توابع مهم کنترل پروژه در اکسل


توابع در اکسل

تابع INDEX و تابع MATCH دو تا از توابع بسیار قوی کنترل پروژه در اکسل هستند که ترکیب و استفاده مناسب از اونها میتوند به ما در نوشتن فرمول‌های بهتر کمک زیادی کند.

تابع index  

فرمول INDEX یکی فرمولهای پرکاربرد و محبود کنترل پروژه در اکسل در بین کاربران است، این فرمول ساده بقدری هوشمندانه برنامه نویسی شده است که کاربر میتواند با استفاده درست از آن و یا ترکیب آن با دیگر توابع اقدام به جستجوهای پیشرفته، آنالیز اطلاعات و یا انجام محاسبات پیچیده نماید.

ساختار تابع index  به این صورت می باشد :

INDEX(array, row_num, [column_num])

جهت شرکت در دوره برنامه ریزی و کنترل پروژه با MSP کلیک کنید

تابع MATCH

تابع Match اکسل یکی از توابع مهم کنترل پروژه در اکسل است که خیلی از مواقع میتواند مشکلات را حل کند. این تابع یک مقدار را در یک محدوده جستجو میکند و در صورت پیدا کردن آن مقدار در محدوده مورد نظر، موقعیت مقدار مورد نظر را بر میگرداند.

ساختار تابع match  به این صورت می باشد :

Match(lookup_value,lookup_array,[match_type])

تابع Lookup

تابع Lookup اکسل یکی از توابع مهم کنترل پروژه در اکسل است این تابع برای بازگرداندن مقداری از یک محدوده (یک ردیف یا یک ستون) یا از یک آرایه مورد استفاده قرار می گیرد.

تابع Lookup شامل دو نوع یا روش می باشد:

  • – بصورت فرم برداری: هر زمان از یک محدوده خاص، محتویات دقیقا مطابق با آنچه خواسته ایم باشد از فرم برداری در تابع استفاده خواهیم کرد
  • – بصورت فرم آرایه.

ساختار تابع lookup به صورت زیر است :

LOOKUP( value, lookup_range, [result_range])

در بعضی از موارد ترکیب match و index جایگزین تابع vlookup می‌گردد. تابع VLOOKUP به عنوان کاربردی ترین تابع جست و جو در اکسل می‌باشد ولی با وجود کاربرد بالای آن در شرایط خاص دیتابیس بی استفاده می‌شود. برای مثال اگر ستون هدف (ستونی که به عنوان خروجی باید ارائه شود)، قبل از ستون جست و جو (ستونی که مقدار مد نظر بر روی آن جست و جو می شود) قرار داشته باشد، این تابع فاقد کاربرد است.

 

جهت شرکت در دوره مهارت های هفتگانه icdl کلیک کنید

 

اولین امتیاز را ثبت کنید
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *