاثیر انواع محتوا بر سئو

بازاریابی محتوا

محتوای مفید باید در مرکز صفحه قرار گیرند چراکه بازاریابی محتوا یک روش بازاریابی استراتژیک است. این روش با تمرکز بر ساخت و توزیع محتوای مرتبط و ارزشمند به طور دائم و پایدار مخاطب را علاقمند می‌سازد و جذب افراد به یک محتوا با کسب درآمد همراه است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که در بیشتر بازاریابی ها برای معرفی و تبلیغ برندها از همین عامل استفاده می‌شود.
با انتخاب هر نوع بازاریابی نیاز به بازاریابی محتوا حس می‌شود و به همین علت است که بازاریابی محتوا قبل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ضرورت پیدا می کند و موتورهای جستجو به کسب و کارهایی که بطور مداوم محتوای بهتری منتشر می‌کنند بهای بیشتری می‌دهند. همچنین یک روابط عمومی موفق مسائلی را که برای خواننده مهم است مد نظر قرار می‌دهد.

جهت شرکت در دوره آموزشی SEO (بهینه سازی موتور های جستجو) کلیک کنید.


انواع محتوا و تاثیر آن بر سئو

از آن جا که تولید یک نوع محتوا بعد از مدتی برای کاربران کسل‌کننده خواهد شد شرکت‌ها اقدام به استخدام افراد متخصص در حوزه بازاریابی دیجیتال و تولید می‌کنند تا انواع محتوا را برای سایت و شبکه‌های اجتماعی خود تولید کنند.
داشتن تعادل بین انواع محتوا نکته‌ی بسیار مهمی است. این تعادل یعنی انواع محتوا متناسب با یک سایت و براساس استراتژی خاصی تولید شود. همچنین تولید نوعی محتوای جدید که قبلا آن تست نشده است بهتر می باشد. در ادامه انواع محتوا که هر بازاریاب می تواند با آن کاربران مختلف را به سمت سایت خود جذب نماید، بیان می شود.


GIFهای متحرک
ازگیف‌های متحرک در چت‌های دوستانه و فروم‌ها به تناوب استفاده می شود ولی به کار بردن آن‌ها در اینترنت بسیار رایج نمی باشد.استفاده کردن از گیف‌های متحرک درصفحات وب‌سایت مخصوصا صفحه فرود باعث افزایش جذابیت محتوای سایت و در نهایت جذب کاربران می شود. گیف‌ها امروزه به عنوان یکی از انواع محتوا استفاده می‌شوند.

جهت شرکت در دوره آموزشی SEO (بهینه سازی موتور های جستجو) کلیک کنید.

 کمیک / کاریکاتور
کمیک و کاریکاتورها از انواع دیگر محتوا هستند که بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا می توانند برای افزایش جذابیت محتوای سایت استفاده کنند. در واقع، از این نوع محتوا بیشتر در شبکه های اجتماعی استفاده می شود. ویژگی که کمیک و کاریکاتورها دارند این است که به راحتی می توانند نوع صنعت یا کسب وکار را بازگو کنند و همچنین بسته به شرایط و اتفاقات روزی که در جهان می افتد، برای هرکدام یک کاریکاتور ایجاد کرد. بر اساس گزارش ها و تحلیل های به دست آمده ازشبکه های اجتماعی، میزان به اشتراک گذاری این نوع محتوا زیاد است البته اگر اصول آن به خوبی رعایت شود، می‌تواند کمک به افزایش رتبه وب سایت کند.
 محتوای بصری
محتوای بصری را نباید با اینفوگرافیک اشتباه گرفت. محتوای بصری یکی دیگر از انواع محتوا است که در بازاریابی اینترنتی از آن استفاده می شود. از محتوای بصری برای توضیح ساده تر مفاهیم پیچیده که ارائه آن ها به صورت متنی سخت است، استفاده می‌شود.
یکی از کاربرد های محتوای بصری، استفاده از آن ها در تصویرسازی صفحات کتاب کودکان است. در دنیای اینرنت از این نوع محتوا، در وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی، کتاب های الکترونیکی و غیره استفاده می‌شود.

جهت شرکت در دوره آموزشی SEO (بهینه سازی موتور های جستجو) کلیک کنید.

محتوای چالشی
استفاده از محتوای چالش برانگیز به راحتی می تواند باعث افزایش ترافیک سایت، کامنت‌ها و دریافت لینک شود. محتوای چالشی یکی از انواع محتوا است که برای تمامی انواع افراد حالت جذاب و گیرایی دارد. اگر به خوبی این نوع محتوا پیاده سازی شود، می‌تواند باعث درگیر شدن کاربران و افزایش ارزش برند شما بین دیگر رقبا شود.
برای مثال می‌توان مناظره بین دو برند را برای یک محصول بیان کرد. مناظره‌ها همیشه به عنوان یکی از چالش برانگیز ترین برنامه ها بین کاربران بوده و از انواع محتوا است که در آن همیشه یک برند و کیفیت آن را به چالش می‌کشند.
 ویدئو های زنده
یکی از انواع محتوایی که جدیدا به شبکه های اجتماعی اضافه شده است و البته از قبل هم در سایت ها به کار برده می شد، ویدئوهای زنده از وقایع و رخدادها است. این ویدئوها می تواند شامل رویداد ورزشی، معرفی محصولات و تست آن به صورت زنده و غیره باشد. برای مثال درشبکه اجتماعی اینستاگرام، امکان آپلود ویدئو زنده در عرض چند ثانیه به تازگی اضافه شده است و یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی و تولید انواع محتوا می‌باشد.
نوشتن در توییتر
توییتر یکی دیگر از شبکه های اجتماعی است که می توان در آن محتوای کوتاه تولید نمود. محتوایی که در توییتر قرار داده می شود باید کوتاه و جذاب باشد ، از این رو بین افراد به یکی از محبوب ترین شبکه های جهانی شده است. تمامی افراد اعم از دانشجو و مردم عادی گرفته تا سیاستمدارن بزرگ، برای خود یک اکانت توییتر دارند که جملات و سخنان خود را در آن قرار می دهند. در واقع توییتر به یکی از محبوب ترین انواع محتوا بین کاربران تبدیل شده است.

جهت شرکت در دوره آموزشی SEO (بهینه سازی موتور های جستجو) کلیک کنید.

 اطلاعات رخدادها
نمی توان برای هر رخداد یا اتفاقی که در شرکت یا سازمان می افتد، یک سایت جداگانه طراحی کرد یا یک صفحه بلاگ درآن مورد نوشت. نحوه نوشتن آن ها با مقالات آموزشی متفاوت است و نیاز به یک تخصصی خاص دارد. بهتر است که از یک تیم مجزا و تخصصی خبری برای این مساله استفاده شود زیرا اطلاع رسانی از رویدادها در سایت و شبکه‌های اجتماعی یکی از مهمترین انواع خبری است.
اینوگرافیک
ازاینفوگرافیک برای نمایش اطلاعات به صورت فرآیندی استفاده می شود. هر نوع موضوعی را می توان با اینوگرافیک و به ترتیب مراحل به تصویر کشید. اینفوگرافیک شبیه محتوای بصری است و استفاده اصلی آن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا پینترست است. یکی از انواع محتوا است که میزان استفاده از آن روبه رشد است.
الگوهای تصویری
یکی از انواع محتوا است که استفاده از آن شدیدا توصیه می شود. در این نوع محتوا سعی بر معرفی کسب وکار در اینترنت با استفاده از الگوهای تصویری است.
الگوهای تصویری به غیر از مسائل آموزشی، می توانند برای سرگرمی استفاده شوند و یکی از ابزارهای انواع محتوا می باشند که بیشتر استفاده آن ها در شبکه‌های اجتماعی است.

جهت شرکت در دوره آموزشی SEO (بهینه سازی موتور های جستجو) کلیک کنید.

موزیک ویدئو
از موزیک ویدئو که یکی از انواع محتوا است برای تولید محتوای سرگرمی استفاده می شود. می توان گفت با تولید یک موزیک ویدئو کاربران بیشتری به سمت یک سایت جذب می‌شوند و ترافیک سایت را افزایش می‌دهند. موزیک ویدئو، نسبت به سایر محتواهای عکسی و متنی بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود.
اطلاعات و داده های اورجینال
اطلاعات اورجینال یعنی داده هایی که توسط خود شرکت تولید شده و در مورد آن تحقیقات بسیاری انجام گرفته است. استفاده از اطلاعات اورجینال می تواند یک سایت را به یک منبع اطلاعاتی بین کاربران تبدیل کند برای مثال خبرگزاری های اصلی، از داده های اورجینال استفاده می‌کنند. اطلاعات اورجینال که از انواع محتوا است بیشتر شامل خبرهای به روز در حوزه کاری مربوطه می‌باشد.
 پادکست
پادکست از انواع محتوا است که به صورت صوتی و ویدئویی می باشد. از این نوع محتوا بیشتر، افرادی که در حال مسافرت هستند و قصد دارند مطالب را همچنان به صوتی گوش کنند، استفاده می نمایند.

جهت شرکت در دوره آموزشی SEO (بهینه سازی موتور های جستجو) کلیک کنید.

نمایش اسلایدی
نمایش اسلایدی یکی از ساده ترین ابزارهای انواع محتوا برای نمایش اطلاعات در سطح شهر وب سایت‌ها است. نوع نمایش اسلایدی به این صورت است که نکته یا بخشی از مصاحبه، مراسم و غیره در یک اسلاید نمایش داده می شود. امروزه برای محتوایی که نکاتی را بیان می کند، از نمایش اسلایدی استفاده می‌شود که نکته‌ای در آن بیان می‌گردد.

جهت شرکت در دوره آموزشی SEO (بهینه سازی موتور های جستجو) کلیک کنید.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *