آموزش php و اهمیت آن

آموزش php

معرفی مختصر PHP

آقای راسموس لردورف برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ برای مدیریت صفحه وب شخصی خود زبان برنامه نویسی php را ایجاد کرد. او این زبان برنامه نویسی را به منظور ایجاد محتوای داینامیک مانند از جمله نمایش تعداد آمار بازدید وب سایتش نوشت

پیش‌ از توسعه زبان‌هایی مانند php اکثر صفحات وب در آن زمان به صورت ایستا بودند و برای اعمال تغییرات در این صفحات نیاز به ویرایش دستی تک تک آن‌ها بود که این امری بسیار طاقت فرسا و سخت به حساب می‌آمد. از این رو  php همانطور که اشاره کردیم به منظور ایجاد وب سایت‌هایی پویاتر که قابلیت تعامل بیشتری با کاربر را دارند، توسعه یافت.

پی اچ پی (مخفف PHP: Preprocessor Hypertext) یک زبان برنامه نویسی متن باز که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و مخصوصا برای توسعه وب مناسب است و می تواند به HTML تعبیه شود.

بهترین چیز در استفاده از پی اچ پی این است که برای تازه واردین بسیار ساده است، اما ویژگی های پیشرفته ای را برای یک برنامه نویس حرفه ای ارائه می دهد

پی اچ پی را می توان در تمام سیستم عامل های اصلی، از جمله لینوکس، بسیاری از انواع یونیکس (از جمله HP-UX، Solaris و OpenBSD)، مایکروسافت ویندوز، سیستم عامل مک ایکس، OS RISC و استفاده کرد. پی اچ پی امروزه پشتیبانی بسیاری از سرورهای وب شامل Apache، IIS و بسیاری دیگر را نیز بر عهده دارد.

جهت شرکت در دوره آموزش php کلیک کنید

شروع کار و ابزارهای مورد نیاز آموزش php

از آنجا که پی‌اچ‌پی یک زبان سمت سرور است پس قبل از هر چیز باید رایانه شخصی‌تان را به یک سرور محلی تبدیل کنید تا بتوانید اسکریپت‌های نوشته شده به این زبان را در رایانه خود اجرا و تست کنید. برای انجام این کار نیاز به طی کردن فرآیند و سخت و پیچیده‌ای نخواهید داشت. نرم افزارهای مختلفی برای ایجاد یک سرور محلی بر روی رایانه وجود دارند.

به دلیل اهمیت آموزش php ، مؤسسه خرد اقدام به برگزاری دوره غیرحضوری PHP نموده است. شرکت کنندگان در دوره غیر حضوری PHP به صورت کاملاً کاربردی با امکانات این زبان آشنا شده و د انتهای دوره مدرک داخلی موسسه که به منزله دانش بالای افراد در برنامه نویسی با زبان PHP می باشد را دریافت می نمایند.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *