فنگ شویی و تاثیر آن در دکوراسیون

فنگ به معنی باد و شویی آب است. در فرهنگ چینی باد و آب مظهر سلامتی و پاکی است. در نتیجه فنگ شویی خوب، خوشبختی است و فنگ شویی بد، بدشانسی و بدبختی است.اساس فنگ شویی دیدگاهی است که فلسفه و فنون باستانی چین به جهان دارد. بر اساس این دیدگاه، زمین، زنده و منبع انرژی است. فنگ شویی هنر باستانی شرقی، برای قرار دادن هر وسیله در جای صحیح خود چه در منزل و چه در محیط کار است .هنگامی که انسان و محیط پیرامون او با هم هماهنگ باشند، نتیجه اش زندگی خوب و موفقیت برای ماست و هدف فنگ شویی هم رسیدن به همین موفقیت است.

 فنگ شویی بر این اساس است که رنگ ها اثر قوی و قابل توجهی روی افراد و عملکرد مغزی آنها می گذارد. چند مورد از اثر رنگ ها به این قرار است: برای خوش شانسی از رنگ قرمز استفاده می شود. این رنگ بهترین گزینه برای ورودی منزل است. زرد و بنفش رنگ های مبارک و سودمندی برای روحیه انسان تلقی می شوند. برای تازگی و رشد از رنگ سبز استفاده می شود.رنگ های تیره باعث احساس آرامش و نیز ممکن است باعث پایین آوردن خلق شوند در حالی که رنگ های روشن باعث افزایش انرژی و شروع انجام کار می شوند. نارنجی و قهوه ای سمبلی از سلامتی و دانش هستند.

فنگ شویی

دکوراسیون و رنگهای مناسب

رنگ ، مهمترین بخش دکوراسیون است. رنگ های متناسب برای دکوراسیون، درجات رنگی بین رنگ پوستی تا شکلاتی است. آبی روشن و سبز نیز مناسب می باشند. باید دقت داشت که از رنگ های سرد به تنهایی استفاده نکرد زیرا مانع از داشتن خوابی آرام می شود. بهتر است رنگ های سرد و گرم در کنار هم به کار گرفته شوند.

دکوراسیون متناسب، می تواند انرژی های موجود در اتاق خواب را متعادل نگاه دارد. برای مثال دو میز کوچک در دو طرف تخت خواب، محل مناسبی برای گذاشتن چراغ خواب، کتاب، لیوان آب، ساعت و یا وسایل کوچک مورد نیاز قبل از خواب می باشد. همچنین توصیه شده که آینه ای کوچک را به جای قرار دادن یک آینه بزرگ در اتاق خواب، برگزیده و در گوشه اتاق خواب خود بگذارید.

فنگ‌شویی اتاق‌ خواب، روح اتاق تان را زنده کنید!

اتاق‌ خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است؛ زیرا شما بیشترین زمان‌تان را آنجا می‌گذرانید. اتاق‌ خواب شما جایی است که در آن بدن‌تان به آرامش رسیده و مغزتان استراحت می‌کند و درواقع نوسازی جسم و ذهن‌تان صورت می‌گیرد. همچنین در کنار این موضوع می‌تواند برای شما کنج دنج، گرم و دلنشینی باشد که در آن با خود خلوت کرده و احساس امنیت و آرامش کنید. برای این منظور فنگ‌شویی اتاق خواب به کمک شما می‌آید.

با استفاده از این تکنیک‌ها می‌توانید گردش انرژی مثبتی در فضا داشته باشید و همین‌طور احساس رضایت و قدرت را نیز تجربه کنید.در فنگ‌شویی اتاق‌ خواب تمرکز بر ایجاد آرامش در فضاست که این کار با استفاده از نورپردازی ملایم، رنگ‌های مناسب و مبلمان راحت، قابل انجام است.از رنگ‌های گرم و قوی مثل قهوه‌ای، کرم، بژ و خاکی استفاده کنید و از تصاویر الهام‌بخش آرام و عاشقانه کمک بگیرید. هر جزء موجود در فضا باید احساس آرامش را به فضا منتقل کند.

جهت شرکت در دوره آموزشی فنگ شویی کلیک کنید

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *