حسابداری و اصول حسابدارئ

حسابدارئ

حسابدارئ

حسابداری ضبط سیستماتیک و جامع از معاملات مالی مربوط به یک کسب و کار است و همچنین به روند خلاصه سازی، تجزیه و تحلیل و گزارش این معاملات به سازمان های نظارتی و نهاد های جمع آوری مالی اشاره دارد. حسابداری تقریبا یکی از توابع کلیدی هر کسب و کار است؛ ممکن است توسط حسابدار در شرکت های کوچک یا ادارات مالی و شرکت های بزرگ با ده ها تن از کارکنان مورد استفاده قرار گیرد.

حسابدارئ ضبط معاملات مالی به همراه ذخیره سازی، مرتب سازی، بازیابی، خلاصه سازی و ارائه اطلاعات در گزارش ها و تحلیل های مختلف است. حسابداری حرفه ای است که متشکل از افرادی است که دارای آموزش رسمی برای انجام این وظایف هستند.

یکی از بخش های حسابدارئ تمرکز بر ارائه اطلاعات در قالب صورتهای مالی عمومی (ترازنامه، بیانیه سود، و غیره) به افراد خارج از شرکت است. این گزارش های خارجی باید مطابق با اصول کلی پذیرفته شده حسابداری که اغلب به عنوان GAAP یا GAAP US شناخته می شوند، آماده شوند. این بخش حسابداری به حسابداری مالی اشاره دارد

بخش دیگری از حسابداری مستلزم انطباق با مقررات دولتی مربوط به گزارش مالیات بر درآمد است. امروزه بسیاری از بخش های ضبط، ذخیره سازی و مرتب سازی حسابدارئ در نتیجه پیشرفت تکنولوژی کامپیوتر به صورت خودکار انجام شده است

جهت شرکت در دوره حسابداری ویژه بازار کار کلیک کنید.

ایجاد صورتهای مالی

اظهارات مالی که عملیات شرکت بزرگ، وضعیت مالی و جریان نقدی را در یک دوره خاص خلاصه می کند، بیانیه های مختصر بر مبنای هزاران معاملات مالی هستند .

حسابداری اطلاعات در مورد مطالب زیر را در اختیار ما قرار می دهد:

  • منابع موجود برای یک شرکت
  • ابزار مورد استاده برای تامین منابع مالی
  • نتایج به دست آمده از طریق استفاده از آنها.

اصول حسابداری

قوانین و مفاهیم کلی در زمینه حسابدارئ وجود دارد. این قواعد کلی که به عنوان اصول و دستورالعمل های حسابداری اشاره می شود، زمینه ای را تشکیل می دهند که قوانین حسابداری دقیق تر، پیچیده تر و قانونی را در بر می گیرد.

  اصول حسابداری همچنین می توانند به اصول حسابداری اساسی اشاره کنند: اصول هزینه، اصول تطبیق، اصول افشای کامل، اصول مادی، اصول نگرشی، اصول اقتصادی، و غیره. در این زمینه، اصول حسابداری به مفاهیم اساسی فراگیر اشاره دارد که حسابداران را در هنگام تهیه صورتهای مالی راهنمایی می کند.

در دوره‌ی حسابداری ویژه بازار کار که موسسه خرد سرفصل‌های کاربردی آن را مطابق استانداردهای روز تدوین کرده است، علاقه‌مندان با آموزش‌های تئوری کاربردی و تمرین‌های عملی متنوع، انجام کلیه کارهای اجرایی مورد نیاز در بازار و تهیه و تنظیم صورت‌های مالی و تمدید دفاتر و … را فرا خواهند گرفت و آماده ورود به بازار کار و شروع فعالیت خود در مقام یک حسابدار می‌گردند.
شرکت کنندگان در دوره حسابداری ویژه بازار کار ارائه شده توسط مؤسسه خرد، به صورت کاملاً کاربردی از دانش روز حسابداری ویژه بازار کار بهره مند شده و در انتهای دوره مدرک رسمی و ممهور به مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دریافت می نمایند.

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *