فرآیند برنامه ریزی پروژه و کنترل آن

مدیریت و کنترل و برنامه ریزی پروژه

مدیریت پروژه مجموعه ای از ابزارها و تکنیک هایی است که موجب می شود فعالیت های پروژه بر اساس تقدم و تاخر با کیفیت مورد نظر و با صرف کمترین زمان و هزینه به انجام برسد. زمانی مهمترین مسئله در اجرای یک پروژه تامین مالی آن بود. اما اینک با پیچیده شدن پروژه ها و افزایش تعداد فعالیت های آن، مدیریت صحیح و کارآمد مهمترین عامل در انجام موفقیت آمیز آن هاست. دانش مدیریت پروژه در اجرای این مهم از دو بازوی قدرتمند برنامه ریزی و كنترل پروژه بهره می گیرد.

جهت شرکت در دوره برنامه ریزی پروژه با msp کلیک کنید

برنامه ریزی پروژه

فرآیند برنامه ریزی پروژه

 فرآیند برنامه ریزی شامل تعیین توالی و توازی فعالیتهای لازم برای اجرای یك پروژه با در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای اجرای هر فعالیت و كیفیت تعیین شده برای آن فعالیت است. فرایند برنامه‌ریزی، تعیین توالی و توازن فعالیت‌های لازم برای اجرای یک پروژه با در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای اجرای هر فعالیت و کیفیت تعیین شده برای آن فعالیت است. مراحل برنامه‌ریزی پروژه شامل تحلیل پروژه، شناخت فعالیت‌ها و روابط آنها، تهیه ساختار شکست کار، برآورد زمان، منابع و هزینه اجرای هر یک از فعالیت‌های پروژه، زمان‌بندی پروژه، برنامه‌ریزی منابع، بررسی رابطه زمان و هزینه، بررسی مسائل و مشکلات احتمالی می‌باشد.

برنامه ریزی پروژه، فرآیندی است که طی آن اطمینان حاصل خواهید کرد که پروژه تان به بار خواهد نشست: به نحوی سازمان یافته و ساختارگرا، کاهش ریسک و عدم اطمینان به حداقل، ایجاد استانداردهای مشخص کیفیت و اجرا؛ حصول اطمینان از نتایج با صرف حداقل هزینه و وقت. برنامه ریزی فرآیندی پویاست که با پیشروی پروژه مستلزم بازبینی و تصحیح است. مشکلات بر سر راه باید به طرز صحیحی حل شوند و اقداماتی جهت دستیابی به اهداف در مهلت مقرر صورت بگیرد. برنامه ریزی تنها زمانی واقعا متوقف می شود که روزی فرا رسد که شما با اعتماد به نفس فریاد بزنید «کامل شد » و مشتری راضی و خوشحال داشته باشید.

جهت شرکت در دوره برنامه ریزی پروژه با msp کلیک کنید

چه کسانی در برنامه ریزی پروژه مشارکت می کنند؟

برنامه پروژه مجموعه ای از ایده ها و دانش است که به صورت بسته های کاری سازماندهی شده اند. آیا شما همه دانش لازم، ایده های نامحدود و تجربه گسترده را دارا هستید؟ چنین پروژه ای غیر عادی است! در عمل مهارت شما دستیابی به ایده ها ودانش از هر تعداد افراد ممکن است. این بدان معنی نیست که شما باید با تمام سازمان مشورت کنید. نادیده گرفتن مهارت های واقعی دیگران که می توانند در جهت موفقیت پروژه موثر باشند به طور بالقوه برای پروژه خطرناک است.

جهت شرکت در دوره برنامه ریزی پروژه با msp کلیک کنید

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *