چند نکته مهم برای افزایش سرعت کار در نرم افزار اکسل

نرم-افزار-اکسل

ترفند های کاربردی نرم افزار اکسل 

نرم افزار اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده محسوب میشود که بسیار پر کاربرد در استفاده های روز مره اداری و یا حتی شخصی است . برخی ازکاربردهای نرم افزار اکسل را میتوان ایجاد لیست دانشجویان یک موسسه و یا ی آموزشگاه نام برد که در آن میتوانید با وارد کردن اطلاعات هر فرد مثل نام و نام خانوادگی ، شماره ملی ، شماره دانشجویی ، دروس اخذ شده و … داشته باشید و در صورت نیاز متناسب با نیاز خود از این اطلاعات استفاده کنید و یا حتی میتوانید برای مدیریت هزینه های شخصی خود و یا کسب و کار خود هزینه های خود را وارد کرده و در اخر هر دوره نتیجه و خروجی هزینه های خود را به صورت نمودار های مختلف  بدست اورید . این نرم افزار گستره فعالتی محدودی ندارد و هر جایی که شما اطلاعات عددی و یا حروفی داشته باشید را میتوانید در نرم افزار اکسل وارد کنید و انها را مدیریت کنید .

در این مقاله میخواهیم برای شما به تعدادی از Short Key  ها و ترفند هایی که در نرم افزار اکسل وجود دارد را برای شما معرفی کنیم تا در زمان استفاده از اکسل حداکثر سرعت را داشته باشید .

برای شرکت در دوره آموزشی اکسل کلیک کنید

تبدیل سطر به ستون وبرعکس آن در نرم افزار اکسل

برای مثال شما ی ستون از اطلاعات در نرم افزار اکسل دارید و میخواهید آنها  را در یک سطر قرار دهید . برای این کار اول داده های مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس کپی کنید و بعد از آن سطری را که میخواهید در آن قرار دهید را انتخاب کرده و راست کلیک کنید و گزینه Paste special را بزنید در اینجا یک پنجره باز میشود که در آن گزینه Transpose انتخاب کنید و OK را بزنید تا انتقال به درستی انجام شود 

 

ساخت نموداربا استفاده از کلیدهای تابعی F11 و Alt+F1 در اکسل

برای این کار سلول های مورد نظر خود را انتخاب کرده و اگر بخواهید نمودار ایجاد شده در یک تب دیگر به اسم Chart  ساخته شود از کلید F11 استفاده کنید. 

نرم افزار اکسل

برای شرکت در دوره آموزشی اکسل کلیک کنید

اما در صورتی که بخواهید در همان Sheet که داده هایتان وجود دارد نمودار را بسازید از کلید های ترکیبی Alt+F1 استفاده کنید.

تکرار اخرین عملیات انجام شده روی داده های دیگر با F4 

برای مثال اگر متن یک ستون را رنگ کرده اید تا میتوانید با انتخاب ستون ها و یا سلول یا سطر دیگر و زدن F4 این کار را تکرار کنید.

نرم افزار اکسل

جا به جایی بین فایل های مختلف نرم افزار اکسل 

زمانی که شما هم زمان با چند فایل مختلف کارمیکنید میتوانید برای سرعت بخشیدن به کار خود با کلید های ترکیبی Ctrl+Tab بین فایل های مختلف جا به جا شوید .

نرم افزار اکسل

 انتقال و یا جا به جایی سطر ها یا سلول ها یک جا 

شما میتوانید به جای Cut کردن و یا Copy کردن داده های خود در نرم افزار Excel سلول های مورد نظر را انتخاب کنید و بر روی خط سمت راست سلول ها کلیک کنید و نگهدارید . در این لحظه میبینید که علامت دو خط عمود برهم مشخص میشود که میتوانید سلول ها را با آن جا به جا کنید . با همچنین با نگهداشتن Ctrl  میتوانید آنها را کپی کنید .

نرم افزار اکسل

برای شرکت در دوره آموزشی اکسل کلیک کنید

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *