معرفی سیستم عامل لینوکس

 

تقریبا تمامی افرادی که از تکنولوژی استفاده می کنند خواه یا ناخواه روزانه با سیستم عامل لینوکس سروکار دارند. ابر کامپیوتر ها، تلویزیون هاف گوشی های موبایل و … اکثر با سیستم عامل لینوکس هستند. سرورهای شرکت های بزرگ مانند فیسبوک، آمازون و توییتر نیز با سیستم عامل لینوکس هستند.

چرا لینوکس اینقدر محبوب است؟

 

معرفی سیستم عامل لینوکس

از سال 2005 حدود 800هزار توسعه دهنده در توسعه این سیستم عامل دخیل بودند. از آنجایی که این سیستم عامل در بسیاری از سیستم عامل های موبایل، ابر کامپیوتر ها و سرورها دخیل بوده، بازار کار بسیار خوبی دارد و داشتن دانش کافی در این زمینه می تواند به افراد در زمینه های مربوطه، کمک شایانی کند.

لینوکس هم مانند سایر پروژه ها، دارای یک فلسفه وجودی است. در سراسر دنیا توسعه دهندگان بسیاری وجو دارد تا به پیشرفت و توسعه روز افزون این سیستم عامل کمک می کنند. تنها خصوصیاتی که این توسعه دهندگان دارند، حرفه ای بودن و علاقه زیاد به این کار است.

لینوکس یک نسخه از سیستم عامل Unix بود که کاملا اپن سورس و آزاد ارائه شد. به همین خاطر بخشی از ویژگی هایش از unix گرفته شده. Multitasking، Multiuser، پشتیبانی از شبکه و … از خصوصیت های ویژه این سیستم عامل است که از unix گرفته شده اند.

نسخه های جدیدی از لینوکس، هر چند ماه یک بار عرضه می شود. توسعه دهندگان برای دیوایس های مختلف کدهای سیستم عامل را آماده و اصلاح می کنند. هر بروزرسانی می تواند شامل چندین قابلیت جدید باشد یا مشکلات قبلی را رفع کند. هر توسعه دهنده می تواند بروز رسانی که می تواند انجام دهد را در قالب پچ به توسعه دهنده ارشد برساند. این توسعه دهنده پس از تایید، آن را تایید میکند اما این پایان کار نیست. خالق لینوکس آقای «توروالدز» این پچ را دریافت می کند و تصمیم می گیرد که این بروز رسانی، در نسخه های بعدی لینوکس قرار بگیرد یا خیر.

هر فرد علاقه مند می تواند برای یادگیری و آموزش حرفه ای توسط مدرسین و متخصصین مجرب در این زمینه، پیشرفت چشم گیری در سیستم عامل لینوکس داشته باشد. آموزشگاه خرد با ارائه مدرک معتبر با مهر وزارت علوم، این فرصت را در اختیار دانش پذیران قرار داده است.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *