مدرک مهارت هفتگانه ICDL

امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان گفت دانش کامپیوتر پیش نیاز احراز اکثر مشاغل و نیاز عمده آموزشی دانشجویان و نیز سایر کاربران و علاقه ‌مندان کامپیوتر است. مدرک ICDL  گواهینامه بین المللی کاربری کامپیوتر می‌باشد، که به منظور سهولت آموزش فراگیران، مرکز آموزش خرد، در راستای یکپارچه سازی امر آموزش آن را در یک دوره‌ آموزشی به صورت کامل، جامع و کاربردی با سرفصل‌های عملی ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که دانشجویان بعد گذراندن دوره‌ جامع آموزشی ICDL فراگیر ، موفق به استفاده‌ کاربردی سیستم عامل (نصب ویندوز، نصب و حذف نرم افزار، مدیریت فایل‌ها و …) و نیز اتصال به شبکه جهانی اینترنت و جستجو، تحقیق و پژوهش، ارسال و دریافت ایمیل می‌گردند

مدرک فوری ICDL
مدرک فوری ICDL

.

مهارت های دوره ICDL 

  • مفاهیم فن آوری اطلاعاتIT
  • اطلاعات و ارتباطات ، اینترنت Internet
  • استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایل ها Windows
  • پردازشگر کلمه ، ورد word processing
  • صفحات گسترده ، اکسل Excel – spread sheets
  • ارائه مطالب ، پاورپوینت PowerPoint – presentation
  • بانک اطلاعاتی ، اکسس Access – Data base

برای شرکت در دوره ICDL کلیک کنید

دوره ICDL

در ادامه برخی از مهارت های ICDL توضیح داده می شود :

ارائه مطالب (PowerPoint)

پاور پوینت نرم افزاری ساده و کارآمد برای ساخت برنامه های چندرسانه ای کوچک (مانند کاتالوگهای الکترونیکی و برنامه های اطلاع رسانی ساده) است. معمولاً بیشترین مورد استفاده از پاور پوینت در مورد ساخت سیستم تصویری قابل نمایش در سمینارها و جلسات مهم می باشد. در این مهارت لازم است داوطلب، شایستگی خود را در استفاده از ابزارهای ارائه مطالب در کامپیوتر شخصی نشان دهد. او باید قادر باشد وظایفی همچون ایجاد، شکل دادن و آماده کردن مطالب برای ارائه و نمایش را انجام دهد.

صفحه گسترده (Excel)

در نرم افزار اکسل با استفاده از جدولی متشکل از ردیف‌ها و ستون‌ها می‌توان، داده‌ها و اطلاعات را سازماندهی و همچنین با استفاده از همین داده‌ها، به انجام محاسبات پرداخت. در این مهارت لازم است داوطلب مفاهیم پایه صفحه‌گسترده‌ها را فهمیده و نشان دهد توانایی استفاده از کاربردهای صفحه گسترده در کامپیوتر شخصی را داراست. او باید دانش و توان انجام دستورات پایه مرتبط با توسعه، شکل‌دادن و استفاده از یک صفحه گسترده را دارا باشد. همچنین باید بتواند اعمال ریاضی و منطقی استاندارد را با استفاده از فرمولها و توابع پایه انجام دهد.

بانک های اطلاعاتی (Access Databases)

اکسس یکی از اجزای مایکروسافت آفیس است که برای ایجاد پایگاه داده‌های رابطه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مهارت لازم است داوطلب مفاهیم پایه بانکهای اطلاعاتی را فهمیده و نشان دهد توانایی استفاده از بانکهای اطلاعاتی در کامپیوتر شخصی را داراست. این مهارت به دو بخش تقسیم می‌شود اولین بخش، مهارت و توانایی داوطلب در طراحی یک بانک اطلاعات ساده با استفاده از بسته‌های نرم‌افزاری استاندارد است و دومین بخش، توانایی او را برای بازیابی اطلاعات از یک بانک اطلاعات ایجاد شده (با استفاده از ابزارهای موجود درخواست و جستجو ، انتخاب و مرتب‌سازی) ارزیابی می‌کند. همچنین داوطلب باید قادر به ایجاد و اصلاح گزارش ها باشد.

برای شرکت در دوره ICDL کلیک کنید

دوره ICDL

مزایای دریافت گواهینامه ICDL

به طور کلی می توان مزایای کسب مدرک ICDL را به شرح زیر خلاصه کرد :

  • پیش نیاز استخدام اداره ها
  • پیش نیاز شرکت در آزمون های جذب نیروی ارگان های دولتی
  • لزوم داشتن مدرک ICDL  برای استخدام در نیرو پلیس آگاهی
  • ICDL قابليت كامپيوتري كارمندان را تضمين مي كند.
  • براي كارمندان، مهارتهاي كامپيوتري قابل ملاحظه اي ايجاد مي كند.
  • سطوح توانايي IT را در يك سازمان تضمين مي كند.
  • هزينه هاي پشتيباني IT را كاهش مي دهد.
  • از وقت تلف شده ناشي از فقدان دانش و روشهاي كاري غير موثر IT مي كاهد.

تعريفي استاندارد و مقياسي دقيق براي مهارتهاي كامپيوتري بوده كه در سطح بين المللي مورد تاييد است. مدرک ICDL بين نيازهاي كارفرمايان و مهارتهاي كارمندان تعادل ايجاد مي كند .

اين طرح براي كمك به افراد در منزل و محل كار در نظر گرفته شده است .اين مدرك در صورت ارائه به كارفرما، نشان مي دهد كه فرد، داراي قابليتهاي تاييد شده و به روز است. ICDL به افراد بي تجربه در زمينه كامپيوتر، كمك مي كند با فراگيري مفاهيم اوليه مهارتهاي كامپيوتري، ماهرانه و با اعتماد به نفس با كامپيوتر كار كنند.

برای شرکت در دوره ICDL کلیک کنید

دوره ICDL

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *