متحرک سازی متن و اسلاید ها در پاورپوینت 2013

پاورپوینت

ارایه پاورپوینت مجموعه ای از اطلاعات و داده هاست که یک مخاطب آن را به فرد، افراد و یا گروه خاصی تحویل میدهد. ارایه پاورپوینت مجموعه ای از اسلاید های الکترونیکی است که میتواند در برگیرنده متن، تصاویر، گرافیک، جداول، صدا و ویدیو های خاصی مرتبط با موضوع آن باشد. این مجموعه اسلایدی میتواند توسط یک اپراتور (ارایه دنده خاص) و یا بصورت خودکار اجرا گردد.

قالب گذاری روی پاورپوینت

همانطور که می‌دانید، در پاورپوینت المنت‌های مختلفی برای زیبا سازی فایلمان داریم. یکی از این گزینه‌ها، افزودن قالب با طرح‌های زیبا به نوشته‌مان است. برای انتخاب قالب به تب Design رفته سپس در قسمت Themes قالب مورد نظر را تعیین کنید. برای مشاهده همه قالب‌ها می‌توانید بر روی علامت فلش پایین کنار کادر کلیک کنید:

متحرک سازی متن

جهت شرکت در دوره مهارت های هفتگانه icdl کلیک کنید

 

متحرک سازی متن و اسلاید ها در پاورپوینت

منظور از متحرک سازی در پاورپوینت، متحرک سازی در هنگام تعویض دو اسلاید و یا متحرک کردن محتویات اسلاید است که هر دو، هدفی جز جذاب کردن ارائه مطلب را دنبال نمی کنند.

در حالت اول (متحرک سازی در هنگام تعویض دو اسلاید) می توان اسلاید بعدی را از پایین به بالا، چپ به راست، کمرنگ به پر رنگ و…. متحرک کرد.

در حالت دوم (متحرک سازی محتویات اسلاید) می توان یک متن، یک تصویر و یا یک شکل از اشکال موجود که درون یک اسلاید قرار دارند را حرکت داد.  همچنین می توان متون را به صورت متحرک در یک اسلاید نمایش داد.

متحرک سازی اسلاید

برای انتخاب متحرک سازی اسلاید به تب transitions رفته سپس در قسمت transitions to this slide انیمیشن مورد نظر را تعیین کنید. برای مشاهده همه انیمیشن ها می‌توانید بر روی علامت فلش پایین کنار کادر کلیک کنید:

متحرک سازی متن

جهت شرکت در دوره مهارت های هفتگانه icdl کلیک کنیددوره ICDL

متحرک سازی متن در یک اسلاید

برای عملیات مربوط به متحرک سازی متن از گزینه های تب Animation استفاده می شود. متحرک سازی متن می تواند انواع متفاوتی داشته باشد. مثلا نمایش متن از حالت بی رنگ به پر رنگ می تواند یک نوع «متحرک سازی» باشد. تفاوت متونی که دستور متحرک سازی بر روی آنها اجرا شده تا زمانی که اسلاید اجرا نشود با گزینه های غیر متحرک مشخص نخواهد شد.

برای متحرک سازی متن کافی است متن مورد نظر را انتخاب و گزینه انیمیشن که در حالت پیش فرض در بخش None تنظیم است را به یکی از حالات تغییر دهید:

متحرک سازی متن

جهت شرکت در دوره مهارت های هفتگانه icdl کلیک کنید

4.5/5 - (2 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *