تکنیک های مدیریت زمان (معرفی 9 راهکار محبوب و معروف)

مدیریت زمان به صورت نحوه انتخاب، استفاده و سازمان دهی زمان تعریف می شود و مشکلی است که بسیاری از ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم. مدیریت زمان کارآمد به ما اجازه می دهد تا بیشترین بهره را از زمان خود ببریم، کارها را سریع تر انجام دهیم و آن ها را بر اساس اهمیت اولویت بندی کنیم.

افراد مختلف به استراتژی ها و تکنیک های مدیریت زمان کارآمد متفاوتی نیاز دارند. اگر یک دانشجو فارغ التحصیل هستید، ممکن است زمان را به شیوه ای متفاوت از یک مادر شاغل مدیریت کنید. اگر فرد بصری هستید، یک تقویم رنگی را به فهرست انجام کارها ترجیح می دهید.

یافتن روشی که برای شما کارساز است، کلید کارآمدی در زندگی است. به منظور کمک به شما در بهبود مدیریت زمان ضعیف، ما 9 مورد از تکنیک های مدیریت زمان محبوب از قانون 80/20 گرفته تا روش «قورباغه را قورت بده»، بررسی کرده ایم. در این مقاله هر یک از این تکنیک ها، نحوه پیاده سازی آن ها و انواع افرادی که از آن بهره می برند را توضیح می دهیم.

برای شرکت در دوره مدیریت زمان کلیک کنید

9 تکنیک مدیریت زمان معروف را بشناسید

دستیابی به تعادل در زندگی با مدیریت زمان کارآمد امکان پذیر است. آموختن تکنیک های برتر مدیریت زمان نه تنها به شما در مدیریت بهتر زمان کمک می کند، بلکه بهره وری شخصی را نیز افزایش می دهد. با توجه به آنچه گفته شد، در اینجا برخی از استراتژی ها و تکنیک های معروف مدیریت زمان برای شما آورده شده است:

1. تجزیه و تحلیل پارتو (موسم به قانون 80/20)

قانون 80/20 را می توان یکی از تکنیک های مدیریت زمان کارآمد دانست که توسط یک اقتصاددان ایتالیایی به نام ویلفردو پارتو ایجاد شده است. ایده این تحلیل این است که 20% از کارهایی که انجام می دهیم مسئول 80% از نتایج هستند. هدف از تجزیه و تحلیل پارتو، کمک به اولویت بندی وظایف و کارهایی است که در حل مسئله کارآمدتر هستند.

چگونه انجام می شود:

  1. برخی از مشکلاتی که با آن ها مواجه هستید را فهرست کنید. به عنوان مثال، ممکن است نمرات شما افت کرده باشند.
  2. دلیل اصلی هر مشکل را شناسایی کنید. شاید نمرات شما به دلیل استفاده زیاد از رسانه های اجتماعی یا هر نوع حواس پرتی شما افت کرده اند.
  3. یک عدد را به هر مسئله اختصاص دهید. برای مشکلات مهم تر، اعداد بزرگ تر را تخصیص دهید.
  4. مشکلات را بنا به دلیل اصلی گروه بندی کنید: تمام مشکلات ایجاد شده به واسطه استفاده زیاد از رسانه های اجتماعی را در یک گروه قرار دهید.
  5. اعداد هر گروه را با هم جمع کنید: گروه با بالاترین امتیاز مشکلی است که باید ابتدا به آن رسیدگی کنید.
  6. اقدام کنید.

انواع افرادی که از تجزیه و تحلیل پارتو سود می برند:

  • حلال مشکلات
  • متفکران تحلیلی

2. مدیریت زمان با تکنیک پومودورو

مدیریت زمان با تکنیک پومودورو

تکنیک پومودورو توسط کارآفرین و نویسنده، فرانسیسکو چیریلو ابداع شد. این تکنیک از یک تایمر برای تقسیم کار به فواصل زمانی استفاده می کند. هر فاصله زمانی با عنوان یک پومودورو شناخته می شود، که نام آن از تایمر گوجه ای شکلی که چیریلو ساخته بود، گرفته شده است.

چگونه انجام می شود:

  1. کاری که باید انجام دهید را انتخاب کنید.
  2. یک تایمر تنظیم کنید (به عنوان مثال، برای 25 دقیقه).
  3. روی کار تمرکز کنید.
  4. وقتی تایمر به صدا درآمد، روی یک تکه کاغذ علامت تیک قرار دهید.
  5. کمی استراحت کنید: حدود سه الی پنج دقیقه استراحت کنید. قدم بزنید، یک فنجان قهوه بنوشید، کاری انجام دهید که هیچ ربطی که کار اصلی شما ندارد.
  6. مراحل 2 تا 5 را تکرار کنید: وقتی این فرآیند را چهار بار تکرار کردید، می توانید زمان استراحت طولانی تر (20-30 دقیقه) داشته باشید.

انواع افرادی که از تکنیک پومودورو سود می برند:

  • متفکران خلاق
  • کسانی که از کار/ مدرسه احساس خستگی می کنند

تکنیک پومودورو نه تنها مدیریت زمان را به شما آموزش می دهد، بلکه در تعیین اهداف و نحوه دستیابی به آن ها نیز به شما کمک می کند. با تمرین این تکنیک، شما بهتر می توانید کارهای روزانه و برنامه هفتگی خود را زمان بندی کنید.

3. تکنیک مدیریت زمان آیزنهاور

تکنیک مدیریت زمان آیزنهاور

قبل از این که دوایت آیزنهاور در سال 1953 رئیس جمهور شود، در ارتش ایالات متحده آمریکا به عنوان فرمانده نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم خدمت می کرد. او هر روز تصمیمات سختی را می گرفت که باعث شد چیزی را ابداع کند که امروزه با نام ماتریس آیزنهاور یا ماتریس مهم-فوری شناخته می شود که یکی از تکنیک های مدیریت زمان است.

چگونه انجام می شود:

فهرست کارهای خود را به چهار قسمت جدا تقسیم بندی کنید و آن ها را بر اساس مهم در برابر غیرمهم و فوری در برابر غیرفوری مرتب کنید، همانطور که در گرافیک زیر نشان داده شده است. کارهای فوری آن هایی هستند که باید بلافاصله انجام شوند. کارهای مهم آن هایی هستند که به اهداف یا ارزش های بلندمدت شما کمک می کنند. در حالت ایده آل،‌ شما باید تنها بر کارهایی کار کنید که در این دو قسمت قرار می گیرند، کارهای دیگر را باید حذف یا به تعویق اندازید.

انواع افرادی که از ماتریس آیزنهاور سود می برند:

  • افراد در جایگاه رهبری و مدیریت
  • متفکران شرایط بحرانی

4. قانون پارکینسون، از مفیدترین روش های مدیریت زمان

مورخ بریتانیایی به نام سایریل نورثکت پارکینسون با عبارت «کار به گونه ای توسعه می یابد که زمان در دسترس برای تکمیل آن تمام شود.» به عبارت دیگر، مقدار زمانی که برای تکمیل یک کار خاص اختصاص می دهید، مقدار زمانی است که برای انجام آن صرف خواهید کرد.

چگونه کار می کند:

این به خودی خود یک تکنیک مدیریت زمان نیست. این یک قانون است که اگر به خوبی درک شود، به عنوان یکی از مفیدترین روش های مدیریت زمان عمل می کند اما باید آن را به درستی به کار بگیرید. این قانون به معنی کار کردن کارآمدتر در بازه های زمانی کوتاه تر است. در اینجا چند نکته در مورد مدیریت زمان را به شما توضیح می دهیم:

  • سعی کنید بدون شارژر کامپیوتر کار کنید. این کار شما را مجبور می کند قبل از تمام شدن شارژ کامپیوتر پروژه را به پایان برسانید.
  • اول صبح کار کنید. به جای تکمیل یک انشا در نیمه شب، آن را تا قبل از ظهر به پایان برسانید.
  • یک ضرب الاجل برای خود تعیین کنید. برای انجام یک کار خاص یک بازه زمانی مشخص تعیین کنید و سپس آن را نصف کنید.
  • زمان انجام کارها را محدود کنید. برای پاسخگویی به ایمیل ها در صبح تنها 20 دقیقه زمان اختصاص دهید.

انواع افرادی که از ماتریس آیزنهاور سود می برند:

  • افرادی که کارها را به تعویق می اندازند
  • افرادی که تحت فشار عملکرد بهتری دارند

5. بلوک بندی زمانی: روش ایلان ماسک برای مدیریت زمان

ایلان ماسک مخترع این کار است که به بهره وری بالا شهرت دارد. او زمان خود را بسیار موثر مدیریت می کند، به گونه ای که می تواند بیش از 80 ساعت در هفته کار کند و همچنان برای خود زمان داشته باشد. راز موفقیت او چیست؟ بلوک بندی زمانی یا تایم بلاکینگ تا تکنیک تایم باکسینگ.

چگونه کار می کند:

از لحظه ای که بیدار می شوید، هر بلوک زمانی در روز را به یک کار خاص اختصاص دهید. این کارها می توانند هر چیزی از خوردن صبحانه تا درس خواندن برای یک آزمون باشند. در ادامه، مراحلی که ایلان ماسک برای بلوک بندی زمان خود استفاده می کند را برای شما آورده ایم.

  1. یک برگه کاغذ را به دو ستون تقسیم کنید. در ستون سمت چپ، ساعت های روز را یادداشت کنید و بلوک های زمانی نیم ساعته یا ربع ساعت ایجاد کنید.
  2. زمان لازم برای تکمیل هر کار را برآورد کنید و آن ها را در بلوک های زمانی قرار دهید.
  3. زمان های بافر را به هر بلوک زمانی اضافه کنید تا امکان انجان تنظیمات و اصلاحات در طول روز برای شما وجود داشته باشد.

انواع افرادی که از روش بلوک بندی زمانی سود می برند:

  • دانشجویان یا والدین شاغل
  • متفکران تحلیلی

6. روش انجام دادن کارها (GTD)

این فرآیند که توسط دیوید آلن ایجاد شده است، به شما کمک می کند تا با ثبت کارها بر روی کاغذ و سپس تقسیم آن ها به کارهای عملی زمان را مدیریت کنید.

چگونه کار می کند:

  1. کارهایی که توجه شما را به خود جلب می کنند، مجسم کنید: این اقدامات، کارهایی هستند که به هر چیزی از محل کار تا مدرسه یا حتی زندگی شخصی مرتبط می باشند.
  2. مفهوم هر یک را مشخص کنید: تصمیم بگیرید که کارهایی که توجه شما را جلب کرده اند، عملی هستند یا نه. اگر انجام کاری امکان پذیر نیست، آن را کنار بگذارید. اگر کاری عملی است، آن را انجام دهید یا کنار بگذارید.
  3. کارهای خود را سازماندهی کنید: فهرست انجام کارهای خود را بر اساس زمان اولویت بندی کنید.
  4. بازتاب: فهرست کارهای خود را به صورت مرتب مرور کنید تا اولویت بعدی خود را بدانید. کارهایی که انجام داده اید را خط بزنید و فهرست خود را بروز کنید.
  5. تعامل: اقدامات یا کارهای کوچک تری را که همین الان می توانید به پایان برسانید،‌ انجام دهید.

انواع افرادی که از روش انجام دادن کارها (GTD) سود می برند:

  • افرادی که در تلاش برای تمرکز بر روی یک چیز هستند.
  • افرادی که از زندگی روزمره خود احساس خستگی می کنند.

7. روش برنامه ریزی سریع (RPM): اختراع تونی رابینز

RPM مخفف rapid planning method (روش برنامه ریزی سریع) یا result, purpose, and  massive action plan (نتیجه، هدف و برنامه اقدام گسترده) است. این روش توسط سخنران انگیزشی به نام تونی رابینز به عنوان روشی برای آموزش مغز خود برای تمرکز بر چشم اندازی از ایده آل خود در آینده توسعه داده شد.

چگونه انجام می شود:

  1. ثبت: تمام کارهایی که باید تا پایان هفته انجام دهید را یادداشت کنید.
  2. تقسیم بندی: کارها را بر اساس نقاط تشابه تقسیم بندی کنید. کدام موارد شخصی هستند؟ کدام یک مرتبط به مدرسه هستند؟ کدام یک بر شغل تمرکز دارند؟
  3. بلوک های RPM خود را بسازید: در بالای یک صفحه کاغذ، سه ستون ایجاد کنید: کار، نتیجه ای که از تکمیل آن کار به دست می آید و هدف شما از انجام آن. سپس، اقداماتی که برای انجام کار نیاز دارید را فهرست کنید.
  4. یک نقش تعیین کننده برای خود تعریف کنید: اگر یک دانش آموز هستید، می توانید خود را ملکه مطالعه بنامید. هرچیزی که به شما انگیزه لازم برای انجام کار را می دهد.

انواع افرادی که از روش برنامه ریزی سریع (RPM) سود می برند:

  • دانشجویان یا والدین شاغل
  • افرادی که اهداف بلندمدت دارند

8. نظریه کوزه ترشی

این نظریه به شما کمک می کند تا آنچه برای زندگی شما مفید است را درک کنید. این نظریه به شما اجازه می دهد تا کارها را با زمان برنامه ریزی کنید و برای خود اولویت هایی تعیین نمایید.

چگونه انجام می شود:

یک کوزه ترشی پر از ماسه، سنگریزه و سنگ را در نظر بگیرید. ماسه در کف و سنگ ها در قسمت بالایی قرار می گیرند.

  • ماسه: این نمایانگر المان های حواس پرتی در روز است، مانند تماس های تلفنی،‌ پیام های متنی، ایمیل ها، رسانه های اجتماعی و غیره.
  • سنگریزه ها: این نمایانگر کارهایی است که باید انجام شوند، اما می توانید آن را به روز دیگر یا فرد دیگری محول کنید.
  • سنگ ها: این ها مهم ترین کارهایی هستند که باید همان روز انجام شوند.

با فکر کردن در مورد این که کدام کارها در کدام دسته بندی بالا قرار می گیرند، شروع کنید. سپس، یک فهرست کارها را با شروع از سنگ ها و در نهایت ماسه ها تهیه کنید. برای هر یک از این کارها یک برآورد زمانی دقیق بنویسید. سعی کنید بیش از شش یا هشت ساعت کاری در روز ترتیب ندهید. به این ترتیب، یک بافر زمانی برای ماسه و سنگریزه ها خواهید داشت.

انواع افرادی که از نظریه کوزه ترشی سود می برند:

  • افراد بصری
  • متفکران عینی

9. قورباغه را قورت بده؛ یکی از تکنیک های مدیریت زمان معروف

این تکنیک به خاطر نقل قول معروف از مارک تواین نامگذاری شده است: «اول روز یک قورباغه را قورت بدهید و برای باقی روز هیچ اتفاق ناخوشایندی نخواهد افتاد». روز خود را با انجام سخت ترین کارها و کنار زدن آن ها از سر راه شروع کنید.

چگونه انجام می شود:

  1. یک هدف را مشخص کنید. از همه بیشتر می خواهید به چه چیزی دست یابید؟
  2. آن را بنویسید.
  3. یک ضرب الاجل برای آن تعیین کنید.
  4. فهرستی از کارهایی که برای رسیدن به هدف خود باید انجام دهید، تهیه کنید.
  5. این فهرست را بر اساس اولویت مرتب کنید. مهم ترین کارها به احتمال زیاد سخت ترین آن ها هستند. آن ها همان قورباغه هستند.
  6. اقدام کنید. اگر بیش از یک قورباغه در منو خود دارید،‌ ابتدا بدترین قورباغه را قورت دهید.
  7. این چرخه را هر روز تکرار کنید تا همیشه کارهایی را انجام دهید که شما را به سمت اهدافتان هدایت می کنند.

انواع افرادی که از تکنیک قورباغه را قورت بده سود می برند:

  • متفکران انتزاعی
  • افرادی که اهداف بلندمدت دارند

مدیریت زمان

زمان يكی از باارزش ترين منابعي است كه در اختيار بشر قرار دارد. قديمی ها ميگفتند «وقت طلاست» اما امروزه ميگويند ” ارزش وقت بسيار بالاتر از طلاست “. شما در مورد زمان چگونه فكر ميكنيد؟ آيا به گفته های زير اعتقاد داريد؟

زمان سرمايه ای ارزشمند است.
زمان كالايي كمياب و محدود است.
زمان قابل خريداري نيست.
زمان قابل ذخيره سازي نيست.
افزايش زمان غيرممكن است.

 نگرشي تاريخی به زندگی بشر نشان ميدهد كه هر قدر انسان از نظر علم و تكنولوژی بيشتر پيشرفت ميكند، به همان ميزان اهميت و ارزش زمان به عنوان يك منبع و سرمايه ذيقيمت بر وی آشكارتر ميگردد. در طول تاريخ، بسياری از بزرگان يکی از مؤثرترين عوامل دستيابي به موفقيت را استفاده صحيح و بهينه از فرصتهايي كه در اختيار است، دانسته اند. كلام حضرت علي عليه السلام كه ميفرمايد:

«فرصت چون ابريست كه ميگذرد، پس از فرصت های نيكو بهره برداری كنيد.»

گواه همين مدعاست. اصولاً در فرهنگ اسلام عمر آدمي به يخ در گرماي تابستان تشبيه شده است كه مدام در حال ذوب شدن ميباشد. تأمل در مورد مسأله زمان برخي ويژگي هاي آن را بيشتر آشكار ميسازد.

مديريت، روش به گردش در آوردن كارهای يك سازمان اجتماعی يا صنعتی، از لحاظ اقتصادی، اداری، سياسی، اجتماعی است. برترين مهارت مدير و وظيفه اصلی او ايجاد توازن برای سلامت و بقای سازمان ميباشد و يكی از مهمترين متغيرهای مديريت عامل زمان است . هر چه ازنظر زمان بيشتر صرفه جويی شود، فرصت هاي آتي به نفع برنامه ريزی كلان و استراتژيك برای مسايل اقتصادی، اجتماعي، فني و تكنولوژيك تغيير خواهد كرد.

وجه به اين نكته بسيار مهم است كه هيچ تغييري در ميزان ساعات شبانه روز نميتوان داد. ولي مديريت ميتواند با روزانه يك يا دو ساعت صرفه جويي در وقت، زندگي انسانها رابه تعادل برساند واز ايجاد فشار روحي جلوگيري كند. در دنياي تجارت و كسب و كار، زمان، معادل با توليد و خلاقيت است. براي نيل به اهداف مشخص و حرف هاي به زمان نياز است و وقتي زمان از دست رفت در واقع كاري نميتوان انجام داد.

اصول مديريت زمان  هدف گزاري: براي كسب موفقيت در هر امري بايد اهدافي تعيين شوند و در اين اقدام بايد سطح و زمينه اهداف مشخص گردند. اهداف بايد مشخص، روشن، دقيق، مدون، قابل اندازهگيري و تحقق باشند.  تعيين اولويت: در صورت وجود اهداف متعدد بايد اولويت هابراي اهداف منظور گردند.  رعايت اولويت: مديريت زمان وقتي نتيجه ميدهد كه هميشه به ترتيب درجات اولويت كار انجام شود. حقيقت تا كار مهمتري زمين مانده است به كار كم اهميت تر نبايد دست زد.

 دسته بندی كارها از ديدگاه مديريت زمان

 كارهاي مهم و فوري (اورژانس)
كارهاي مهم اما غيرفوري
كارهاي فوري اما غيرمهم
كارهاي كماهميت و غيرفوري
كارهاي بيهوده و وقتگير

 از ميان همه اين كارها بايد بيشترين اولويت را به كارهاي دسته دوم داد. انجام اين كارهاست كه انسانها را در زندگي موفق ميكند. اگر چه معمولاً بدليل آنكه با احساس فوريت همراه نيستند اغلب مردم به آنها اهميتي نميدهند و زماني براي انجام آنها در نظر نميگيرند. به طور مثال، اكثرمردم كشور ما، كاري مهم اما غير فوري مثل مراجعه به پزشك و اطمينان از سلامتي خود را مرتباً به تعويق مياندازد تا سرانجام بيماري آنها را به سوي پزشك براند اين مردم و هنگامي متوجه ميشوند كه وقت درمان گذشته است و پزشك هم نميتواند كاري براي آنها انجام دهد.

عوامل اتلاف وقت و شيوه مبارزه با آنها

مديريت همراه با بحران

مديريت همراه با بحران به معناي برخورد با بحران بعد از وقوع آنهاست. بهترين راه مقابله با بحران جلوگيري از وقوع آن ميباشد. بهترين شيوه، پيشبيني بحران و برنامهريزي براي جلوگيري از وقوع آن است. چنانچه جلوگيري از وقوع ناممكن باشد كوشش بايد در جهت كاستن اثرات آن انجام گيرد

تلفن، ضايع كننده تمام عيار وقت

مكالمات تلفني عامل ايجاد گسستگي در روند كارها هستند. بنابراين براي هر تماس تلفني بايد يك محدوديت زماني مشخص گردد و موضوعات اصلي محور صحبت ها باشد تا بدين وسيله در وقت صرفه جويي شود برنامه ريزي نامناسب: در مديريت زمان تعيين هدف ها و اولويت هاي مربوط به كار از مهمترين امور به شمار ميروند. بدون داشتن برنامه مكتوب، ساعات هدر ميشوند.

ناكفايتی در واگذاری كار به ديگران

به منظور بهره وري بيشتر بايد به افرادي كه انجام امور به آنها واگذار ميشود آموزش هاي لازم را داد، و همراه با واگذاري مسؤليت، اختيارات هم بايد به افراد تفويض گردد و جريان امور دنبال شود.

فقدان انضباط شخصی

انضباط شخصي يكي از واژههاي مهم مديريت زمان است. براي انجام دادن كار و رساندن آن كار تا مرحله نهايي، به انضباط و نظم نياز است. يكي از دلايل عمده بينظمي، ضعف جسماني و يا حتي خستگي است. با داشتن استراحت كافي و برخورداري از يك تغذيه مناسب ميتوان از بروز ضعف جسماني جلوگيري كرد.

ناتوانی در گفتن  نه

بسياري از انسانها در گفتن  نه  ضعيف هستند.قدرتمندترين عامل مديريت زمان در جهان يك واژه دو حرفي كوچك يعني  نه  است. عوامل و دلايل متعددي وجود دارد كه مردم قادر به گفتن  نه  در قبال درخواست ديگران نيستند. بهترين شيوه برخورد با اين عادت كه بطور خودكار، به  آري  گفتن زماني كه ميخواهيد  نه  بگوئيد، مي انجامد اجراي مراحل زير است:

  •  گفتن مؤدبانه نه درمقابل درخواستهاي نامعقول.
  •  آوردن دلايل منطقي براي موجه نشان دادن كلمه نه.
  •  ارائه راه حلهاي تازه يا راه حل هاي معقول ديگر براي نشان دادن حسن نيت

چند نکته برای مدیریت زمان بهتر

زنده كردن وقت مرده: انتظار طولاني در صف هاي گوناگون، در مطب پزشكان، آزمايشگاهها، آرايشگاهها و… از مصاديق وقت مرده است. اين اوقات را بايد با مطالعه كتب و مجلات مفيد يا نوشتن نامه يا گزارش و… زنده كرد. تفكر مثبت از باارزشترين مصارف وقت مرده است
استفاده از وقت سفر: اگر از پيش براي چگونگي گذراندن اوقات سفرها برنامهريزي به عمل نيايد، به احتمال زياد وقت بسياري تلف خواهد شد. كارانديشان خردمند سفارش ميكنند كه بايد هميشه مقداري  توشه راه  از جنس كتاب و ساير خواندنيهاي مفيد در سفر به همراه داشت.
كم كردن وقت خواب: خواب انسان اگر از حد ضرورت بگذرد حاصلي جز غفلت و بيخبري ندارد. پيش از رسيدن خواب ابدي، ساعات و دقايق بيداري زندگي را بايد دريافت. ضرب المثل است كه ميگويد: قطره قطره جمع گردد وانگهي دريا شود. با كاستن نیم ساعت از خواب روزانه، معادل ١٨٢/٥ ساعت وقت در سال صرفه جويي ميشود كه براي هشياران گنجينه پر بهايي است.
استفاده از اوقات فراغت: در تعريف يك فرد يا جامعه متمدن آمده است چنانند كه از اوقات فراغت خود بيشترين بهره را ميبرند. از مصارف ضروري كسب معاش و استراحت و خوردن و رفت و آمد كه بگذريم، جا دارد كه از باقيمانده وقت در شبانه روز براي انجام هر كاري كه مفيد به حال و آينده است استفاده شود.

انتخاب تکنیک مدیریت زمان مناسب

بهترین تکنیک های مدیریت زمان

فرقی نمی کند که دانشجو هستید یا یک فرد شاغل یا والدینی که مشغول ادامه تحصیل هستند،‌ مهارت ها و تکنیک های مدیریت زمان برای حفظ تعادل در زندگی حیاتی می باشند. اگر عادت دارید کارها را تا دقیقه آخر به تعویق بیاندازید، قانون پارکینسون یا روش قورباغه را قورت بده، برای شما گزینه های مناسب هستند. اگر با تمرکز بر روی کاری که انجام می دهید مشکل دارید، تکنیک پومودورو با فواصل زمانی کوتاه تر را امتحان کنید.

تسلط بر تکنیک های مدیریت زمان شما را برای موفقیت در تمام جنبه های زندگی آماده می کند و به شما کمک می کند تا از شر اضطراب امتحان خلاص شوید. در موسسه خرد، ما بر حمایت از همه افراد در زندگی شخصی و حرفه ای تمرکز داریم. ما به شما کمک می کنیم تا ابزارها و منابع اضافی مورد نیاز برای موفقیت در تحصیل، کار و زندگی را توسعه دهید.

مدیریت زمان یکی از مهارت های زندگی است و با توجه به اهمیت کسب دانش در مورد مهارت های زندگی موسسه خرد اقدام به برگزاری این دوره نموده است. این دوره بسیار معتبر است و در پایان دوره می توانید مدرک رسمی وزارت علوم که قابل ترجمه و استعلام است بگیرید.

برای شرکت در دوره آموزش مهارت های زندگی کلیک کنید

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *